شمانیوز
شما نیوز

نتیجه توافق هسته‌ای از دید آمریکا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): گروهی از مشاوران کنگره آمریکا هشدار دادند توافق هسته ای احتمالی با ایران به تقویت نفوذ این کشور در خاورمیانه می‌انجامد، اما در عین حال این توافق بهترین گزینه پیش رو است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

روزنامه واشینگتن تايمز در شماره امروز خود در پایگاه اينترنتی این روزنامه نوشت: اعضاي کار گروه ويژه ايران، کميته‌اي متشکل از مقامات سابق دولتي و کارشناسان هسته‌اي که به کنگره مشاوره مي دهند، هشدار دادند توافق هسته‌اي که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا اميدوار است تابستان امسال به آن دست يابد، نفوذ تهران را در خاورميانه تقويت خواهد کرد.

جو ليبرمن، سناتور سابق روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «اين (توافق هسته اي) از همه جهات يک فاجعه است. چيزي که ما الان ظاهرا از آن حرف مي زنيم تعليق زنجيره اي اکثر تحريم‌هاي اقتصادي است آن هم نه در ازاي حذف يا پايان برنامه هسته اي تسليحاتي ايران، بلکه در ازاي نوعي محدوديت موقت اين برنامه.»
ايوان بي، سناتور سابق نيز تحليل ليبرمن را تاييد و در عين حال اذعان کرد اوضاع براي طرف هاي مذاکره کننده چالش برانگيز است.
اين سناتور سابق دموکرات ايالت اينديانا گفت: «يکي از علل دشواري کار براي طرف هاي مذاکره اين است که شما بايد به بررسی ماهيت اساسي ايران بپردازيد. آيا آنها اساسا اين اراده را دارند که خود را تغيير دهند؟ در اين باره کمي ترديد وجود دارد.»
ايوان بي گفت شايد صرفا گزينه ديگري جز توافقي که بر سر آن مذاکره مي شود وجود نداشته باشد، يعني توافقي که تحريم هاي اقتصادي ايران را اساسا در ازاي تعليق ده ساله فعاليت‌هاي هسته‌اي نظامي این کشور لغو مي‌کند.
وي افزود: «ما در زندگي در موقعيت‌هايي قرار مي‌گيريم که گزينه‌هاي چنداني پيش روي مان قرار ندارد. اين ممکن است يکي از آن موقعيت‌ها باشد.»
بي در عين حال گفت: «من فکر مي کنم وضع کنوني بهتر از توافق نکردن است.»
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied