شمانیوز
شما نیوز

تاکید اعضای شورای شهر در حفظ شان نیمه شعبان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خدمات شهرداری در برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل بر ضرورت رعایت شان نیمه شعبان و همچنین جلوگیری از اسراف تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی با اشاره به تقارن نیمه شعبان و سالروز ارتحال امام راحل گفت: امسال عید نوروز هم مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا (س) بود و ما در مدیریت شهری به این نکته توجه داشتیم؛ به گونه‌ای که هم عید نوروز که مناسبتی ملی در کشور ماست، به خوبی برگزار شد و هم حرمت ایام فاطمیه حفظ شد.

وی ادامه داد: لذا در ایام خرداد ماه که سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با نیمه شعبان همزمان است، شان هر دو مناسبت را به خوبی رعایت می‌کنیم.

ناصحی افزود: هر ساله یکی از نهادهایی که به لحاظ برنامه، نیرو و بودجه در برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام حضور دارد و بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد، شهرداری تهران است. امسال نیز همین رویه را برای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام در شهرداری تهران خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اضافه کرد: البته توصیه ما این است که شهرداری تهران نگاه ویژه‌ای نیز به ایام ولادت ولی عصر (عج) داشته باشد و ما نیز برنامه‌های شهرداری را در این خصوص به دقت پیگیری خواهیم کرد تا هر دو مراسم به خوبی برگزار شود.

نیمه شعبان و ارتحال امام (ره)در راستای عمق بخشی به انقلاب است

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نیز نیمه شعبان و ارتحال امام راحل را در راستای عمق بخشیدن به انقلاب و اسلام دانست.

معصومه آباد درباره وظایف شهرداری تهران در برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی گفت: مسئولیت شهرداری برای اجرای مراسم و مناسبت‌ها با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در اختیار دارد، این است که خدمات و سرویس‌هایی را به شهروندان ارائه دهد تا یاد و خاطره حضرت امام را زنده نگه دارند.

وی افزود: اهمیت برگزاری این مراسم به ویژه برای نسل امروز بارزتر است که از حضرت امام خاطره‌ای ندارند و مراسم بزرگداشت امام راحل فرصت خوبی برای حفظ ارزش‌های انقلابی و دینی ما و همچنین بازخوانی خاطرات انقلاب و شیوه و سلوک بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

عضو شورای شهر تصریح کرد: تقارن نیمه شعبان و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) نشان می‌دهد این دو برنامه از نظر بار فرهنگی چندان با یکدیگر تفاوت ندارند؛ زیرا هر دو در راستای عمق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی، انقلابی و اسلامی است.

آباد تاکید کرد: البته نوع برنامه‌ها، جهت‌گیری و زمان‌بندی آنها باید به گونه‌ای باشد تا با یکدیگر تلاقی و تضاد نداشته باشند و به گونه‌ای نباشد که در یک نقطه از شهر مراسم جشن و شادی برپا و در نقطه‌ای دیگر مراسم عزا برقرار باشد.

وی درباره انتظارات مردم از شهرداری تهران در برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل گفت: بخشی از انتظارات مردم از شهرداری، در اختیار گذاشتن سرویس‌های حمل و نقل و اسکان مناسب برای زائران است؛ زیرا ارتحال حضرت امام برنامه ای ملی بوده و مردم از تمامی شهرستان‌ها به حرم مطهر مراجعه می‌کنند.

آباد تاکید کرد: به همین جهت امنیت حرم مطهر باید با همکاری دستگاه‌های مسئول و از جمله شهرداری به صورت یکپارچه تامین شود. همچنین حوزه خدمات شهری باید مثل سال‌های گذشته که فعالانه در مراسم بزرگداشت حضرت امام حضور داشت، امسال نیز به فعالیت بپردازد تا بتوانند برنامه‌های فرهنگی مناسبی در شان حضرت امام برگزار کنند.

از اسراف خودداری شود

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت رعایت نظم و انضباط و جلوگیری از اسراف در مراسم بزرگداشت حضرت امام گفت: خدمات‌رسانی به زائران حضرت امام باید با رعایت شان نیمه شعبان و میلاد باسعادت حضرت حجت (عج) از یک سو و تبلیغ آثار و منشورهای امام (ره) و معرفی چهره عزیز ایشان به جوانان از سوی دیگر به درستی انجام شود.

اسماعیل دوستی افزود: اقدامات شهرداری در خصوص خدمات‌رسانی به زائران قابل تحسین است و سال گذشته از نزدیک شاهد بودم که تمامی شهرداری‌های مناطق، ستاد، شهر آفتاب و ... مشغول خدمات‌رسانی به مردم بودند؛ اما معتقدم خدمات‌رسانی باید با نظم و انضباط خاصی صورت بگیرد و امکاناتی که توزیع می‌شود، به صورت یکسان و منسجم باشد و از اسراف نیز خودداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied