شمانیوز
شما نیوز

برترین فیلم های سینمایی در سال 2014

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): منتقد سینمایی نشریه هالیوود ریپورتر برترین‌های سینمای جهان در سالی گذشت را در حالی اعلام کرد که فیلم «نهنگ» محصول کشور روسیه در صدر این فهرست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، «تود مک‌کارتی» منتقد سینمایی نشریه هالیوود ریپورتر برترین فیلم‌های سینمای جهان در سال 2014 میلادی را به شرح زیر اعلام کرد:

1.فیلم سینمایی «نهنگ»:

این فیلم سینمایی به کارگردانی «آندری پتروویچ زویاگینتسف»، کارگردان برنده شیر طلای جشنواره ونیز ساخته شده است.

«نهنگ» که در اوایل سال میلادی جاری برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کن شده بود، به عنوان نماینده سینمای روسیه، در رقابت‌های اسکار نیز حضور یافته بود که نتوانست به مرحله پیش فهرست نامزدهای فیلم‌های خارجی زبان جوایز اسکار راه یابد.

فیلم سینمایی «نهنگ» داستان تلاش‌ها علیه یک شهردار فاسد است.

این فیلم انتقادی که کنایه‌ای به فساد موجود در دولت پوتین است، طی چند ماه اخیر جنجال زیادی به پا کرده که همین مسئله انتخاب این فیلم به عنوان نماینده سینمای روسیه در اسکار، را برای همه تعجب‌برانگیز کرده است.

«مک کارتی» نوشت: این فیلم اگرچه یک فیلم انتقادی است ولی حتی براساس معیارهای سینمای روسیه یک شاهکار سینمایی محسوب می‌شود.

2.فیلم سینمایی«تنها عشاق زنده می‌مانند»:

این فیلم سینمایی به کارگردانی «جیم جارموش» با بازی «تام هیدلستون» و «تیلدا سوینتون»،بازیگران بریتانیایی در قالب یک زوج خون‌آشام ساخته شده است.

جارموش سال پیش با این فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن حضور داشت و خودش این فیلم را یک داستان سریالی از عاشقانه خون آشامی خوانده است.

3.فیلم سینمایی «مرد پرنده‌ای»:

این کمدی سیاه داستان بازیگر شکست خورده‌ای ( با بازی مایکل کیتون) است که زمانی نقش یک ابر قهرمان اسطوره‌ای را بازی کرده و حالا باید با خود و خانواده‌اش برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، کنار بیاید.

4.فیلم سینمایی آیدا:

فیلم سینمایی«آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» نامزد جایزه هفتاد و دومین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم خارجی زبان است.

این فیلم سیاه و سفید محصول مشترک انگلستان و لهستان است.

«آیدا» داستان یک راهبه جوان در دهه 60 و دوره اشغال لهستان توسط نازی‌هاست.

5.فیلم سینمایی پسر بچگی:

«پسر بچگی» داستان پسر بچه شش ساله‌ای به نام «میسون»،‌ به همراه مادر و خواهرش، سامانتا، در تگزاس زندگی می‌کند. پدرش به تازگی آن‌ها را ترک کرده است. فیلم، زندگی مِیسون و خانواده‌اش را در طول 12 سال آینده که طی آن به یک مرد تبدیل می‌شود، دنبال می‌کند.

این فیلم «ریچارد لینکلیتر» در جشنواره‌های سینمایی زیادی در سطح جهان به نمایش درآمده و تاکنون جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied