شمانیوز
شما نیوز

فردا، روزی مهم برای پرسپولیسی ها

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فردا روز مهمی برای فوتبال کشور است؛ روزی که بعد از یک دهه تلاش سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مزایده گذاشته می شود تا شاید خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت بعد از سال ها به حقیقت بپیوندد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از ایسنا، قرار است فردا ۲۷ بهمن ماه بعد از سال ها مقاومت، وعده مسئولان محقق شده و سهام دو باشگاه محبوب کشور یعنی استقلال و پرسپولیس به مزایده گذاشته شود.
بنابراین فردا برند و دارایی های ثابت این دو باشگاه به ارزش 290 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده و پاکت‌های حاوی پیشنهادها راس ساعت 14 بعدازظهر فردا، دوشنبه 27بهمن‌ماه در محل سازمان خصوصی‌سازی‌ باز می شوند. بر این اساس متقاضیان تنها تا پایان ساعت اداری امروز(یکشنبه 26 بهمن ماه) فرصت دارند درخواست خود را طبق شرایط اعلام شده به سازمان خصوصی‌سازی ارسال کنند. این در حالی است که به دلیل حساسیت های زیادی که در خصوص خریداران این دو باشگاه پرطرفدار وجود دارد و اهلیتی که توسط هیات واگذاری به تصویب رسیده است،تنها 20 دقیقه اول از مراسم مزایده از طریق رسانه ها پخش شده و ادامه جلسه به صورت محرمانه برگزار می شود تا تشخیص اهلیت خریداران بعد از شرکت در مزایده مشخص ‌شود. بر این اساس نام 3 پیشنهاد ‌دهنده اول به‌ طور محرمانه در اختیار نمایندگان وزارت ورزش، دادگستری و بانک مرکزی قرار می‌گیرد تا پیشینه افراد به لحاظ ورزشی و مالی به تأیید نهایی برسد و پس از آن در یک مراسم رسمی نام فرد برنده اعلام می شود که این روند 10 روز به طول می انجامد.به همین دلیل برخلاف سایر مزایده ها برنده در همان روز معرفی نمی شود. با این حال برخی شنیدها از حضور چند بانک در این مزایده خبر می دهد، اما مسئولان سازمان خصوصی سازی مجاز به اعلام نام و تعداد متقاضیان نیستند زیرا همانطور که رئیس سازمان خصوصی سازی هم اعلام کرد برخی متقاضیان حاضرند میلیاردها تومان پول خرج کنند تا بدانند رقیب آنها چه قیمتی را تقاضا داده است. بنابراین بسیاری از متقاضیان در دقیقه نود تقاضای خود را به سازمان ارائه می کنند. مبلغ سپرده شرکت در واگذاری این دو تیم نیز 87 میلیارد ریال تعیین شده و قرار است دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت 40 درصد نقد و بقیه اقساط دوساله واگذار شوند و خریدار هم 20 روز کاری پس از قطعیت معامله، زمان دارد تا وجه نقد پیشنهادی خود را بپردازد .پول حاصل از فروش این دو باشگاه نیز قرار است به خزانه واریز شود و بدهی های این دوباشگاه نیز توسط دولت پرداخت شود. به این ترتیب فردا روز سرنوشت سازی برای سرخابی ها خواهد بود و باید دید با توجه به حساسیت های این دو باشگاه و اقداماتی که از سوی برخی متقاضیان برای خرید این دو باشگاه انجام شده است،چه شخص یا گروهی اقدام به خرید سهام استقلال و پرسپولیس می کنند و آیا پس از سال ها انتظار خصوصی سازی باشگاه های فوتبال اتفاق می افتد یا این بار نیز مجموعه های ورزشی نصیب شبه دولتی ها می شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied