شمانیوز
شما نیوز

جزئیات روز دانشجو در شیراز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):ما با آقا بالاسر داشتن مخالفیم. اصلاحات میخواهد میخواهد به مردم بیاموزد آزادی را پاس بدارند و نظام ارباب رعیتی دیگر بار زنده نشود! اینها بخشی از گفته های هادی غفاری از اصلاح طلبان فتنه 88 بود که در مراسم روز 16 آذر در شیراز بیان کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر دیروز 16 اذر، بر‌نامه‌ای به مناسبت روز دانشجو و با حضور هادی غفاری از فعالان فتنه 88 برگزار کرد .

غفاری در سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز سران فتنه را مدافعان آزادی خواه مردم معرفی کرد و دانشجویان ارزشی با سردادن شعار های «مرگ بر فتنه گر» و «فتنه گر برو بیرون» و همچنین بالابردن پلاکارت هایی علیه فتنه گران و حامیانشان، مخالفت خود را با اظهارات وی اعلام کردند.

تحصن دانشجویان انقلابی شیراز در اعتراض به بی توجهی به خط قرمز نظام

به نوشته غریو، وی در ادامه ضمن حمایت از آنان، در اظهاراتی سخیف نظام جمهوری اسلامی را نظامی ارباب رعیتی عنوان کرد و افزود: اصلاح طلبی مردم را نیازمند به قیم نمی داند. مردم در نگاه اصلاح طلبان موجوداتی عاقل هستند و می توانند تصمیم بگیرند؛ نیازی به «فرمودند» ندارند؛ «فرمودند» در کَتِ ما نمی رود! و بازور هم نمی رود. می توان از من انسانی ساخت که کور شوم، می توان زبانم را برید که لال شوم میتوان کاری کرد که کر شوم اما محال است که خر شوم!

غفاری همچنین در جملاتی موهن نقش رهبری را به چماق و آقابالاسر توصیف کرد و گفت: اصلاح طلب می خواهد خودش کسی باشد و آقا بالاسر نمی خواهد و جرم ما این است که ما با آقا بالاسر داشتن مخالفیم. اصلاحات میخواهد میخواهد به مردم بیاموزد آزادی را پاس بدارند و نظام ارباب رعیتی دیگر بار زنده نشود. اصلاحات می خواهد بر سر مردم چماغ نباشد. مرگ بر من؛ اما من نمی خواهم برده باشم؛ در یک کلمه با صراحت می گویم «مرگ بر بردگی». به کسانی که شعار دین می دهند اما دین مرتجعانه ای که برای مردم حقوق قائل نبودند می گویند مارقین؛ این ادم های متدین بدفهم بودند که علی را متهم کردند.

تحصن دانشجویان انقلابی شیراز در اعتراض به بی توجهی به خط قرمز نظام

دانشجویان ارزشی پس از پایان این برنامه با تحصن و تجمع مقابل درب استانداری فارس خواستار برخورد با عاملان صدور مجوز حضور غفاری در دانشگاه شدند.

تحصن دانشجویان انقلابی شیراز در اعتراض به بی توجهی به خط قرمز نظام

علی هوایی در جمع دانشجویان متحصن گفت: غفاری از فتنه گران حمایت و ابراز امیدواری برای برگزاری جشن ازادیشان کرد و بی ادبانه به مقام معظم رهبری توهین کردند. ما دانشجویان انقلابی اعلام می کنیم حضور فتنه گران در دانشگاه ها خط قرمز ماست و اگر تک تک ما را کتک بزنند و زندانی کنند ذره از از این خط قرمز کوتاه نمی آییم.

نماینده دانشجویان متحصن با اشاره به اینکه مجلس در انتخابات وزیر علوم نشان داد که خطوط قرمز باید رعایت شود؛ افزود: امروز شاهد این هستیم که با مصوبه شواری تامین به فتنه گران مجوز ورود به دانشگاه می دهند. خواسته ما حضور استاندار در جمع دانشجویان و پاسخگویی نسبت به این موضوع است و مدیرکل سیاسی هم که اجازه ورود این فتنه گر به دانشگاه را داده باید استعفا دهد.

دانشجویان متحصن با سردادن شعارهایی چون «شهر مقدس ما جای فتنه گران نیست» و «شورای تامین فارس خجالت خجالت» خواستار پاسخگویی مسئولین صدور مجوز این برنامه بودند اما با گذشت حدود دو ساعت از تجمع هیچ کس هنوز حاضر به پاسخگویی نشد.

تحصن دانشجویان انقلابی شیراز در اعتراض به بی توجهی به خط قرمز نظام

تا این که بالاخره فرماندار شیراز در جمع دانشجویان انقلابی شیراز حاضر شد و با بیان اینکه استاندار هم از این مورد راضی نبود و شورای تامین مجوز نداده، افزود: فقط دانشگاه مجوز داده و دکتر ایمانیه می گفت دانشگاه خودش این مسئله را پیگیری می کرده است.

تحصن دانشجویان انقلابی شیراز در اعتراض به بی توجهی به خط قرمز نظام

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به این اظهارات، با تاکید بر اینکه شخص دکتر ایمانیه موافق این قضیه نبوده؛ گفت: مواضع و زندگی نامه هادی غفاری مشخص بود و با این وجود شورای تامین استان اجازه دادند به دانشگاه بیاید و تمام عواقبش با استانداری است و باید پاسخگو باشد. ما یا مدیرکل سیاسی یا استاندار جواب می خواهیم؛ مسئولین باید به دانشگاه می آمدند و پاسخ می دادند اما نیامدند و ما حضوری خدمتشان رسیده ایم.

فرماندار شیراز در ادامه با اشاره به اینکه شورای تامین شهرستان نمی تواند در محدوده دانشگاه ورود کند، اظهار کرد: در شورای تامین هم قرار شد افراد مسئله دار و حاشیه دار به استان نیایند. نظارت دانشگاه این برنامه را پیگیری می کردند و تذکرات لازم را دادیم. امروز هم با آقایانی که در این زمینه مسئولیت داشتند صحبت شد و قرار شد جلوی آمدن عفاری به شیراز گرفته شود اما خبردار شدیم وارد شیراز شده است. استاندار هم به دکتر ایمانیه گفت این اقا را نباید می گذاشتید وارد استان شود و حالا که آمده یا مدیریت کنید یا برگردد.

امیری با تاکید بر اینکه از دور روز پیش پیگیر بودیم که این آقا به شیراز نیاید؛ افزود: صحبت های وی ضبط شده و خط قرمز ما رهبری است و اگر در صحبت های وی توهین به رهبری شده باشد قطعا با وی برخورد می شود.

دانشجویان در واکنش به گفته های فرماندار بیان کردند: نباید هم برای فتنه گران تریبون آماده کنید. چگونه به شریعتمداری و .. اجازه حضور در دانشگاه نمی دهید و حالا به فتنه گران اجازه حضور نمی توانید ندهید!؟ باید غفاری دستگیر شود و مدیرکل سیاسی استانداری هم استعفا دهد.

فرماندار شیراز هم گفت: اگر در شیراز باشد هرجور شده وی را بازداشت می کنیم. با توجه به گزارشات رسیده اگر به رهبری توهینی کرده باشد پس از هماهنگی با دادستان حکم جلبش را می گیریم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در حاشیه این تجمع در گفتگو با «غریو» تجمع دانشجویان مقابل استانداری را تجمعی ارزشی دانست و افزود: جنبش دانشجویی جنشی اصیل است و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم ذره ای به تنها انقلاب اسلامی و استکبارستیز قرن اخیر خدشه ای وارد شود. هر جریانی که بخواهد به این اصول انقلاب خدشه ای وارد کند مثل واقعه 9دی به جد و با تمام وجود مقابلش می ایستیم و یکی از جریانات فتنه ننگین 88 است که به حول قوه الهی و در پرتو توجهات حضرت ولی عصر مصداق و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین شد.

وی با یان اینکه به دولت اعتدال التماس می کنم که تکلیفش را با جریان فتنه مشخص کند؛ تصریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت شاهد جریاناتی هستیم که می‌خواهند خطوط قرمزی که خود رهبری گفتند را بشکنند. امروز فتنه گری نماد اسلام آمریکایی است. برخی غرب زده ها می خواهند در دانشگاه جریان فتنه را روشن کنند و به اصول انقلاب توهین کنند و هر دانشجوی نه تنها اجازه چنین کاری نمی دهد بلکه با تمام قوا خواستار برخورد با عاملین این سخنرانی است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه هادی غفاری را محکوم می کنیم شورای تامین استان را هم محکوم می کنیم. شورای تامین مدیر سیاسی استانی و تمام کسانی که به هر نحوی در برگزاری جلسه نقش داشتند را محکوم می کنیم و در صورت ادامه این جریان در استان، دانشجویان ارزشی طور دیگری برخورد می کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه مسئولین استان با رضایت به حضور فتنه گرانی همچون غفاری ها، شیرینی روز دانشجو را به کام دانشجویان تلخ کردند .

عباس توانا با بیان اینکه وزارت کشور بهتر است پیش از اعطای حکم مسئولیت، آنها را آموزش دهد؛ گفت: مجموعه استانداری فارس نیازمند گذراندن دوره آموزشی پاسخگویی است یا ممکن است مسئولین استانی تلقی درستی از فتنه در ذهن نداشته باشند که این روند به دولت و نظام ضربه خواهد زد .

این فعال دانشجویی گفت: فرماندار محترم میگوید هیچکس موافق حضور غفاری نبوده، هیچکس موافق نبوده اما تمام هماهنگی ها برای حضور وی تدارک دیده شده، خب مگر دانشجو در طرز تفکر آقایان، سیب زمینی است!؟ اشکال ما تنها به حضور غفاری نیست، ما شاهد بازگشت نگاه پادگانی و امنیتی به دانشگاه های استان نیز هستیم، با برگزاری همایش خط قرمز که با حضور اکثریت جامعه بوده مخالفت می شود اما با حضور اقلیت فتنه گر و دشمنان نظام موافقت می شود.

وی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجو نگذاشته و نخواهد گذاشت خواب آقایان در جمود دانشگاه تعبیر شود؛ افزود: دیروز روز دانشجو را آقایان به نفع منافع حزبی شان به کام دانشجویان تلخ کردند، عده ای را کتک زدند، حضرات مسئول دم بر نیاوردند و این است که سید شهیدان اهل قلم گفت حزب اللهی ها از همه مظلومترند. ننگ بر مسئولی که نسبت به ضرب و جرح یک دانشجو سکوت کند و با دعوت از فتنه گران، به مقابله با آرمانهای امام خمینی برود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز هم ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف غفاری، گفت: محاکمه غفاری بدلیل توهین مستقیم به جایگاه مقام معظم رهبری و دانشجویان و پاسخگویی مسئولان برای اعطای مجوز سخنرانی این فعال فتنه را حداقل مطالبه دانشجویان تجمع کننده مقابل استانداری فارس دانست.

حامد پهلوانی ضمن اشاره به کارنامه سیاه هادی غفاری در فتنه 88 از جمله توهین مستقیم به مقام معظم رهبری و کشف دهها قبضه اسلحه از مسجد وی در روزهای فتنه 88، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه سخنرانی چنین شخصی توسط مسئولان مطلقا توجیهی ندارد و لکه ننگی بر پیشانی فارس خواهد ماند.

وی افزود: فردی در سخنرانی خود "قانون مداری و تحمل مخالف" را لقلقه زبان قرار داده است که ضمن حمایت های مکرر از آشوبگران فتنه 88، در نقض مستقیم اصل پنجم قانون اساسی و ماده 514 قانون مجازات اسلامی اقدام به توهین مکرر به جایگاه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری (مده ظله العالی)، از جمله در جلسه اخیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز نموده است.

پهلوانی ضمن تقدیر از واکنش قاطعانه دانشجویان در تجمع مقابل استانداری فارس، افزود: مسئولان استان فارس یقین داشته باشند که در صورت عدم پیگیری وعده های داده شده در محاکمه هادی غفاری، دانشجویان تحت هیچ شرایطی از مطالبات خود عقب نشینی نخواهند نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied