شمانیوز
شما نیوز

بازی ویدئویی پرهزینه جهان

خشونت و مسائل‌جنسی، محتوای بازی‌های‌پرهزینه‌

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): طبق آمار منتشره در فاصله‌ی بین سال‌های 2000 تا 2014 که رکود اقتصادی هم به جان اقتصاد کشورهای غربی افتاد، میزان سود دهی بازار صنعت بازی‌های ویدئویی هر سال، مثبت و روبه رشد بوده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، هزینه‌ در پروژه‌های بازی‌های ویدئویی بستگی به نوع پروژه از هزار دلار شروع و به صد میلیون دلار می‌رسد. امّا چه توجیه اقتصادی برای یک شرکت وجود دارد که به این میزان در یک پروژه‌ هزینه کند؟ ابتدا اینکه بازی‌های ویدئویی به دلیل ماهیت سرگرمی گونه‌ به عنوان بستر اصلی و سپس در بر گرفتن مفاهیم و موضوعات مورد نظر سازندگان، از ابتدا تا به حال، روند روبه رشد سوددهی بیشتر و بهتر را طی می‌کند. که طبق آمار منتشره در فاصله‌ی بین سال‌های 2000 تا 2014 که رکود اقتصادی هم به جان اقتصاد کشورهای غربی افتاد، میزان سود دهی بازار صنعت بازی‌های ویدئویی هر سال، مثبت و روبه رشد بوده است و بروز و ظهور بازی‌های موبایل و تبلت‌ها در سال‌های اخیر در رشد و همه گیر شدن، بسیار موثر بوده است.

سوددهی بازی‌ها آنقدر زیاد بود که بسیاری از ثروتمندان و کمپانی‌های بزرگ در حوزه‌‌های تکنولوژی، فیلم‌سازی و شبکه‌های تلویزیونی را ترغیب به ایجاد و یا تصاحب استودیوی بازی‌سازی کرد تا بتوانند از این سود سرشار و بازار بزرگ بهره ببرند. همین شد که سازندگان با توجیه اقتصادی بازگشت سرمایه اکنون برای دیده شدن اثرشان و تبلیغ پروژه‌هایشان از هر راه، کانال و یا رسانه‌ای استفاده می‌کنند.

7. Grand Theft Auto IV

بودجه ساخت: ۱۰۰ میلیون دلار معادل 350 میلیارد تومان

ناشر/سازنده‌: راک‌استار گیمز/ راک‌استار شمال (Rockstar North)

سبک: اکشن سوم شخص/ماجراجویی/جهان‌باز

پلتفرم: ایکس‌باکس 360/پلی‌استیشن 3/ویندوز

تاریخ انتشار: ۲۹ آپریل ۲۰۰۸ برای کنسول‌های نسل هفتم/ ۲ دسامبر ۲۰۰۸ برای ویندوز

پر هزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

این پروژه‌ی صد میلیون دلاری راک‌استار در سال ۲۰۰۴ ٬ کمی بعد از انتشار بازی GTA: San Andreas برای پلی‌استیشن ٬ ۲ کلید خورد و به قول دن هوسر، این پروژه نمایان‌گر تصویری واقعی از جهش تکنولوژی در صنعت بازی‌سازی بود . GTA IV توسط تیمی ۱۵۰ نفره متشکل از افراد کلیدی قسمت سوم توسعه پیدا کرد و موفقیت قسمت قبل خود یعنی San Andreas را تکرار کرد. در این بازی برای اولین بار از جلوه‌های سینمایی واقعی در روایت داستان بهره برده شد و خط داستانی نیز به مراتب قوی‌تر و پرپیمانه‌تر از قسمت‌های قبلی خود بود. دن هوسر و راپرت هومپریس وظیفه‌ی نگارش داستان این بازی را بر عهده داشتند و توانستند نقطه‌ی عطفی را در سری GTA پدید آورند .

آغاز عملیات دزدی بزرگ اتومبیل

کمپانی راک استار از ابتدای عرضه­ بازی­‌ها برای کنسول Playstation 1 با بازی Grand Theft Aoto ظاهر شد که در آن زمان بسیار تعّجب همگان را در پی داشت. بازی دزدی ماشین­‌های گران‌قیمت می­‌پرداخت، که به دلیل جهان باز بودن بازی و طراحی خیابان­‌ها و ماشین­‌های مختلف بسیار پر جزئیات از کار در آمده بود.

به مرور با آمدن GTA 2 ، داستانی جذابتر و مأموریت­‌های متنوع­‌تری به بازی اضافه شد و بازی هم یک تغییر محسوس از زاویه­­ از بالا به پایین به زاویه سوم شخص داد.

با آمدن GTA 3 و نسخه­‌های مکمل­ش هم بازی همه گیر شد و در آنچه یک استودیوی بازی نیاز دارد، برای این بازی اتفاق افتاد و سود بسیار بالایی نصیب کمپانی راک­‌استار شد. این اتفاقات باعث شد تا راک­‌استار، هزینه­­ و زمان بیشتری را برای بازی جدید بگذارد و با وسواس بیشتری نسخه چهارم را طراحی کند.

پر هزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

داستان بازی

در نسخه­ چهارم ما با شخصیتی روسی به نام نیکو بلیک ( Niko Belick ) مواجه می­‌شویم که تحولش را در مسیر تبدیل شدن به یک خلافکار و قاتل حرفه­‌ای می­‌بینیم. او از ابتدای ورودش به شهر و ارتباط با خویشاوندانش چندان اهل خلاف نیست و محیط فاسد پیرامونش او را وادار به ورود به این حیطه می­‌کند.

او که برای یافتن شغلی به این شهر سفر کرده با رفت و آمد با اطرافیان، آشنایان و دوستانش به این مسیر کشیده می­‌شود. گرافیک بازی که آغاز ورود به نسل هفتم برای راک­‌استار بود، قابل قبول و خوب بود. فروشی چند میلیونی این سری از شماره­­ چهارم آغاز شد و راک استار برای این نسخه دو مرحله­‌ی داستانی قابل دانلود دیگر با محوریت دو شخصیت دیگر هم عرضه کرد که این دو مرحله در دیسکی جدا به بازار عرضه شد.

نقد محتوای بازی

1. انداختن مشکلات به گردن بقیه: محتوای داستان این نسخه دزدی بزرگ اتومبیل بیان­گر این است که اگر محیط و فضای این کشور این گونه شده به دلیل ورود افراد دیگری از سایر کشورهاست و اگر افراد دیگری هم وارد آن کشور شود هم به مشکلات آنها پرفتار خواهد شد و کسانی که در این کشور خلافکار هستند و دست به جنایت می­‌زنند از سایر کشورها هستند.

2. خون و خشونت: خشونت، کشتار و خونریزی در نسخه­ چهارم بازی دزدی بزرگ اتومبیل خیلی بیشتر از قبل شده است. زیر گرفتن مردم و عابرین پیاده با اتومبیل، کشتن مردم به روش‌های مختلف که تنها برخی از مصادیق خشونت بی‌پروا در بازی است.

شوخی­‌های مختص بزرگسال و صحنه­‌های جنسی: سری دزدی بزرگ اتومبیل اصرار زیادی به استفاده از کلمات و جملات نامناسب در بازی و استفاده از رفتار و صحنه‌های جنسی به قصد نمایش دادن واقعیت جامعه آمریکا و طبیعی نمودن بازی از صحنه­‌های جنسی در بازی استفاده شده که موجب نامناسب بودن این بازی برای سنین نوجوانان شده است.

پر هزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

حاشیه­‌های بازی

عرضه‌ی این بازی قرار بود در سال ۲۰۰۷ انجام شود ولی به دلایل فنی و از طرفی، رویارویی با بازی مورد انتظار و قوی Halo 3 ، یک سال تاخیر پیدا کرد و در پاییز سال ۲۰۰۸ برای دو پلتفرم پلی‌استیشن ٬ ۳ ایکس‌باکس 360 و حدود ۶ ماه بعد برای رایانه‌های شخصی منتشر شد .

GTA IV در زمان خود تبدیل به پرهزینه‌ترین بازی تاریخ شد و سه سال و نیم برای تکمیل ساخت آن زمان برد. قدرت و خوش‌ساختی بازی به حدی بود که سرسخت‌ترین منتقدین و مراجع بررسی‌کننده‌ی بازی‌های ویدیویی مجبور شدند امتیازات کامل خود را به این بازی اهدا کردند. این بازی از بین ۶۴ نقد و بررسی انجام شده توسط معتبرترین وب‌سایت‌های تحلیلی و مراجع مرتبط ٬ توانست میانگین درخشان ۹۸ از ۱۰۰ را تصاحب کند و در بالاترین رتبه در میان تمامی بازی‌های تاریخ قرار بگیرد. از افتخارات دیگر این بازی کسب مقام برترین بازی سال در مراسم Spike VGA Awards سال ۲۰۰۸ در کنار صدها جایزه دیگر از محافل گوناگون بود .

۶. Deadpool

بودجه ساخت: ۱۰۰ میلیون دلار معادل 350 میلیارد تومان

ناشر/سازنده‌: اکتیویژن/ های مون استودیوز ( High Moon Studios )

سبک: اکشن سوم شخص

پلتفرم: ایکس‌باکس 360/پلی‌استیشن 3/ویندوز

تاریخ انتشار: ۲۵ ژوئن 2013

پرهزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

شاید حضور این شخصیت کمیک در این لیست برایتان مقداری عجیب باشد ولی شرکت اکتیویژن در این چند ساله ثابت کرده است که برای ساخت بازی‌های خود حسابی دست به جیب می‌شود. این بازی در نمایشگاه کمیک‌ سال ۲۰۱۲ واقع در شهر سن دیگیو رونمایی شد. بازی توسط استودیو نسبتا خوب High Moon Studios مراحل ساخت و توسعه را طی کرد و از موتور گرافیکی Unreal Engine 3 شرکت اپیک گیمز که در بازی سابق خود یعنی «ترانسفورمرز: سقوط سایبرترون» به کار برده بودند، استقاده کردند.

در تبلیغات تلویزیونی یا بنری این بازی، همیشه خود شخص Deadpool حضور داشت و از مردم برای پیش فروش بازی دعوت می‌کرد .

داستان بازی

به هر حال داستان بازی از آن جایی آغاز می‌شود که ددپول کارمندان استدیوی High Moon را می دزدد و آن ها را مجبور می‌کند که عالی‌ترین بازی که نقش اصلیش هم باید خودش باشد را بسازند و برای این کار نولان نورث به عنوان صداپیشه ددپول انتخاب می‌شود. در داستانی که کارمندان High Moon برای بازی نوشته‌اند ، ددپول باید فردی با نام White را به قتل برساند. به هر حال White که یک غول رسانه‌ای می‌باشد برای خود شبکه­‌ای پرطرفدار ساخته که در یکی از برنامه‌های این شبکه افراد مشهور باید از روی استخری که کوسه‌های گرسنه در آن هستند بپرند.

پرهزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

ددپول هم بعد از ایجاد یک جهنم در دفتر شبکه، خودش را به White می‌رساند ولی وی موفق می‌شود که به سمت فاضلاب فرار کند. در همین گیر و داد ناگهان Mister Sinister هم وارد قضیه می‌شود و جان White را نجات می دهد که البته Mister Sinister هم دلایلی برای این کار دارد و پس از آن که تاییدیه کنترل بر روی ماهواره‌های White را به دست می‌آورد به سرعت او را می‌کشد. حال ددپول هم ناراحت از این که نتوانسته به وظیفه­ خود در کشتن White عمل کند و قرار داد خود را هم با شرکت بازی‌سازی از دست رفته می‌بیند یک هدف در سر دارد و آن هم انتقام گرفتن از Mister Sinister است که باعث این وضعیت شده است.

نقد محتوای بازی

خون و خشونت: یک دیگر از عوامل مخرب این بازی بازی خشونت و خون است! اگر یک موجود 10 لیتر خون داشته باشد، در بازی ددپول 100 لیتر خون دارد!

شاهدی دیگر بر این ماجرا یکی از دیالوگ­‌های خود جناب ددپول:

" جاخالی بده! لگد بزن! کله رو بکن ! "

پرهزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

شوخی­‌های مختص بزرگسال و صحنه‌­های جنسی: در بازی ددپول از جمله­‌هایی استفاده می­‌شود که مخصوص بزرگسالان است و حاوی برخی جملات نامناسب است. از سوی دیگر صحنه‌­های جنسی در بازی استفاده شده که موجب نامناسب بودن این بازی برای سنین نوجوانان شده است.

این بازی در ژوئن ۲۰۱۳ برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس360، پلی‌استیشن 3 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و امتیازات متوسط نسبتا خوبی را از منتقدین دریافت کرد .

5. Max Payne 3

  • بودجه ساخت: ۱۰۵ میلیون دلار معادل 367 میلیارد تومان
  • ناشر/سازنده‌ : راک‌استار گیمز / راک‌استار استودیوز
  • سبک: اکشن سوم شخص
  • پلتفرم: ایکس‌باکس 360 / پلی‌استیشن ۳ / ویندوز
  • تاریخ انتشار: می سال ۲۰۱۲
پرهزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

شخصیت مکس‌پین به طور حتم برای خیلی از گیمرها به عنوان یک اسطوره شناخته می‌شود. دو قسمت اول این سری که توسط استودیو رمدی ساخته شد و «سم لیک» داستان غنی آن‌ها را به نگارش درآورد، نقطه‌ی عطفی در صنعت بازی‌سازی به شمار می‌روند. بعد از سال‌ها شرکت‌ راک‌استار کلیه حقوق مادی و معنوی این بازی را از رمدی خریداری کرد و ساخت قسمت سوم آن را کلید زد.

داستان بازی

داستان بازی ۹ سال پس از رویدادهای قسمت دوم روایت می‌شود. مکس‌پین، بازرس بازنشسته‌ پلیس، تنهاتر از همیشه و سرشکسته از اتفاقات گذشته، به واسطه یکی از دوستان قدیمی‌اش شغلی در برزیل برای محافظت از یک شخصیت ثروتمند و با نفوذ پیدا می‌کند. روایت داستانی در قسمت سوم به شدت رشد داشت طوری که سم لیک پس از مشاهده‌ بازی، به شدت آن را مورد تحسین قرار داد و افزود که این بازی به ریشه‌های تاریک و عمیقش پای‌بند بوده است. اسکاری‌ هاکینن، مدیر عامل استودیو رمدی نیز مکس‌پین ۳ را عنوانی درخشان توصیف کرد .

راک‌استار برای هرچه واقعی‌تر کردن بازی، تیمی تحقیقاتی را به شهر سائوپائلو برزیل فرستاد تا در مورد فضای این شهر، مردم و هر چیزی که می‌تواند برای بازی مورد استفاده دقیق قرار بگیرد، اطلاعات جمع‌آوری کنند . نکته‌ی جالب بازی، تحقیقات گسترده‌ی تیم در مورد گروه‌های تبهکار برزیلی بود که شامل به دست آوردن اطلاعاتی در مورد لباس‌هایشان، رفتار و عملکرد و سلاح‌های مورد استفاده‌شان بود .

Max Payne 3 قهرمان قدیمی و پر خاطره بازی‌های ویدئویی شاید یکی از پرطرفدارترین عنوان‌های محبوب بین بازی‌بازها محسوب می‌شود. قهرمان بازی یک پلیس کهنه‌کار است که در قسمت ابتدایی با قاتلین همسر و فرزندش مبارزه می‌کرد و در قسمت دوم پایش به یک مبارزه با باند قاچاقچیان و کارتل‌های مواد مخدر باز می‌شود، که همه‌ی وجودش را وقف مبارزه با این عوامل بگذارد.

داستان در قسمت سوم دچار تحول شد و پس از سال‌ها انتظار طرفداران بازی، این نسخه با چهره‌ جدید مکس، با سر تراشیده و ریش بلند مشکی معرفی و عرضه شد. هزینه‌ی صد میلیون دلاری برای این پروژه نشان از اهمیت این بازی برای سازندگان و فهمیدن محبوبیت این بازی نزد طرفداران است.

نقد محتوای بازی

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی: داستان نسخه سوم بازی، به زندگی سیاه، آلوده و تأسف‌بار، مکسِ میانسال می‌پردازد، که کنج عزلت برگزیده و دائماً به مصرف الکل، قرص‌های خواب‌آور، سیگار، مرفین و ... می‌پردازد.

زندگی‌ای که دیگر حتّی خود مکس هم متوجّه گذر روزهایش نیست و خماری هر روز و شب آن را فراگرفته. خماری‌ای که در سبک گرافیکی، بازی، منوها و ... هم خودش را نشان می‌داد و به خوبی برای مخاطب تصویر شده بود. مکس به دعوت دوستش محافظت از یک خانواده‌ی صاحب منصب و بزرگ قاچاق مواد مخدر و انسان را در برزیل قبول می‌کند.

امّا همانند همیشه دشمنان این خانواده‌ی مهم به آنها حمله کرده و چند نفر از اعضای خانواده را کشته و یا گروگان می‌گیرند. حال این وظیفه‌ی مکس است تا به عنوان یک نگهبان وفادار، دشمنان خانواده را نابود کند.

پلیس جهانی بودن آمریکا: در بازی مکس به عنوان پلیس جهانی (یعنی ایالات متحده) در کشورهای حوزه‌ی آمریکای لاتین به دنبال از بین بردن قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان است. داستان همچنین مکس را نمادی از تمدن آمریکا معرفی می‌کند به این صورت که اگر حتّی تمدن ایالات متحده، تا خرخره در فساد و تباهی(مواد مخدر و الکل) هم فرو برود باز هم برقراری نظم و انضباط را در آمریکای لاتین بر عهده دارد. از خشونت و کشت و کشتار صحنه‌های جنسی و ... هم به عنوان چاشنی برای جذب بیشتر مخاطبین مختلف توسط کمپانی راک استار که علاقه‌ی زیادی به ساخت آثاری با محتوای غیر اخلاقی دارد، استفاده شده است.

پرهزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

حاشیه­‌های بازی

برخی تکنولوژی‌های استفاده شده در مکس پین ۳ مخصوصا در بخش گرافیکی، منحصربه فرد بودند و راک‌استار مانورهای تبلیغاتی بسیاری بر روی آن‌ها می‌داد. موتور گرافیکی استفاده شده در این بازی RAGE نام داشت که مخفف Rockstar Advanced Game Engine است و علاوه بر آن، از موتور Euphoria شرکت NaturalMotion نیز بهره برد. کارایی این موتور گرافیکی در بخش حرکت و عکس‌العمل اشیا و کاراکتر‌ها به رویدادهای فیزیکی بازی است.

تکنولوژی دیگری که راک‌استار بر روی آن تاکید بسیار داشت، Bullet Time بود. حرکت آهسته‌ گلوله و به طور کلی، تکنولوژی فیلم‌برداری صحنه آهسته از زمان فیلم ماتریکس به شکل گسترده استفاده شد و دو قسمت اول مکس‌پین نیز به عنوان یک مشخصه، از این تکنولوژی بهره برده شد. در مکس‌پین ۳ این تکنولوژی تا حد زیادی ارتقا پیدا کرد و فیزیک اجسام به گلوله‌ها نیز اضافه شد. تا قبل از این بازی، اغلب عناوین اکشن در بخش تیراندازی، فیزیک برای گلوله تعریف نمی‌کردند و عملا جسمی به نام گلوله از اسلحه‌ها شلیک نمی‌شد و عکس‌العمل شلیک گلوله در قالب کد برنامه‌نویسی دنبال می‌شد. اما در مکس‌پین ۳ گلوله‌های اسلحه‌ها دارای فیزیک مشخص و جزئیات شدند که همین‌امر سبب شد تا وقتی از تکنولوژی Bullet Time در آهسته‌کردن صحنه‌های تیر اندازی استفاده می‌شد، تک تک گلوله‌های شلیک شده را در امتداد مسیرشان مشاهده کنیم. برخورد این نوع گلوله‌ها با هدف به صورت طبیعی طراحی شدند و به محض اثابت گلوله با دشمن یا هر جسم دیگر، واکنشی فیزیکی واقعی مشاهده می‌کردیم .

کمپین تبلیغاتی مکس‌پین ۳ یکی از پرهزینه‌ترین و بزرگ‌ترین نوع تبلیغاتی بود که راک‌استار برای بازی‌های خود راه‌اندازی کرده بود. یکی از مهم‌ترین تبلیغاتی که این بازی داشت در جریان فینال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا بین بایرن‌مونیخ و چلسی بود که به طور کامل پوشش داده شد .

این بازی در ماه می سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ منتشر شد. ماه ژوئن همان‌ سال پلتفرم ویندوز میزبان این بازی بود و ژوئن ۲۰۱۳ نیز سیستم‌عامل OS X پذیرای این بازی پرافتخار شرکت راک‌استار شد . منتقدین نیز روی خوشی به این بازی نشان دادند و امتیازات بالایی که کسب شد، گواه کیفیت عالی و محصولی درجه یک را می‌داد. مکس‌پین ۳ تا سال ۲۰۱۳ موفق شد بیش از ۴ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند و سودی کلان را برای شرکت راک‌استار به همراه داشته باشد .

۴. Star Wars: The Old Republic

  • بودجه ساخت: ۲۰۰ میلیون دلار معادل 700 میلیارد تومان
  • ناشر/سازنده‌ :EA Games و لوکاس آرتز /BioWare
  • سبک: چند نفره آنلاین وسیع/نقش آفرینی
  • پلتفرم: ویندوز
  • تاریخ انتشار: دسامبر سال 2011
پرهزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

مطمئناً طرفداران سری فیلم‌­های جنگ ستارگانِ جرج لوکاس، در اقصا نقاط جهان مخصوصاً ایالات متحده از مدت‌ها قبل با عناوین سوم شخص متوسطی که به عنوان بازی از روی این سری ساخته می­‌شد، آشنایی کاملی دارند. امّا بعد از اینکه ساخت بازی از روی این سری به عهده­ استودیوی خبره­­ BioWare و کمپانی مشهور الکترونیک آرتز افتاد با معرفی چند عنوان که بر اساس دنیای جنگ ستارگان ساخته خواهد شد، ماجراجویی جدیدی را آغاز کردند.

ابتدا اینکه آرزوی ساخت بازی­‌های برای رقابت با Word of Warcraft از مدت‌ها قبل در سر EA وجود داشت و آنها تصمیم گرفتند برای رسیدن به این هدف از داستان و دنیای غنی جنگ ستارگان استفاده کنند. سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بر روی این پروژه که در زمان خود گران‌قیمت‌ترین بازی تاریخ نام گرفت، آن هم بر روی بازی با سبک چند نفره آنلاین وسیع و دارا بودن قسمت رایگان یا به اصطلاح free to play ، ریسک بزرگی بود که تا حد زیادی نیز جواب داد.

البته ناگفته نماند که این بازی برای رقابت با کهنه کار این عرصه یعنی دنیای وارکرفت از بلیزارد، وارد گود شد؛ که باعث کم شدن طرفدارن این بازی و افراد همیشه آنلاین در این بازی شدند که بلیزارد سازنده­ دنیای وارکرافت برای جلوگیری از این کاهش مخاطبین بازی قسمت‌­هایی از بازی را به طور رایگان در اختیار همگان قرار داد.

استودیو مطرح BioWare شرکت EA Games در سال ۲۰۱۱ عنوانی را منتشر کرد که در زمان خود تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازی تاریخ شد. جنگ ستارگان: جمهوری قدیم، بازی در سبک نقش آفرینی چندنفره آنلاین وسیع بود که برای شرکت EA Games چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه ساخت در بر داشت .

تاکنون سه بازی از این فرانچایز منتشر شده است (نسخه‌ی دیگری هم مراحل ساخت خود را طی می‌کرد که لغو شد) که هر سه موفق شدند نظر منتقدان و بازیبازان بسیاری را جلب کنند و مهم‌تر از آن، قسمت دوم KotOR توانست در لیست ۱۰۰۱ بازی که قبل از مرگتان باید تجربه کنید، قرار بگیرد. سومین نسخه در سبک MMO طراحی و عرضه شده است.

پرهزینه‌ترین بازی‌های ویدئویی 2

داستان بازی

از تاریخ صلح بین دو قلمروی Galactic Republic و Sith Empire چندین سال گذشته شده است. حوادث و اتفاقات بازی، ۳۰۰ سال پس از اولین نسخه‌ این مجموعه و حدود ۳۵۰۰ سال بعد از حوادث فیلم جنگ ستارگان رخ می‌دهد. در نزدیکی یکی از کهکشان­‌ها، رهبر پلید جمهوری Sith دوباره کینه جنگ گذشته را به دل گرفته است و قصد حمله به امپراطوری Jedi را دارد. در مرزی دیگر، افراد Jedi احساس خطر می‌کنند و دست به شبیه‌سازی و ساخت نیرو‌های شبیه‌سازی شده، می‌زنند. امپراطوری Sith حمله‌ بزرگ خود را بالاخره آغاز می‌کنند و جنگ و خون‌ریزی سرتاسر کهکشان و سیارات را فرا می‌گیرد. اکنون بازیب‌از می‌بایست با انتخاب یکی از افراد Sith یا Jedi به مقابله با دشمن خود بپردازد.

اتمسفر بازی کاملاً با آن چیزی که از جنگ ستارگان به یاد داریم منطبق است، شخصیت‌ها همان هستند و فضایی را ایجاد می‌کنند که برای روایت یک داستان حماسی دیگر آماده است. داستان بازی از قدرت خوبی برخوردار است و می‌تواند طرفداران پر و پا قرص جنگ ستارگان را راضی نگه دارد. امّا کماکان به خاطر سبک خود، نمی‌تواند لایه‌­های زیاد و پیچش­‌های فراوان داشته باشد، بایوویر با استفاده از هنر بازی‌سازی خود توانسته است جذابیت خاصی به آن بدهد. استفاده از سیستم مکالمه­

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied