شمانیوز
شما نیوز

نفت در مرز 59 دلار

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): قیمت نفت به دنبال اظهار وزیر نفت عربستان مبنی بر افزایش تقاضا در بازار بالا رفت و بشکه ای 58.97 دلار فروخته شد اما لیبی هم تولید نفت را در میادین نفتی به میزان 40 هزار بشکه در روز از سر گرفته است که شاید قیمت را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از رویترز، به دنبال اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت و اینکه بازارها آرام هستند، قیمت نفت در معاملات امروز در اطراف 59 دلار در نوسان است. قیمت نفت در میان ماه های ژوئن پارسال تا ژانویه امسال حدود 60 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 45 دلار پیش از سال 2009 نزدیک شد اما اکنون افزایش یافته است. علی النعیمی وزیر نفت عربستان که اوپک را در ماه نوامبر مجبور ساخت تا سیاست خود را تغییر دهد و سقف تولید خود را کاهش ندهد، گفت، بازارها آرام است... تقاضا در حال افزایش است. قیمت نفت برنت با عواملی نظیر آمارهای بهتر از انتظار تولیدات صنعتی چین، انعطاف موضع فدرال رزرو در مورد نرخ بهره بانکی و قبول اصلاحات پیشنهادی یونان از سوی منطقه یورو حمایت شده است. هر بشکه نفت برنت با افزایش 31 سنتی 58.97 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با افزایش 25 سنتی 49.53 دلار معامله شد. یوسوکه سنا تحلیلگر ژاپنی در این باره گفت، خبر خوب تقاضا احتمالی برای نفت است اما من فکر می کنم بازار به ثبات و تقاضای بیشتری از سوی چین نیاز دارد. همچنین قیمت نفت به دنبال سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو مبنی بر تلاش این بانک برای افزایش نرخ بهره بانکی تقویت شد. برخی از سرمایه گذاران از این سخنرانی نتیجه گرفتند که نرخ بهره احتمالا دیرتر از ماه ژوئن، ماهی که بازارها بر آن تمرکز کرده اند، افزایش خواهد یافت. هنوز نگرانی در مورد مازاد عرضه بازار را متاثر کرده است و تاثیر اخبار کلان اقتصادی مثبت را محدود کرده است. بر اساس آمار موسسه امریکن پترولیوم، با کاهش تولید پالایشگاه ها، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته تا 8.9 میلیون بشکه افزایش یافت. همچنین لیبی پس از وصل دوباره برق، تولید نفت را در میادین نفتی صریر و مصلی خود را به میزان 40 هزار بشکه در روز از سر گرفته است.

قیمت نفت به دنبال اظهار وزیر نفت عربستان مبنی بر افزایش تقاضا در بازار بالا رفت و بشکه ای 58.97 دلار فروخته شد اما لیبی هم تولید نفت را در میادین نفتی به میزان 40 هزار بشکه در روز از سر گرفته است که شاید قیمت را کاهش دهد.
کد خبر: ۴۷۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶ - 25 February 2015
قیمت نفت به دنبال اظهار وزیر نفت عربستان مبنی بر افزایش تقاضا در بازار بالا رفت و بشکه ای 58.97 دلار فروخته شد اما لیبی هم تولید نفت را در میادین نفتی به میزان 40 هزار بشکه در روز از سر گرفته است که شاید قیمت را کاهش دهد. به گزارش فارس به نقل از رویترز، به دنبال اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت و اینکه بازارها آرام هستند، قیمت نفت در معاملات امروز در اطراف 59 دلار در نوسان است. قیمت نفت در میان ماه های ژوئن پارسال تا ژانویه امسال حدود 60 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 45 دلار پیش از سال 2009 نزدیک شد اما اکنون افزایش یافته است. علی النعیمی وزیر نفت عربستان که اوپک را در ماه نوامبر مجبور ساخت تا سیاست خود را تغییر دهد و سقف تولید خود را کاهش ندهد، گفت، بازارها آرام است... تقاضا در حال افزایش است. قیمت نفت برنت با عواملی نظیر آمارهای بهتر از انتظار تولیدات صنعتی چین، انعطاف موضع فدرال رزرو در مورد نرخ بهره بانکی و قبول اصلاحات پیشنهادی یونان از سوی منطقه یورو حمایت شده است. هر بشکه نفت برنت با افزایش 31 سنتی 58.97 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با افزایش 25 سنتی 49.53 دلار معامله شد. یوسوکه سنا تحلیلگر ژاپنی در این باره گفت، خبر خوب تقاضا احتمالی برای نفت است اما من فکر می کنم بازار به ثبات و تقاضای بیشتری از سوی چین نیاز دارد. همچنین قیمت نفت به دنبال سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو مبنی بر تلاش این بانک برای افزایش نرخ بهره بانکی تقویت شد. برخی از سرمایه گذاران از این سخنرانی نتیجه گرفتند که نرخ بهره احتمالا دیرتر از ماه ژوئن، ماهی که بازارها بر آن تمرکز کرده اند، افزایش خواهد یافت. هنوز نگرانی در مورد مازاد عرضه بازار را متاثر کرده است و تاثیر اخبار کلان اقتصادی مثبت را محدود کرده است. بر اساس آمار موسسه امریکن پترولیوم، با کاهش تولید پالایشگاه ها، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته تا 8.9 میلیون بشکه افزایش یافت. همچنین لیبی پس از وصل دوباره برق، تولید نفت را در میادین نفتی صریر و مصلی خود را به میزان 40 هزار بشکه در روز از سر گرفته است.
در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/478695/%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B2-59-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1 © www.tabnak.ir
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied