شمانیوز
شما نیوز

تمجید ژنرال امریکایی از ژنرال سلیمانی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در جلسه کمیته نیروهای مسلح این کشور: نیروهای ایران از ۱۰ سال پیش در عراق حضور دارند و اگر بتوانند به آزادسازی تکریت از وجود جهادی‌ها کمک کند، در میان مدت، الزاما عملی منفی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

"ژنرال مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که «کمک‌های ایران به ارتش عراق در جریان عملیات بازپس گرفتن شهر تکریت، اگر به اختلافات فرقه‌ای دامن نزند، می‌تواند امر مثبتی تلقی شود.»

به نوشته وب‎سایت بی بی سی (BBC)، ژنرال دمپسی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفت: «کمک ایران به شبه نظامیان شیعه امر تازه‌ای نیست، اما این اولین بار است که این کمک به صورت علنی و شفاف ارائه می‌شود.»

رسانه دولتی انگلیس در همین رابطه گزارش داد: «ارتش عراق با همراهی شبه نظامیان شیعه و اعضای تعدادی از قبایل سنی از سه روز پیش عملیاتی را برای پس گرفتن شهر تکریت از گروه داعش آغاز کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران برای کمک به هدایت عملیات بازپس‎گیری تکریت به عراق رفته است.»

همچنین روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" (WallStreetJournal) روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت: «نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در علمیات تکریت، با توپخانه و سایر سلاح‌های سنگین، از نیروهای دولت عراق و شبه نظامیان شیعه حمایت می‌کند.»

بر پایه گزارش تکمیلی جام نیوز به نقل از وب‎سایت صدای امریکا (VOA)، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در جلسه کمیته نیروهای مسلح امریکا، افزوده است: «نیروهای ایران از ۱۰ سال پیش در عراق حضور دارند و اگر بتوانند به آزادسازی تکریت از وجود جهادی‌ها کمک کنند، در میان مدت، الزاما عملی منفی نخواهد بود.»

ژنرال مارتین دمپسی در ادامه گفت: «این آشکارترین مورد از حمایت ایرانی‌ها است که با توپخانه و سایر تجهیزات انجام می‌شود. صادقانه بگویم، مسئله زمانی است که این کار به قومی‌گرایی منتهی شود. اگر عملیات آن‎ها به‎صورت درست و قابل اعتمادی انجام شود، آن‎وقت در چارچوب مبارزه با داعشی‌ها کار مثبتی انجام شده است. اما ما مواظب هستیم.»

رسانه دولتی امریکا در گزارش خود مدعی شد: «پیش‎تر، تهران تلاش می‌کرد تا دخالت نظامی ایران در عراق را پنهان کند. اما این بار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، کمی پیش از شروع عملیات تکریت با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.»

گفتنی است که تلاش‎های ائتلاف نمایشی بین‎المللی علیه داعش در عراق و سوریه، منجر به تقویت مواضع تروریست‎ها شده و گزارش‎های اخیر حاکی از ارسال تجهیزات نظامی و دیگر کمک‎ها به تروریست‎ها از سوی این ائتلاف می‎باشد.

همزمان، انتشار تصاویر سردار سلیمانی با لباس غیرنظامی در عراق میان صفوف رزمندگان عراقی، رسانه‎های بیگانه را در تحلیل چگونگی حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق، دچار سردرگمی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied