شمانیوز
شما نیوز

یارانه 5 میلیون نفر قطع می شود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال 94 مکلف به حذف 5 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از خبرنگار اقتصادی اترک نیوز، موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: طبق مصوبه مجلس دولت مکلف به حذف 5 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی است که درآمد حاصل از این اقدام 3 هزار میلیارد تومان می شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی میزان یارانه پرداختی دولت به صورت نقدی در سال جاری را 42 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مبلغ یارانه نقدی در سال جاری همان 45 هزار و 500 تومان خواهد بود .
ثروتی در خصوص اخبار ضد و نقیضی که در خصوص حذف دهک هایی از دریافت یارانه نقدی منتشر می شود، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر حذف یارانه برخی سرپرستان پردرآمد از ابتدای سال ۹۴ را تایید کرده است.
وی همچنین در خصوص نحوه شناسایی افراد پردرآمد جامعه برای حذف از دریافت یارانه نقدی گفت: دولت اطلاعات درآمدی 50 درصد از افراد جامعه را در اختیار دارد که در این راستا می تواند استفاده کند.
ثروتی افزود: همچنین دولت می تواند با اطلاعاتی ازسازمان مدیریت و برنامه ریزی، ثبت اسناد، وازرت خانه صنعت، معدن وتجارت ، سازمان مالیاتی کشور و سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی اطلاعاتی از میزان درآمد افراد را در اختیار بگیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای جبران کسری بودجه سال 94 مجبوربه حذف یارانه دهک های پردرآمد است و برای عملیاتی شدن بودجه باید به این کار تن دهد.
ثروتی با اشاره به رقم 48 هزار میلیارد تومان که به عنوان مبلغ کل یارانه در قانون اجرای طرح هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است، گفت: دولت باید رقم 4 هزار و 800 میلیارد تومان بابت اجرای بیمه سلامت و 42 هزار میلیارد تومان نیز بابت اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها به مردم پرداخت کند .
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied