شمانیوز
شما نیوز

مجوز حزب اتحاد ملت صادر شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی وزارت کشور از صدور مجوز حزب اتحاد ملت ایران در جلسه امروز کمیسیون ماده 10 احزاب خبر داد

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، از صدور مجوز حزب اتحاد ملت ایران در جلسه امروز کمیسیون ماده 10 احزاب خبر داد و گفت:‌ با توجه به تکمیل بودن پرونده و وصول استعلامات مربوطه با ایجاد حزب اتحاد ملت موافقت شد.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جلسه امروز کمیسیون ماده 10 احزاب که با حضور اعضای این کمیسیون تشکیل شد، تصریح کرد: چند پرونده سیاسی و تشکل صنفی در دستور کار کمیسیون ماده 10 وجود داشت که در این جلسه بعد از بحث و بررسی اعضای کمیسیون با ایجاد چند تشکل صنفی و نیز تشکیل انجمن زرتشتیان اهواز موافقت کردند.

براساس این گزارش، چندی پیش رسانه‌ها از تلاش برای تاسیس حزبی با همین عنوان خبر داده بودند که بیشتر اعضای شورای مرکزی آن از اعضای حزب منحله مشارکت بودند. بر همین اساس و با اعلام اعضای شورای مرکزی این تشکل، مشخص شد که مسئولان و اعضای حزب منحله مشارکت تشکیل دهنده پایه‌های اصلی آن هستند، به عنوان مثال مسئول کمیته تشکیلات،‌تنی چند از اعضای هیات موسس و مسئول کمیته اطلاع رسانی حزب منحله مشارکت در تشکل اتحاد ملت حضور دارند. وزیر کشور نیز در پاسخ به اعتراضات صورت گرفته مبنی بر بازگشت حزب منحله مشارکت با تشکلی دیگر به نام اتحاد ملت به عرصه سیاسی کشور گفته بود که وزارت کشور در خصوص کسانی که تقاضای تأسیس حزب دارند بر اساس فرآیند عمل کرده و ابتدا از وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه استعلام صورت گرفته و اگر استعلام‌ها و شرایط افراد منطبق با مقررات نباشد مجوزی صادر نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied