شمانیوز
شما نیوز

وزیر بهداشت :فردا تعرفه‌های جدید اعلام می‌شود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دکتر هاشمی گفت: فردا یکشنبه تعرفه‌های جدید که بیشتر مربوط به حق‌الزحمه پزشکان است، اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه برنامه اعطای نشان ایمنی برتر به واحدهای تولید مواد غذایی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال، درخصوص زمان نهایی اعلام تعرفه‌های جدید پزشکی گفت: قرار بود تا پایان فروردین ماه تعرفه‌های جدید اعلام شود ولی چون دستور کار هیئت وزیران بسیار متراکم بود، این موضوع در جلسه فردا بعد از ظهر هیئت وزیران اعلام می‌شود.

هاشمی گفت: تمام مواردی که در حساب تعرفه‌ها بود پایان سال 93 اعلام شد ولی تعرفه‌هایی که این هفته اعلام می‌شود مربوط به حق‌الزحمه پزشکان و خدماتی است که مراکز سرپایی ارائه می‌دهند.
دکتر هاشمی در خصوص اعتراضی که جمعی از دانشجویان در مراسم امروز داشتند و با صدای بلند خطاب به وزیر اعتراضاتشان را عنوان می‌کردند، گفت: حتما به سخنان این دانشجویان معترض گوش خواهم داد ولی فکر می‌کنم اینها دانشجویانی هستند که طبق مصوبه مجلس که 20 درصد پذیرش سالانه دارند، هستند.
وزیر بهداشت درخصوص مرگ یک مادر حین زایمان در سردشت گفت: دو گروه بازرسی به سردشت فرستاده شده که گزارشات را اعلام کردند، در عین حال این پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود و اگر کسی در وزارت بهداشت یا هر ارگان دیگر قصوری مرتکب شده باشد، باید رسیدگی شود.
وزیر بهداشت دلیل فوت مادر را خونریزی زیاد اعلام کرد.
دکتر هاشمی از نحوه نظارت‌ها و بودجه‌هایی که باید برای نظارت بیشتر تامین شود، گفت: دولت و مجلس موظفند بحث نظارت را خیلی جدی بگیرند. برای نظارت بر سازمان‌هایی مانند سازمان دامپزشکی و غذا و دارو باید هزینه جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. این موضوع که از 40 سال قبل تاکنون تعداد ناظرین در سازمان غذا و دارو تغییری پیدا نکرده، خوب نیست. این درحالی است که صنایع پیشرفت زیادی داشته‌اند، جمعیت گسترش پیدا کرده و روابط افزایش یافته است.
دکتر هاشمی گفت: متاسفانه در کشور ما به نظارت اهمیت داده نمی‌شود و سره از ناسره مشخص نمی‌شود و آنهایی که استانداردها را رعایت نمی‌کنند، مورد ظلم واقع می‌شوند.
دکتر هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا اسامی متخلفانی که از روغن پالم استفاده می کردند اعلام نمی‌شود، گفت: اعلام اسامی باید با مجوز دستگاه قضایی باشد، آنچه وزارت بهداشت انجام داده کاهش واردات 30 درصدی روغن پالم در سال گذشته بوده، امسال هم باید شورای عالی سلامت و امنیت غذا دوباره تشکیل شود، پیشنهاد وزارت بهداشت کاهش مجدد 15درصدی واردات روغن پالم است که امیدواریم تصویب شود.
انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied