شمانیوز
شما نیوز

نتیجه دومین بازی والیبال ایران و آمریکا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دومین دیدار تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا در چارچوب رقابت های لیگ جهانی والیبال با حساب سه بریک به سود آمریکا خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

تیم ملی والیبال ایران در حالی دومین بازی خود از سری مسابقات لیگ جهانی 2015 را مقابل تیم آمریکا برگزار می کند که در دیدار نخست این رقابت ّها با نتیجه 3-1 شکست را پذیرفت. بازی نخست ملی پوشان ایران با نوسان زیادی همراه بود به طوری که در برخی دقایق اختلاف پوئن ّهای خود را بالا برده و به طور ناگهانی آن ّها را به راحتی از دست می دادند٬ بازیکنان می توانستند با تمرکز کافی بازی را به ست پنجم هم بکشانند ولی درایت اسپراو و هوش آمریکایی ها مانع از این اتفاق افتاد و کار را در ست چهارم تمام کردند تا ایران از این بازی امتیازی را به دست نیاورد. شرح کامل دیدار :

*** ارنج اصلی تیم ملی والیبال در برابر آمریکا

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان، برای آغاز مسابقه سعید معروف، عادل غلامی، سید محمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور را به میدان فرستاد .

*** ترکیب تیم ملی آمریکا

تیم ملی آمریکا با این ترکیب برابر ایران به رقابت خواهد پرداخت. بازیکنان این تیم را اندرسون، راسل، ساندر٬ اریک شوجی کریستین سون٬ هولت و تروی مورفی تشکیل دادند .

*** داوران،ورزشگا و آب و هوا

بر اساس اعلام و تصمیم فدراسیون جهانی والیبال فابریسیو پاسکوالی از ایتالیا در این دیدار به عنوان داور اول قضاوت خواهد کرد و خوسمیر پرز از پورتوریکو داور دوم این بازی خواهد بود و داور رزرو نیزمیشل پریتر از آمریکا است .

همچنین مارسل ونگلر از برزیل به عنوان نماینده FIVB وظیفه نظارت بر این دیدار را دارد .

دو تیم این مسابقه را هم مانند بازی روز گذشته در سالن ده هزار نفری یو اس سی گی لن سنتر برگزار می کنند. دمای هوای لس آنجلس این روزها 19 درجه سانتیگراد است

ست اول: .

بازی با ضربه سرویس تیم ملی آمریکا و ضربه کریستین سون آغاز شد و اولین سرویس این تیم به خارج از زمین رفته و ایران اولین امتیازش را کسب کرد و موسوی زننده سرویس برای ایران بود و دومین امتیاز ایران رقم خورد.

آبشار آرام و فنی اندرسون به امتیاز 2 برای تیم میزبان تبدیل شد. سرویس خوب هولمز با دریافت بازیکنان ایران همراه شد ولی ضربه قائمی به امتیاز برای ایران تبدیل شد. آبشار دیوید اسمیت به خارج از زمین رفت. سرویس قائمی به خارج از زمین رفت و سرویس مورفی پس از دفاع میرزاجانپور به امتیاز 5 تبدیل شد.

دومین سرویس مورفی به خارج از زمین رفت و 2 تیم در امتیاز 5برابر شدند.سرویس عادل غلامی و دریافت خوب تیم آمریکا آن ها را 1 امتیاز پیش انداخت. پاس خوب معروف برای مجتبی میرزاجانپور باز هم پوئن های 2 تیم را برابر 6 می کند. مکسل هولت روی خط سرویس موفق نبود. در مقابل سرویس مجتبی میرزاجانپور با دریافت خوب مرفی همراه شد.

وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 7 به نفع تیم آمریکا رقم خورد.

کریستین سون بهترین سرویس زننده بازی روز گذشته امروز شرع کننده بود و این تغییر تاکتیکی تیم آمریکا محسوس بود.

امتیاز 8 برای ایران با حرکت پایپ میرزاجانپور به دست آمد در آنطرف زمین مت اندرسن حرکتی مشابه مجتبی کرده و امتیاز 9 را کسب کرد. دفاع فرهاد قائمی آمریکا را 10 امتیازی کرد. پاس کوتاه معروف به غلامی اختلاف امتیاز را به عدد 1 رساند. سرویس پرشی موجی معروف رفت و برگشت طولانی را به همراه داشت ولی راسن موفق به امتیاز آوری برای تیم ملی کشورش شد. سرویس اسمیت به خوبی دریافت شد اما تک دفاع مکسل هولت مقابل غلامی آمریکا را 12 امتیازی کرد.

کواچ در پوئن 13 بر 9 به گرفتن تایم اوت اقدام کرد. سرویس دیوید اسمیت توسط فرهاد ظریف به خوبی دریافت شد ولی باز هم آمریکایی های میزبان گیرنده امتیاز بودند. آبشار محمودی به خارج از زمین رفته و ایران 15 امتیازی شد. مجتبی توانست بعد از دقایق زیاد امتیاز 10 را برای ایران به دست آورد ولی پس از سرویس قائمی دریافت خوب بازیکنان آمریکا امتیازات این تیم را به عدد 16 رساند.

وقت استراحت فنی دوم 10 بر 16 به نفع میزبان رقم خورد.

سرویس هولت با ضربه شهرام محمودی همراه شد ولی آمریکایی ها امتیاز 17 را به دست آوردند. این تیم در ضربه برگشتی مقابل تیم ایارن 18 امتیازی شد. امیر غفور در پوئن 19 بر 10 به جای شهرام محمودی وارد زمین شد و بعد اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد.

آنالیز خوب آمریکایی ها بازیکنان تیم ایران را از کار انداخت.

سرویس عادل غلامی به خارج از زمین رفته و آمریکایی ها 20 امتیازی شدند. سرویس اندرسون امتیاز مستقیم 21 را کسب کرد در سرویس دوم این بازیکن مطرح جهان به خارج از زمین رفت و ایران 12 امتیازی شد.

سرویس غفور به خوبی با توپ های برگشتی آمریکا همراه شد و آنریا 22 امتیازی شد دوباره کواچ دست به تغییر زد و از معنوی نژاد در ترکیب استفاده رد و سرویس وی هم به خارج از زمین رفت و آمریکا در خانه 23 امتیازی شد. سرویس از دست رفته سون ایران را 13 امتیازی کرد. فرهاد پیروت پور به جای معروف وارد زمین شد و سرویس خود را زد و دریافت خوبی از سی بازیکنان حریف ندشات و ایران یک امتیاز دیگر به دست آورد. عدم کنترل مت اندرسن٬ میزبان را 24 امتیازی کرد. مهدی مهدوی هم در پوئن 16 بر 24 وارد زمین شد آمریکا یی ها توسط اندرسون امتیاز 25 را به دست آوردند.

ست دوم :

ساندر در بازی امروز در ارنج اصلی اسپراو حضور نداشت و به جای مورفی وارد زمین شد این به آن معناست که آمریکایی ها دفاع خود را از نظر قدی بلندتر کردند.

در ست دوم سامان فائزی به ترکیب اضافه شد. میلا عبادی پورهم به ای قائمی وارد زمین شد وی با ابشار خوب خود امتیاز برابر 2 را به دست آورد سرویس پرشی موجی وی به خارج از زمین رفت. در مقابل سرویس مورفی هم به خارج از زمین رفت. سرویس فائزی به صورت پرشی موجی زده شد و هولت به خوبی دریافت کرد و تک دفاع موسوی هم کاری را پیش نبرد و آمریکا 4 امتیازی شد.

برخورد توپ آمریکا با تور امتیازات ایران رابه عدد 4 رساند آبشار محکم امیر غفور ایران را 5 امتیازی کرد. راسل امتیاز 6 را برای آمریکا به دست آورد. سرویس پرشی هولت با دریافت میرزاجاپور همراه شد و از طرفی موسوی با اسپک خود ایران 6 امتیازی کرد. سرویس مجتبی پرشی موجی زده شد و حمله آمریکایی ها با راسل موفق شد و آن ها 7 امتیازی شدند. پاس معروف برای عبادی پور امتیازات ایران را با حریفش برابر کرد. سرویس موسوی پس از برخورد با تور به زمین حریف رفت و ایران امتیاز 8 را به دست آورد.

وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 7 به نفع ایران رقم خورد.

سرویس پرشی موسوی بی نتیجه بود و امریکا امتیاز برابر 8 را به دست آورد آن ها بلافاصله با سرویس روسن امتیاز برتری را به دست اوردند. دومین سرویس وی با دریافت بد بازیکنان ایران همراه شد و آن ّا 10 امتیازی شدند بازهم وی روی خط سرویس ایستاد و روی دست ّای میرزاجاپور زد و 11 امتیازی شدند.

کواچ در امتیاز 8 بر 11 وقت استراحت فنی گرفت تا با صحبت کردن با شاگردانش نکات فنی را به آن ّا گوشزد کند.

سرویس روسل به حارج از زمین رفت و ایران 9 امتیازی شد. سرویس معروف با آبشار موفق معروف همراه شد و آمریکا 12 امتیازی شد سرویس دیوید اسمیت امتیاز 10 را برای ایران به دست آورد. سرویس عبادی پور با دریافت خوب حریف همراه شد و آبشار غفور به خاج زا زمین رفت و سیزدهمین امتیاز برای میزبان رقم خورد. دفاع این بازیکن ایرانی توسط هولت باز هم یک امتیاز دیگر برای آمریکا رقم زد. \دومین وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 10 به نفع تیم آمریکا رقم خورد.

جواد معنوی نژاد به جای میرزاجانپور که از سوی بازیکنان حریف دفاع شده بود وارد زمین شد.

دفاع این بازیکن 19 ساله ایرانی آمریکا را 18 امتیازی کرد آبشار غفور ایران رابه امتیاز 11 رساند. سرویس پرشی موجی فائزی با توپ گیری معروف انجام شد و عبادی پور به توپ نرسید ی امتیاز دیگر برای آمریکا به دست آمد اندرسون سرویس پرشی خود را زد و با فریب معروف همراه شد و ایران امتیاز 12 را کسب کرد. کواچ این بار دست به 2 تعویضه زد و مهدوی و پیروت پور به جای معروف و غفور وارد زمین شدند که سروی مهدوی با رفت و برگشت همراه شد و موسوی به خوبی هولت را دفاع کرد و ایران 13 امتیازی شد.

سرویس پرشی بازیکن تیم آمریکا ایران را به امتیاز 14 رساند. در مقابل سرویس معنوی نژاد آبشار مورفی به بیرون از زمین رفت و تیم ملی کشورمان 15 امتیازی شد ولی پس از بررسی ویدیو چک خطای تور بازیکنان ایران گرفته شد واین امتیازبه ایران نرسید.

کواچ در پوئن 22 بر 14 به گرفتن وقت استراحت فنی اقدام کرد.

سرویس آمریکا به خوبی دریافت شد و بعد از یک رفت و برگشت موسوی دفاع شد. کریستین سون سروی خود را زد و ناهماهنگی ایران باعث شد تا آمریکایی ها امتیاز 23 را به دست آوردند.

سرویس موسوی٬ آبشار حریف را در بر داشت که بدون برخورد با دست مدافعان ایران به خارج از زمین رفت بازهم موسوی سرویس را زد و این بار ورفی موفق به امتیازآوری شد.

تیم ملی آمریکا این ست را هم با نتیجه 25 بر 16 به نفع خود رقم زد.

ست سوم:

آمریکایی ها در این ست شروع کننده بازی بودند و امتیاز اول برای ایران رقم خورد اما در مقابل آن ها هم امتیاز اول خد را به دست آوردند ولی سرویس روسن به خارج از زمین رفت . آبشار خوب فائزی به خوبی به امتیاز 3 تبدیل شد. مت اندرسون در این ست تغییر پست داده بود و سرویس وی با دریافت خوب همراه شد و فائزی از پاس معروف استفاده کرده و امتیاز 4 را برای ایران به دست آورد حمله قدرتمند آمریکا پوئن 3 را برای آن ها در برداشت. موسوی پنجمین امتیاز را برای ایران به دست آورد امیر غفور سرویس خود را عالی زد و امتیاز 6 به طور مستقیم به دست آمد باز هم وی پشت خط سرویس قرار گرفت و خطای بازیکنان آمریکا گرفته شد وغفور برای سومین بار سرویس خود را زد ولی با دریافت خوب اندرسون همراه شد وی بلافاصله سرویس خود را زد که به حارج از زمین رفت.

وقت استراحت فنی اول ست سوم 8 بر4 ثبت شد.

دوباره غفور سرویس خود را زد و آبشار وی با توپ گیری ناقص آمریکایی ها همراه شد و امتیاز 9 برای ایران به دست آمد. راسل موفق شد آبشار خود را به امتیاز 5 برساند. قائمی امتیاز 10 را با ابشار خود به دست آورد. پاس کوتاه معروف برای فائزی ایران را 11 امتیازی کرد. سرویس موسوی به خارج از زمین رفت و اختلاف پوئن ها به عدد 5رسید. معنوی نژاد مقابل سرویس سون موفق نبود. آبشار غفور به خارج از زمین رفت ولی کواچ درخواست ویدیو چک کرد و امتیاز برای تیم ایران اعلام شد و ایران به امتیاز 12 رسید.

سرویس معروف در منطقه 6 فرود آمد و این مساله اسپراو را به گرفتن تایم اوت مجبور کرد. پاس سرعتی بازیکنان آمریکا توس اسمیت به امتیاز 8 برای آمریکا تبدیل شد. پاس معرف در منطقه 4 برای غفور به امتیاز 13 تبدیل شد. فرهاد قائمی روی خط سرویس قرار گرفت و در یک رفت و برگشت طولانی اندرسون موفق به امتیازآوری شد.

سرویس اسمیت به تور برخورد کرد و ایران یک امتیاز دیگر را به دست آورد.

وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر10 به نفع تیم ایران رقم خورد.

تعویض های مکرر سرمربی تیم آمریکا حاکی از آن است که وی می خواهد کار را در این ست یکسره کند لی ملی پوشان ایران هم برای رسیدن به برد مصمم هستند.

جان اسپراو در امتیاز 19 بر 12 درخواست وقت استراحت کرد. سرویس پیروت پور به خوبی زده شد دفاع روی تور خوب تیم امریا به امتیاز 13 برا آمیکا تبدیل شد. مهدوی به خوبی از توپ برگشتی استفاده کرد وایران به امتیاز 20 رسید غفور امتیاز 21 را کسب کرد. در یک رفت و برگشت طولانی باز هم توپ گیری خوب بازیکنان ایران همراه شد اما آبشار محکم سون موفق تر یبود اختلاف پوئن 2 تیم به عدد 7 رسید.

مت اندرسون بعد از تلاش زیاد امتیاز 15 را برای تیم ملی کشورش به دست آورد. دفاع خوب میزبان روی آبشار قائمی یک امتیاز دیگر را برای آن ها به دست آورد. کواچ در امتیاز 21 بر 16 درخواست تایم اوت کرد تا حریف به بازی برنگردد و این اختلاف پوئن حفظ شود.

امیر غفور آبشار خود را به امتیاز 22 تبدیل کرد و مورفی و اسمیت موفق به دفاع وی نشدند. اسمتی سرویس پرشی ریسکی خود را زد و از ظرف به طور مستقیم امتیاز گرفت وی دوباره روی خط سرویس قرار گرفت ولی فائزی به خوبی برای ایران امتیازآوری کرد وی بلافاصله روی خط سرویس قرار گرفت ولی دریافت خوب آمریکایی ها اختلاف امتیاز را به عدد 4 رساند. ضربه معنوی به زمین حریف برخورد کرد ولی امتیاز برای آمریکا رقم خورد که کواچ درخواست ویدیو چک کرد که منتفی اعلام شد. سرویس ریسکی آمریکایی ها رفت و برگشت طولانی را به همراه داشت که موسوی به خوبی توانست امتیاز 24 را برای ایران به دست آورد.

سرویس خوب غفور با دریافت شوجی همراه شد و رالی به وجود آمده با آبشار قائمی به پایان رسید و ایران 25 امتیازی شد. ست چهارم:

تیم ایران شروع کننده بازی بود ولی آمریکایی ها با دریافت خوب خود موفق به کسب امتیاز اول شدند. فائزی پوئ» اول را برای ایران به دست آورد. مت اندرسون به خوبی پس از سرویس قائمی دفاع شد ولی اندرسون باز هم در رفت و برگشت توپ موفق بود. سرویس مورفی با تور برخورد کرد و امتیاز برابر 2 برای ایران رقم خورد. وقتی امتیاز 3 برای آمریکا رقم خورد کواچ درخواست ویدیو چک کرد که مورد قبول واقع شد و امتیاز 3 به ایران رسید مت اندرسون توسط موسوی به خوبی دفاع شد و ایران 4 امتیازی شد.

فائزی سرویس خوبی را زد و دریافت خوبی را به همراه دشات و در یک رفت و برگشت روی تور اندرسون موفق تر از موسوی عمل کزده و برای آمریکا امتیازآوری کرد و ی دومین پوئن سرویس خود را در این لحه به دست آورد. سرویس این بازیکن به خوبی دریافت شد و غفور با آبشار محکم خود یک امتیاز دیگر را به دست آورد و بلافاصله سرویس پرشی خود را زد. در این ست تا اینجای کار بازیکنان 2 تیم به طور پایاپای کار را دنبال کردند٬ هیچ یک از بازیکنان 2 تیم نمی خواستند بازنده میدان باشند.

وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه 8 بر 6 به نفع تیم آمریکا رقم خورد.

سرویس صددرصد ریسکی آمریکایی ها با دریافت خوب میرزاجانپور همراه شد و غفور امتیاز 7 را برای ایران به دست آورد. دفاع خوب مورفی ایران را 8 امتیازی کرد. برخورد سروی موسوی با تور آمریکا را 9 امتیازی کرد سرویس پرشی روسل به خوبی دریافت شد قائمی برای ایران امتیازآوری کرد سرویس معروف به خارج از زمین رفت و در مقابل اسمیت روی خط سرویس قرار گرفت توانست 3 پوئن متوالی را برای تیمش به دست آورد.

کواچ در امتیاز 9 بر 12 وقت استراحت را در خواست کرد تا نکات کلیدی را به بازیکنان گوشزد کرد و بازیکنان بعد از ورود به زمین یک امتیاز دیگر را به دست آوردند ولی بازیکنان تیم آمریکا موفق به جبران شدند.

ضربه تامتعادل مورفی بد دفاع شد و آمریکایی ها یک امتیاز دیگر به دست آوردند میرزاجانپور دوازدهمین امتیاز ایران را به دست آورد. آبشار مورفی به خارج از زمین رفت ولی به نفع تیم آمریکا امتیاز اعلام شد و کواچ از داوران درخواست استفاده از ویدیو چک کرد که پس از بررسی امتیاز 13 به نفع ایرن اعلام شد. میرزاجانپور زننده سرویس بود که توپ با تور برخورد کرد.

دومین وقت استراحت فنی این ست با پوئن 13 بر 16 رقم خورد.

در این ست اندرسون به جای پشت خط در پست دریافت بازی کرد و این باعث شد تا نقطه قوت آمریکا در منطقه 4 تقویت شود. سرویس پرشی موجی آمریکایی ها اختلاف امتیاز را به عدد 4 رساندو باز هم سون پشت خط سرویس قرار گرفت و مشکل قائمی در دریافت پوئنی دیگر را برای آمریکا رقم زد.

کواچ در خواست وقت استراحت کرد.

امتیاز 14 برای ایران از برخورد سرویس بازیکن آمریکا با تور برای ایران رقم خورد کواچ در این دقایق مهدوی و پیروت پور را وارد زمین کرد.

آمریکایی ها که نمی خواستند در این دیدار خانگی امتیازی را از دست بدهند به خوبی مقابل آبشارهای ایران دفاع کردند و فاصله امتیازی خود را با ایران بالا بردند. دفاع خوب اندرسون توسط فائزی امتیاز 16 را برای ایران به دست آورد. سرویس پرشی موجی معروف با حرکت پایپ راسل همراه شد و امتیازی دیگر برای آمریکایی ها ثبت شد. اسمیت با زدن سرویس خود رفت و برگشت طولانی توپ را در برداشت و آبشار مورفی از بین دستان 3 دفاع ایران به زمین برخورد کرد ولی این بار سرویس مورفی به خارج از زمین رفت.

خطای بازیکنان تیم ایران اعلام شد و امتیازات ایران به عدد 18 رساند و اسپراو مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. آبشار هولت بدون برخورد بادستان ملی پوشان ایران به بیرون رفت و امتیاز 19 برای ایران ثبت شد. سرویس مورفی به خارج از زمین رفت وایران به امتیاز 20 رسید. بلفاصله فائزی سرویس پرشی موجی خود را زد اما مورفی جبران کرد و امتیاز 24 را به دست آورد. اندرسون سرویس پرشی را زد و دریافت خوب ریف انجام شد اما آبشار غفور دفاع شد. و ایران این ست را واگذار کرد ایران بازی را با نتیجه 1 بر 3 به آمریکا واگذار کرد

جهت مشاهده نتیجه آنلاین دیدار اینجا کلیک کنید جهت مشاهده تصاویر حاشیه دیدار والیبال ایران و آمریکا اینجا کلیک کنید
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied