شمانیوز
شما نیوز

ماجرای داماد وزیر صنایع و رانت نمایشگاه اکسپو

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):مشخص نیست چرا مسئولیت تخصصی بخش ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو به آقای محبعلی داماد نعمت زاده، واگذار شده است؟

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اخیراً سایت خبری «معماری نیوز» که به صورت تخصصی خبرها و تحلیل های حوزه مسکن و شهرسازی و معماری را پوشش می دهد و از نظر سیاسی نیز متمایل به جریان اعتدال است، در گزارشی ابعاد تصمیمات سلیقگی یکی از وزرای دولت یازدهم را فاش کرده است.
بر اساس گزارش این رسانه، یکی از وزرای دولت، امتیازات مالی متعددی را نصیب داماد خود کرده است که از آن جمله می توان به انحلال شورای داوری بخش ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو در میلان ایتالیا و نهایتاً سپردن امور اکسپو به داماد وزیر اشاره کرد. در این گزارش، به طور صریح به وزیر مربوطه اشاره نشده بود اما در جوابیه ای که روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرد هم مشخص شد مقصود داماد کدام وزیر بوده و هم ابعاد تازه ای از این ماجرا مشخص شد. مطابق جوابیه وزارت صنعت، مشخص شد فردی که امور نمایشگاه اکسپو به او واگذارشده آقای محمد محبعلی، داماد وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم بوده است. البته در هیچ جای جوابیه نیامده است که بر اساس کدام مناقصه یا فرایند قانونی دیگر ، از بین تمام آرشیتکت های ایران، قرعه به نام داماد آقای نعمت زاده افتاده است. نکته جالب درباره آقای محبعلی داماد نعمت زاده، حضور وی در هیئت مدیره شرکت خانوادگی منتسب به نعمت زاده است که پیش از این رسانه ها درباره حضور وزیر صنعت دولت یازدهم و دخترانش در آن اطلاعاتی منتشر کردند و نعمت زاده اعلام کرد پس از رسیدن به وزارت از حضور در این شرکت و حدود 20 شرکت دیگر استعفا داده است. بر اساس آگهی های ثبت شرکت ها در روزنامه رسمی کشور، نعمت زاده لااقل از سال ۹۱ به بعد در هیئت مدیره ۱۸ شرکت عضو هيات مديره بوده كه دامادش در شرکت رسا فارمد به شماره ثبت ۳۳۳.۷۹ به عنوان عضو هیئت مدیره با او و دخترانش همکار بوده است. شرکت رسا فارمد یک شرکت واردات دارو است و با توجه به این که سابقه فعالیت داماد آقای نعمت زاده مربوط به عضویت در هیئت مدیره این شرکت خانوادگی و در مسائل دارویی است، مشخص نیست چرا مسئولیت تخصصی بخش ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو به این فرد واگذار شده است. اتفاقا بر اساس گزارش رسانه های حامی دولت یازدهم، انتخاب داماد وزیر صنعت برای نمایشگاه اکسپو سبب کندی امور این طرح شده است. به نوشته سایت اصلاح طلب عصر ایران، برای طراحی و معماری سالن ایران در این نمایشگاه مهم اقتصادی مسابقه ای بین شرکتهای تراز اول کشور در حوزه معماری و طراحی برگزار شد که پس از ارسال آثار و به دلایل نامعلوم و در حالیکه 12 اثر برتر نیز مشخص شده بودند ، موضوع با دستور نعمت زاده مسکوت ماند و یک طرح نامشخص به عنوان نقشه پروژه احداث در میلان در دستور اجرا قرار گرفت. این اتفاق اعتراض شرکت کنندگان در مسابقه طراحی اکسپو ایران در میلان را در پی داشت. همچنین بخش تجاری در سالن ایران هنوز حتی برنامه ای ندارد که بر اساس آن فعالیت کند. از سوی دیگر در حالیکه کمتر از 2 ماه تا آغاز نمایشگاه جهانی اکسپو 2015 میلان باقی مانده، ایران تنها کشوری است که هنوز اجرای احداث سالن خود را به پایان نبرده و طراحی داخلی آن نیز به قول امروزی ها روی هواست که شاید به خاطر آن است که محبعلی، داماد آقای وزیر به عنوان مسئول اجرایی اکسپو تقریبا تجربه ای در این زمینه نداشته است. نمایشگاه اکسپو یکی از مهمترین نمایشگاه های اقتصادی جهان است که حضور در ان بخصوص برای دکتر روحانی بسیار مهم است. روحانی در سخنرانی خود در اجلاس داووس از سرمایه گذاران کشورهای جهان برای حضور در ایران دعوت کرده بود و حالا که اوضاع اکسپوی ایران در میلان اینقدر ناخوش است احتمالا مسئولان مرتبط با این سهل انگاری باید جواب قانع کننده ای در این باره به رئیس دولت یازدهم بدهند.
ماجرای داماد نعمت‌زاده و رانت نمایشگاه اکسپوی میلان///آماده انتشار////
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied