شمانیوز
شما نیوز

افشای قرارداد عجیب درباره 9هکتار زمین در کیش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): صندوق بازنشستگی فولاد در حال حاضر 85 هزار نفر بازنشسته بطور مستقیم و با احتساب اعضای خانواده آنها بالغ بر 300 هزار نفر به عنوان عضو وابسته داشته و پرداخت مستمری و هزینه درمان و رفاه این جمعیت قابل توجه را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد یکی از بزرگترین مجموعه های خدمت رسان به بازنشستگان است که جهت تامین آتیه مشارکین و خدمت رسانی به بازنشستگان این صنعت مهم، در سال 1354 تاسیس شده است و تا چند سال قبل نیز منابع مورد نیاز صندوق از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ها و شرکت های تابعه تأمین و نسبت به پرداخت مستمری و هزینه های قانونی اقدام می شد.
اما بر اساس پیشنهاد دولت و تصويب مجلس، مدتی است این صندوق از وزارت صنعت ،معدن وتجارت منتزع وبه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي منتقل شده است. این صندوق در حال حاضر 85 هزار نفر بازنشسته بطور مستقیم و با احتساب اعضای خانواده آنها بالغ بر 300 هزار نفر به عنوان عضو وابسته داشته و پرداخت مستمری و هزینه درمان و رفاه این جمعیت قابل توجه را برعهده دارد. در بخش رفاهی، کارکنان بازنشسته فولاد و خانواده های آنها از خدمات مجموعه هایی چون شرکت توسعه مرات کیش استفاده می کنند که جزء شرکت های رسمی زیرمجموعه این صندوق است. از جمله هتل هایی که در اختیار شرکت مذکور است، می توان به هتل اسپادانا کیش اشاره کرد که از جمله هتل های مشهور این جزیره زیبا محسوب می شود و با داشتن حدود 9 هکتار وسعت و 79 دستگاه ویلا، رستوران، بازارچه، سردخانه، باغ پذیرایی و فضای سبز بسیار بزرگ و زیبا، یکی از وسیع ترین اماکن اقامتی و تفریحی کیش محسوب می شود. در سال گذشته و طی توافق نامه شرکت توسعه مرآت کیش با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، بنا بر این شد که با صرف هزینه ای قابل توجه، هتل از حالت قبل خارج شده و نوسازی و بازسازی شود. پس از پایان بازسازی، هتل به مزایده برای اجاره سالیانه گذاشته شد و شرکتی به نام «ک.ت»، هتل اسپادانا را با مبلغ ماهیانه 190 میلیون تومان (برای سال اول قرارداد) اجاره کرد.
افشای قرارداد عجیب درباره 9 هکتار زمین مرغوب در کیش/ تخفیف 1 میلیارد تومانی اجاره هتل مشهور دولتی +سند
قرارداد مربوط به اجاره هتل در سال گذشته
اما در همین حین، هیات مدیره شرکت توسعه مرات کیش که صاحب هتل بود تغییر کرد و شرکت فوق، قرارداد خود با هتل را به طرز عجیبی فسخ کرد. لذا هتل دوباره به اجاره گذاشته شد و بیش از 10 گروه متقاضی اجاره هتل با مبالغی قابل توجه شدند. در نهایت هتل اسپادانا با شرایطی خاص با قیمتی پایین تر از بسیاری متقاضیان دیگر، با مبلغ ماهیانه 100 میلیون تومان به شرکت «الف. گ» واگذار شد. در این قرارداد جدید، برخی از مفاد مهمی که اهمیت زیادی برای نظارت بر پیمانکار دارد، حذف شده و در کمال تعجیب مبلغ یک ماه از اجاره یعنی 100 میلیون تومان هم به مستاجر به خاطر وصل کردن فاضلاب هتل به فاضلات شهری کیش بخشیده شد در حالی که این امتیاز در قرارداد مستاجر قبلی لحاظ نشده بود. یعنی علاوه برآنکه قرارداد با شرکت «ک.ت» مربوط به سال قبل بوده و علی القاعده امسال باید رقم بالاتری مورد بحث قرار می گرفت، رقم عجیب فوق با تایید همراه شد.
افشای قرارداد عجیب درباره 9 هکتار زمین مرغوب در کیش/ تخفیف 1 میلیارد تومانی اجاره هتل مشهور دولتی +سند
قرارداد جدید واگذاری هتل اسپادانا
نکته دیگر اینکه با وجود اینکه بر اساس شواهد و مستندات، هتل اسپادانا از تاریخ اول بهمن 93 به شرکت جدید واگذار شده، ولی هنوز قرارداد رسمی میان شرکت توسعه مرات کیش و بهره بردار جدید به امضا نرسیده است و سئوال اینجاست چگونه یک هتل دولتی در منطقه خاص و توریستی مثل کیش بدون امضای قرارداد و همچنین ترک تشریفات تحویل مستاجر شده و مبلغ اجاره هم ماهیانه 90 میلیون تومان پایین آورده شده است؟ در ادامه پیگیری های صبحانه از نحوه نظارت بر عملکرد وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی فولاد در حوزه صیانت از حقوق و منافع بازنشستگان و نیز برخی فعالیت های قابل تامل در حوزه گردشگری کیش از جمله ماجراهای پروازهای کیش به استانبول، اسناد و گزارشات متعددی طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی