شمانیوز
شما نیوز

همه آنچه که شما باید از ویندوز 10 بدانید

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مایکروسافت با یک برنامه جهشی از ویندوز ۸ به ویندوز‌۱۰ بسیاری از پرسش‌ها رادر ذهن کاربران این سیستم‌عامل ایجاد کرده است. این مطلب آنچه شما باید در مورد ویندوز‌۱۰ بدانید را بازگو می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، بعد از بحث‌های داغ در مورد ویندوز‌۸ و عدم وجود دکمه استارت در این ویندوز دکمه استارت مجدداًَ به ویندوز‌۱۰ بازگشت. متمایزترین مورد مهم در ویندوز‌۱۰ همین بازگشت دکمه استارت "Start" در دسکتاپ ویندوز است. مایکروسافت ویندوز موزاییکی ۸ را با دل‌خوشی اینکه کاربران با توجه به استفاده از لوح‌های هوشمند لمسی چون تبلت‌ها از رابط کاربری کاشی‌کاری خوششان می‌آید دکمه استارت را رخ ویندوز برداشت و همین مورد کافی بود تا خیلی از کاربران همیشگی ویندوز هیچ‌گاه از ویندوز‌۷ به ویندوز‌۸ کوچ نکنند و با همان سیستم‌عامل قدیمی بسازند. در ویندوز‌۱۰ رابط کاربری موزاییکی حذف نشده‌است و هنوز برچیده نشده‌است ولی این امکان به کاربران داده‌شده است که برحسب نیاز ساختار دسکتاپ خود را تنظیم کنند. رابط موزاییکی با باز کردن منوی استارت به‌عنوان یک رابط کاربری در این محیط نیز وجود دارد. این رابط موزاییکی در سمت راست ستون دکمه استارت وجود دارد. تاریخ انتشار نسخه‌ی اصلی ویندوز‌۱۰ هنوز تاریخ دقیقی برای این رویداد مشخص نیست و البته نسخه‌ی بتا و آزمایشی آن‌هم اکنون از خود سایت مایکروسافت قابل‌دسترسی است ولی نسخه‌ی اصلی آن هنوز منتشر نشده‌است و همین‌طور که گفتم تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی تجاری آن در نظر گرفته نشده است و گمان می‌کنم این رویداد در پاییز سال ۹۴ رخ خواهد داد.

قیمت سیستم‌عامل ویندوز‌۱۰ مسلماً خیلی از اشخاصی که می‌خواهند از ویندوز اصلی استفاده کنند مشتاق‌اند بدانند که قیمت این ویندوز چقدر است ولی با توجه به اینکه اکثر هم‌میهنان من از نسخه‌ی غیر‌قانونی ویندوز استفاده‌ می‌کنند این مورد خیلی هم برایشان مهم نیست!

اینکه این نسخه سیستم‌عامل ویندوز‌۱۰ به‌صورت رایگان عرضه شود امری بعید است و مایکروسافت ازاین‌دست و دل بازی‌ها ندارد. البته من امیدوارم قیمت ویندوز‌۱۰ به‌اندازه‌ای کم باشد که تعداد استفاده‌کنندگان ایرانی ویندوز اصلی راکمی افزایش بدهد. چرا ویندوز بعدی ویندوز ۹ نام نگرفت؟ این سؤال خیلی از دوستان من است آن‌ها در مواقعی که من در مورد ویندوز‌۱۰ صحبت می‌کنم می‌گویند چرا مایکروسافت از ویندوز ۹ صرف‌نظر کرده است؟ این را به شما بگویم که کمتر از ۱۰ درصد ویندوزهای نصب‌شده بر روی رایانه‌ها ویندوز ۸ هستند و مایکروسافت خواسته است که به همه نشان دهد دیگر دنبال برنامه قبلی خود برای ویندوز ۸ و ۹ نیست و این‌یک چیز جدیدی است.

البته مایکروسافت از اعداد متوالی برای نام‌گذاری الزامی محصولاتش استفاده نمی‌کند و برحسب مورد بر اساس اعداد و یا سایر نام‌ها برای محصولاتش استفاده کرده و خود را به چیزی ملزم نکرده است. مثل ویندوز XP و ویستا در پاره‌ای از موارد. یک‌چیز جالب هم به شما بگویم تا یادم نرفته و آن این است که یک گنجم ویندوزهای جهان هنوز ویندوز XP است! ویندوز ۱۰ برای همه نوع دستگاه از رایانه تا موبایل این‌جایی است که مایکروسافت امیدوار است شروع خوبی برای این شرکت و این سیستم‌عاملش باشد. ویندوز‌۱۰ هرچند نسخه‌ دسکتاپ آن رونمایی شده ولی همه‌ی نسخه‌های آن به‌زودی رونمایی خواهند شد. پیش‌ازاین مایکروسافت سری‌های مختلفی برای رایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها در نظر می‌گرفت. این سازگاری می‌تواند هم فروش این شرکت را بالا ببرد و هم یکپارچه‌سازی آن برای کاربران راحت‌تر باشد.

اینترنت اکسپلورر جدید اسپارتان یک ویندوز جدید نیاز به یک مرورگر جدید نیز دارد. اسپارتان یک مرورگر جدید است که دیگر مثل سابق نیست و بیشتر شکل و شمایل کروم و فایرفاکس را دارد. این مرورگر جدید افزونه‌های مختلفی را میزبانی خواهد کرد و شاید فضای رقابتی را برای سایر مرورگرها در بازار این نوع محصول کمتر نیز بکند.

ویندوزی پیوسته این‌یک ویژگی جدید است. ویژگی که شما رابط کاربری تبلت‌تان را می‌توانید شبیه رایانه کنید به‌طوری‌که صفحه‌کلیدی مشابه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied