شمانیوز
شما نیوز

قناعتی:

به سفارش معاون رئیس جمهور، استیضاح شهردار را پس می‌گیرم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: به سفارش معاون رئیس جمهور مبنی بر حمایت از ساخت هتل و توریسم و گردشگری، استیضاح را پس می‌گیرم، چرا که ایشان اصرار داشتند با دید مثبت به اسپیناس نگاه کنیم اما بر اساس نظر کمیته کارشناسی که دیشب به ما رسید، چهار هزار و 770 متر تخلف تا به الان در هتل اسپیناس ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

"ابوالفضل قناعتی"، عضو هیات رئیسه شورای شهر در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورا که صبح امروز در تالار شورا برگزار شد، با ارائه تذکری در خصوص هتل اسپیناس اظهار کرد: توضیحات شهردار در جلسات اخیر در خصوص هتل اسپیناس من را قانع نکرد و بر اساس روال قانونی شورا، باید 11 امضا برای استیضاح شهردار جمع آوری می‌کردم و به این علت کمیته کارشناسی را برای ثبت دقیق تخلفات و شفاف سازی اعضا و اذهان عمومی به هتل اسپیناس اعزام کردم تا با دلایل دقیق و متقن به ادامه تذکر خود بپردازم.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌هایی که در هتل اسپیناس داشتم، دیشب سلطانی فر معاون رئیس جمهور با من تماس گرفتند و نیم ساعت در خصوص مشکلات توریسم و هتل سازی و چشم انداز 1404 که باید چهارصد هتل داشته باشیم، اما اکنون فقط 100 هتل داریم و این تاسف بار است و باید به دید مثبت به هتل اسپیناس نگاه کنیم، چرا که سازنده هتل 400 میلیارد تومان بدون وام دولت اقدام به سرمایه گذاری در این هتل کرده و نباید جلوی سرمایه گذاری او را بگیریم.

وی ادامه داد: معاون رئیس جمهور توقعات افراد را برای سرمایه گذاری در این کشور مطرح کردند و تاکید کردند که به دید مثبت به هتل اسپیناس نگاه کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر افزود:‌ در جلسه قالیباف مطرح کرده بودم که 19 نفر از اعضای شورا خلاف نظر من در هتل اسپیناس ایراداتی داشتند و اعضای شورا به این مسئله اشاره داشتند که باید از عفالیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی حمایت کنیم و در نهایت به بنده نیز تاکید شده که اگر تخلفی انجام می‌شود، با یک نگاه مثبت به آن نگاه کنم. این در حالی است که اعضای شورا، معاون رئیس جمهور نیز همین نظر را دارند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اضافه کرد: تیم کارشناسی به ریاست پشمچی زاده و بر اساس نامه‌آی که امانی به کمیسیون نظارت و شهرسازی فرستاده بود، تحقیقات خود را شروع کرده است.

قناعتی گفت: حناچی، معاون وزیر ایرادات قانونی نسبت به هتل را تایید کردند اما تاکید داشتند که ما در کشور مشکل هتل داریم و بنده به احترام اعضای شورا شهر و به احترام سرمایه گذاران و به احترام معاون رئیس جمهور طرح استیضاح را پس می‌گیرم و با نظر مثبت نسبت به تخلفات اسپیناس نگاه می‌کنم اما قالیباف شهردار تهران تاکید کرده که با هرگونه تخلفی در این هتل برخورد می‌کند و من برای اطمینان شهردار تهران تیم کارشناسی را به هتل اسپیناس فرستادم تا این مسئله را مورد بررسی قرار دهند و بر اساس آخرین اظهارات شهردار، تنها 300 متر در هتل تخلف شده بود، اما تیم کارشناسی که از هفته گذشته کار خود را آغاز کردند، به دلیل وسعت کار، هنوز به اتمام نرسیده اما در ساعت 11 شب گذشته 4 هزار و 770 متر ساخت و ساز خارج از تراکم مجاز را به من اطلاع دادند که گذشته از این، هزار و 300 متر تخلف نیز در کمیسیون ماده 100 در حال بررسی است و نکته حائز اهمیت این است که نباید به قلع و قم آن فکر کنیم و باید با دید مثبت به هتل اسپیناس نگاه کرد که در نهایت جریمه‌ای برای آن در نظر بگیرند.

قناعتی تاکید کرد: مخالف هتل سازی و حمایت از توریسم و گردشگری نیستم اما هر اقدامی باید بر اساس قانون انجام شود و سرمایه گذار نیز می‌تواند به جای 17 طبقه بر اساس نظر کمیسیون معماری و شهرسازی، 100 طبقه هتل بسازد ولی باید قانونی باشد.

قناعتی در پایان گفت: با دید مثبتی که بر اساس سفارشات به این هتل دارم، از دیگر نهادها و سازمان‌ها که بر اساس تذکر من از ارائه خدمات به این هتل امتناع کرده بودند، درخواست دارم که ادامه همکاری را با هتل داشته باشند تا آبرویی برای شهر در حوزه کالبد ایجاد کنیم.

قناعتی در تذکر دوم خود به مسئله ساخت و ساز در منطقه دو اشاره کردو ادامه داد: منطقه دو محدوده فرهزاد که شهرداری برای فضای سبز بنا بود آن را تملک کند، مالکین برای افزایش قیمت ملک خود اقدام به ساخت و ساز در آن کرده‌اند که انتظار دارم جلوی این ساخت و ساز‌ها گرفته شود و زودتر این تملک انجام بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied