شمانیوز
شما نیوز

هشدار جدی در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):با توجه به قاچاق دام شتر آلوده به ویروس کرونا از کشورهای همسایه به ایران و از جمله استان استان آذربایجان غربی ، احتمال انتقال و انتشار ویروس این بیماری در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،درحالی‌که تا کنون خطر ورود بیماری کرونا به ایران و همچنین ابتلا به این بیماری جدی نبود، شایعات ورود این بیماری به کشور زیاد شده است.

حتی چندی پیش همشهری آنلاین در خبری اعلام کرد که ۱۶۰۰بیمار مشکوک به کرونا در کشور شناسایی شده و ۵نفر نیز براثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

یک منبع مطلع در همین زمینه به خبرنگار دانا گفت: با توجه به قاچاق دام شتر آلوده به ویروس کرونا از کشورهای همسایه به ایران و از جمله استان آذربایجان غربی ، احتمال انتقال و انتشار ویروس این بیماری در استان وجود دارد.

وی افزود: شترهایی که در ماه ها و سال های گذشته، توسط عوامل قاچاق، از مناطق مختلف به ویژه مناطق مرزی و کشورهای همسایه شرقی کشور خریداری شده‌اند، پس از انتقال به استان آذربایجان غربی از طریق مرز این استان به کشور ترکیه قاچاق می شوند.

همچنین تعدادی از این شترها به دلیل بیماری در این استان کشته شده و گوشتشان به صورت غیرقانونی و غیر بهداشتی به فروش می رسد.

بیماری کرونا مسری بوده و از طریق ترشحات، تنفس و گوشت نپخته ناقل آن که بیشتر شتر آلوده است، به انسان منتقل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied