شمانیوز
شما نیوز

بازگشایی پرونده رانت 650 میلیون یورویی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس شورای رقابت از ورود این شورا به پرونده رانت 650 میلیون یورویی خبر داد و گفت: گزارش اول سازمان بازرسی و دیوان محاسبات درباره این پرونده ارائه شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، رضا شیوا با تشریح جلسه امروز شورای رقابت از ورود شورای رقابت به پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی خبر داد و گفت: این شورا همچنان در حال جمع آوری اطلاعات درباره پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی است.

رئیس شورای رقابت اظهارداشت: در جلسه امروز شورای رقابت، گزارشی از اطلاعات گردآوری شده از جانب سازمان بازرسی و دیوان محاسبات درباره پرونده 650 میلیون یورویی ارائه شد. وی ادامه داد: این شورا سوالاتی را در اینباره از بانک مرکزی کرده که منتظر پاسخ آن هستیم. شورای رقابت در صورتی که تبعیض در اعطای امتیاز در پرونده 650 میلیون یورویی محرز شود، آن را اعلام خواهد کرد. شیوا تاکید کرد: اوایل اردیبهشت ماه امسال اخباری مبنی بر امتیاز ویژه وزارت صنعت و بانک مرکزی به یک واردکننده خوراک دام مطرح شد، حال با گذشت چند ماه از این پرونده، شورای رقابت که مجری رفع انحصار در بازار است به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد. رئیس شورای رقابت گفت: طبق ادعاهای مطرح شده، بر اساس تفاهم نامه بانک مرکزی با یک شرکت خصوصی، این شرکت توانست ۶۵۰ میلیون یورو معادل ۹۰۰ میلیون دلار کالا را بدون پرداخت معادل ریالی آن قبل از واردات، وارد کشور کند. وی تصریح کرد: بر این اساس، دیوان محاسبات در گزارشی ضمن محرز دانستن رانت 650 میلیون یورویی به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد. ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد که دیوان محاسبات مرجع تشخیص ضد رقابتی بودن معاملات نیست.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied