شمانیوز
شما نیوز

نتیجه تیم ملی ایران در دومین دیدار تدارکاتی آفریقا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی آفریقای جنوبی برابر حریف خود به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران که برای برپایی اردویی 10 روزه در آفریقای جنوبی به سر می برد امروز از ساعت 15:30 به وقت محلی به مصاف تیم اورلاندو پیراتس رفت و توانست با نتیجه سه بر یک این تیم را شکست دهد.

احسان حاج صفی (دو بار) و مهدی شریفی سه گل ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

این دیدار در نیمه نخست با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. در نیمه نخست رحمان احمدی، رضا خانزاده، هاشم بیک زاده، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، وحید امیری، حبیب گردانی، محمد نوری، ایمان مبعلی، سجاد شهباززاده و مسعود حسن زاده به میدان رفتند که در دقیقه 30 محسن فروزان به جای احمدی وارد میدان شد.

در این نیمه موقعیت‌هایی برای دو تیم به وجود آمد اما بازی فیزیکی دو تیم مانع از آن شد که دروازه ها باز شود. نیمه نخست برتری محسوس از آن تیم ایران بود و تیم ملی در دو صحنه می توانست به گل برسد.

مهمترین موقعیت ایران با سانتر ایمان مبعلی و ضربه سر هاشم بیک زاده به وجود آمد که ضربه بیک زاده را دروازه‌بان اورلاندو در دقیقه 30 به سختی به کرنر فرستاد.

با شروع نیمه دوم کارلوس کی‌روش تغییراتی را در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد. مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سردار آزمون، رضا خانزاده و ایمان رضاییان به جای وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مسعود حسن زاده، وحید امیری، حبیب گردانی و ایمان مبعلی وارد زمین شدند.

در همان آغاز نیمه دوم بود که احسان حاج صفی با تیزبینی‌ و زمانی که دید دروازه بان حریف جلو کشیده با ضربه ای چیپ و بلند دروازه حریف را باز کرد. 2 دقیقه بعد امید ابراهیمی می‌توانست گل دوم ایران را بزند اما ضربه او را دروازه بان اورلاندو گرفت. دقیقه 55 ضربه سردار آزمون با اختلاف کمی از زمین بیرون رفت.

در دقیقه 60 سردار آزمون می توانست گل دوم ایران را بزند اما ضربه او در موقعیتی تک به تک به بیرون رفت. در این دقیقه علیرضا بیرانوند وارد زمین شد تا مانند بازی نخست هر سه دروازه بان ایران فرصت بازی پیدا کنند.

یک دقیقه بعد احسان حاج صفی به زیبایی موقعیتی را در اختیار مهدی شریفی قرار داد و این بازیکن جوان توانست گل دوم را به ثمر برساند.

بعد از این گل اشتهای گلزنی ایران کم نشد و باز هم به حملات خود ادامه داد تا اینکه در دقیقه 70 احسان حاج صفی از روی ضربه‌ای ایستگاهی به زیبایی گل سوم را وارد دروازه حریف کرد.

دقیقه 75 در شرایطی که بازیکنان اورلاندو جلو کشیده بودند توانستند بر روی یک موقعیت به یک گل دست پیدا کنند.

در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم گلی در برنداشت و تیم ایران موفق شد با نتیجه 3 بر یک به پیروزی برسد.

این دیدار با وجود اینکه دوستانه بود اما حاشیه های جالبی با خود به همراه داشت:

**بازیکنان تیم ملی ایران حدود یک ساعت پیش از شروع این دیدار به ورزشگاه رند محل برگزاری مسابقه رسیدند.

**در ورودی این ورزشگاه تاریخچه ای از این ورزشگاه قدیمی نصب شده بود که نگاه ها را به خود جلب می کرد. این ورزشگاه در سال 1975 میزبان نخستین مصاف سفید و سیاه پوستان آفریقای جنوبی بوده است.

**امکانات این ورزشگاه مانند مجموعه تمرینی باشگاه کایزرچیف از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

**کارلوس کی روش به محض ورود به ورزشگاه با استقبال سرمربی تیم اورلاندو روبه رو شد. این دو دقایقی با هم خوش و بش کردند.

**دقایقی پیش از شروع بازی حدود سی ایرانی به ورزشگاه آمدند تا تیم ملی در ژوهانسبورگ هم از حمایت ایرانیها برخوردار باشد. ایرانیها اکثرا به صورت خانوادگی در استادیوم حاضر شده بودند.

**پوسیژ یکی از بازیکنان نامدار و سابق فوتبال اروگوئه که سالهاست به فوتبال آفریقای جنوبی کوچ کرده و اکنون مدیر مرکز تخصصی فوتبال باشگاه اورلاندوست به محض اینکه متوجه حضور کارلوس کی روش شد به سمت او رفت و به گرمی از او استقبال کرد. این دو دقایقی با هم صحبت کردند. مربی تیم اورلاندو هم زمانی که به زمین چمن ورزشگاه آمد با بازیکنان ایران دست داد.

**بازیکنانی که در نیمه اول در زمین بودند و بین دو نیمه از بازی خارج شدند در کنار زمین زیر نظر دکتر شهاب تمرینات اختصاصی برگزار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied