شمانیوز
شما نیوز

بزرگترین شکست داعش در موصل

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):فرمانده واحد زرهی نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان، از درهم شکستن گسترده ترین حمله دولت اسلامی عراق و شام(داعش) به سد موصل از سوی این گروه و کشته شدن شمار زیادی از تروریست ها، خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از سایت رسمی حزب دموکرات کردستان(پارتی)، عزیز ویسی فرمانده واحد زرهی نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در این خصوص گفت: عناصر داعش با تمام قوای خود از روستاهای اطراف موصل به نیروهای پیشمرگ مستقر در سد موصل حمله کردند اما این نیروها به دلیل مطلع بودن از این حمله، واکنش شدیدی نشان داده و ضربات مهلکی به این گروه وارد کردند.

وی گفت: اکثر نیروهای داعش در این حمله را افراد خارجی تشکیل داده بودند. وی اظهار کرد: عناصر داعش مدت یک هفته است که در حال فراهم سازی مقدمات حمله ای گسترده از منطقه تعلفر به سد موصل هستند. شواهد امر حاکی از این است که این عملیات حمله ای از پیش طراحی شده بود و نیروهای داعش تمامی تسلیحات موجود خود را در این حمله به کار گرفتند. عملیات داعش برای تصرف دوباره سد موصل از ساعت 11 شب گذشته از سهل، زومار و جَف آغاز شد اما به دلیل آمادگی نیروهای پیشمرگ و اطلاعاتی که از قبل به دست فرماندهان پیشمرگ رسیده بود توانستند با پشتیبانی توپخانه و سلاح سنگین این حمله داعش را درهم بکوبند. این فرمانده واحد زرهی پیشمرگ همچنین گفت: پس از ضدحمله شدید نیروی پیشمرگ، جنگنده های ائتلاف جهانی حملات سنگینی را علیه مواضع داعش صورت داده که در نتیجه آن 200 عضو داعش کشته و شماری نیز دستگیر شدند و در مقابل هیچ تلفاتی از نیروهای پیشمرگ ثبت نشده است. وی همچنین اعلام کرد تصاویر تمامی کشته شدگان داعش موجود می باشد و با استناد به این مدارک می توان گفت: این بزرگ ترین شکست برای نیروهای داعش در این منطقه به شمار می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied