شمانیوز
شما نیوز

عراقچی:

نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد اختلاف است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، نحوه اجرای پروتکل الحاقی را یکی از موارد اختلافی ایران و 1+5 دانست و گفت: امیدواریم در گفت و گوی یک روزه ژنو راه حلی برای اختلافات پیدا شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): "سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان پیش از آغاز مذاکره ایران و آمریکا بر سر روند نگارش متن توافق جامع گفت: نشست دو جانبه امروز گفتگویی درباره موضوعات محتوایی و مسایلی است که هنوز برای آنها راه حلی پیدا نشده است.
عراقچی افزود: موضوعات و مسائلی هست که همچنان برای آنها دنبال راهکار هستیم و امیداریم نشست امروز به یافتن راهکارها کمک کند. معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ادامه داد: نشست امروز در سطح وزرای خارجه ایران و امریکا و دو جانبه خواهد بود اما هلگا اشمید نیز به نمایندگی از سایر کشورهای 1+5 حضور خواهد داشت. عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان تصریح کرد: امیدواریم برخی موضوعات که هنوز نتوانسته‌ایم در مورد آنها به راحلی برسیم در گفتگوهای امروز سرانجامی پیدا کند. وی تاکید کرد که بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش بینی کرده گفتگوهای ایران و 1+5 ادامه دارد. عراقچی گفت: هنوز هیچ توافقی نه قبلا به دست آمده بود و نه الان به دست آمده ، گفتگو‌ها و بحث‌ها ادامه دارد. نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره ان هستیم. "محمدجواد ظریف" و "جان کری" به همراه معاونان خود و "هلگا اشمید" معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ارزیابی روند نگارش متن توافق جامع و ترسیم مسیر آینده در ژنو در حال مذاکره هستند. انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied