شمانیوز
شما نیوز

فقدان رهبری را بعد از رحلت امام حس نکردیم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس‌جمهور کشورمان گفت: امروز برخی از حکومت‌های تازه به دوران رسیده از منابع سرشار زیرزمینی خدادادی متاسفانه سو استفاده می کنند پول نفت را تبدیل به سلاح های مخرب می کنند و این سلاح های مخرب را علیه ملت مظلومی چون ملت یمن به کار می گیرند

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) ضمن تبریک میلاد با سعادت امام دوازدهم منجی عالم بشریت مولای ما حضرت ولی عصر (عج) بر همه منتظران منجی بشریت و مستقر کننده عدل و داد در جهان و بر همه ملت ایران طی سخنانی اظهارداشت: من قبل از هر چیز باید از شما عزیزان زائران حرم آن هایی که از راه دور آمده اند آن هایی که پای پیاده آمده اند تشکر و قدردانی کنم زیرا شما به همه جهانیان با این حضورتان اعلام می کنید که اگر امروز امام در میان ما نیست اما راه امام، خط امام، مسیر امام هست و ادامه خواهد یافت.

ما به حمدالله فقدان رهبری را بعد از رحلت امام حس نکردیم

وی تصریح کرد: ما به حمدالله فقدان رهبری را بعد از رحلت امام حس نکردیم گر چه حادثه رحلت امام بس سنگین و غمناک برای همه عاشقان امام ملت ایران مسلمانان آزادی خواهان جهان بود اما خداوند عنایتی به این نظام و انقلاب و مردم کرد در فاصله کمتر از 24 ساعت خلف صالح آن امام رهبر معظم انقلاب پرچم مسئولیت این نظام را بر دوش گرفتند.
رئیس‌جمهور کشورمان افزود: امروز به حمدالله بعد از 26 سال می بینیم مسیر امام راه امام و خط امام ادامه دارد و مردم همچنان عاشق این خط و راه و قدردان عزت و آزادی هستند که انقلاب عظیم اسلامی برای آن ها به ارمغان آورد.
روحانی با بیان اینکه امسال 14 و 15 خرداد حال و هوای دیگری دارد، گفت: نیمه خرداد مقارن شده است با نیمه شعبان همان که امام راحل فرمود "انتظار فرج از نیمه خرداد کشم"
وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و راه و خط امام تفسیر صحیح و درست از انتظار بود موضوم مهدویت موضوع انتظار روزی که عدالت در سراسر جهان مستقر خواهد شد و حکومت ایده آل اسلامی تشکیل خواهد شد و مردم از ظلم و فساد و تباهی رهایی پیدا می کنند اساس این انتظار باید انتظار مسئولانه باشد.
رئیس‌جمهور کشورمان بیان داشت: متاسفانه قبل از نهضت اسلامی برخی انتظار را به گونه دیگری تفسیر می کردند انتظار به این معنا که حکومت در دوران غیبت حکومت اسلامی یا حتی حکومت مشروع در دوران غیبت معنایی ندارد.
روحانی خاطرنشان کرد: انتظار به این معنا که ما می نشینیم و برای ظهورش دعا می کنیم و فساد باید سراسر جهان را فرا بگیرد تا در ظهور او تسریع شود انتظار با معنای تحریف شده انتظاری که نتیجه آن رخوت و سستی در جامعه باشد انتظاری که معنایش شیوع منکر در جامعه باشد اما امام در نهضت انقلاب تصویر واقعی را از انتظار نمود هم با بیان و هم با عملش.
وی گفت: درست است که یک حکومت بی نقص یک حکومت عادلانه عدالت گستر یک حکومتی که سایه عدل را بر سر جهانیان بگستراند امروز در اختیار ما نیست و باید در انتظار آن منجی باشیم اما اگر 100 در اختیار ما نیست نباید در صفر بمانیم اگر بناست یک حکومت بی نقص را در ظهور آن معدود تجربه کند معنایش این است که امروز دست روی دست بگذاریم و حتی حکومتی که 50 درصد آن اهداف را استقرار بخشد در پی آن نباشیم.
رئیس جمهور ادامه داد: امام تفسیر واقعی انتظار را از نیمه خرداد 42 اعلام می کند می گوید انتظار فرج از نیمه خرداد باید کشید یعنی ما باید با حضورمان با انقلابمان با ایستادگی مان در برابر فساد در برابر منکرات قدم به قدم شرایط را برای ظهور آن منجی آماده کنیم.
امام تلفیق بین دین و سیاست را برای ما تفسیر کرد
اروحانی افزود: اگر امروز ولی عصر امام زمان در جمع ما پرچم حکومت را در دست ندارد به خاطر چیست؟ جهان امروز ما جامعه امروز ما هنوز آمادگی برای آن ظهور ندارد ما باید شرایط کشور شرایط منطقه و ان شالله شرایط جهان را برای آن ظهورعدالت گستر آماده کنیم.
وی یادآور شد: امام با نهضت و انقلابش برای آمادگی جهانی آماده کنیم امام دارای ویژگی هایی بود امام بزرگترین احیا گر اسلام ناب بود امام توانست اسلام را از کنج حجره ها مسجدها به صحن جامعه و جهان بیاورد امام فقه را به زمانه عرضه کردو با همین فقه پاسخ مقتضیات زمان و سوالات زمان را داد امام فقهی را که در مسائل اجتماعی و سیاسی که کمتر حضور داشت آن فقه را به صحنه آورد امام تلفیق بین دین و سیاست را برای ما تفسیر کرد.
رئیس جمهور با اشاره به این که امام با انقلاب و نهضت مفهوم واقعی انتظار را برای تبیین و تفسیر کرد گفت: امام در نهضت و انقلابش مسیر حرکت اسلامی را هموار کرد و مفهوم حکومت اسلامی را برای ما تفسیر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر این که امام سال‌های سال به رای و نظر مردم اهمیت داد افزود: امام در کمتر از 50 روز پس از پیروزی انقلاب مردم را برای آمدن به پای صندوق‌های رای دعوت کرد به طوری که آن راهبر به مردم اعلام کرد که میزان رای مردم است.
وی گفت: امام حتی نوع حکومت را به رای مردم گذاشت.
رئیس جمهور با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران با ندا و بیان امام و با نهضت مردم ساخته شد خاطر نشان کرد: آخرین آجرش با رای و نظر مردم بود به طور یکه مردم با رای خود به پای صندوق‌های رای رفتند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به این که امام در سال اول یعنی سال 58 چند انتخابات را برقرار کرد اظهار داشت: از انتخابات مربوط به جمهوری اسلامی در سال 58 گرفته تا انتخابات برای اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی، به رفراندوم گذاشتن رای مردم، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی.
امام مسیر و راه انقلاب را به ما نشان داد
وی با اشاره به این که در این انقلاب چندین انتخابات را در سال اول شاهد هستیم گفت: امام مسیر و راه انقلاب را به ما نشان داد.
رئیس جمهور ادامه داد اگر فتوای امام نبود که میزان رای مردم نبود و یا اگر فتوای امام برای حضور مردم در همه مشکلات نبود دشمنان می‌توانستند آن را از ما بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به این که اگر امروز مردم در مسیر استقامت قرار دارند و یا اگر امروز ملت در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی می‌کنند به خاطر این مسئله است که امام در همه مشکلات با باور به حق و خداوند ایستادگی کرده است گفت: امام توانست در یک جنگی با انواع نزاع‌های جهانی مقابله کند.
وی با اشاره به این که امام توانست این انقلاب را به پیروزی برساند افزود:ما به حول و قوه الهی و با تمسک به راه خدا و ائمه خدا و توجهات حضرت ولی عصر می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به این که می‌بینیم که در منطقه توطئه های فراوانی علیه اسلام و مسلمانان به پا شده است گفت: امام در آن شرایط حساس توانست جامعه را از مشکلات و توطئه‌ها نجات دهد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به این که ملت ما در برابر توطئه های قدرت‌های بزرگ جهانی در منطقه ایستادگی می‌کند گفت:صدای امام در گوش مردم است.
وی با اشاره به این که خط امام را رها نخواهیم کرد ادامه داد: خط امام امروز توسط مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد و پرچم ولایت و اسلامیت تا زمانی که با پرچم جمهوریت است در اهتزاز می‌ماند.
مردم راه و خط امام را رها نخواهند کرد
وی با بیان این که امام بین جمهوریت و اسلامیت پیوند ناگسسته به وجود آورد ادامه داد: مردم راه امام و خط امام را رها نخواهند کرد.
رئیس جمهور افزود: ملت بزرگ ما به ملت‌های منطقه کمک کرده‌اند و کمک خواهند کرد.
رئیس جمهور گفت: در برابر تروریست و خشونت و افراط گری کمک کرده است و کمک می کند و به حول قوه الهی ما می توانیم انواع این توطئه ها را به شکست نهایی برسانیم.
برخی حکومت‌ها تازه به دوران رسیده پول نفت را تبدیل به سلاح های مخرب می کنند
حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: امروز برخی از حکومت‌های تازه به دوران رسیده از منابع سرشار زیرزمینی خدادادی متاسفانه سو استفاده می کنند پول نفت را تبدیل به سلاح های مخرب می کنند و این سلاح های مخرب را علیه ملت مظلومی چون ملت یمن به کار می گیرند ما در این شرایط باید بیش از هر زمان دیگر بیدار و هوشیار باشیم.
وی بیان داشت: شرایط امروز منطقه شرایط خاصی است اگر امروز ما باید به وحدت و اتحاد و انسجام متکی باشیم این همان توصیه امام راحل است که همواره بر وحدت کلمه تاکید کردند دشمنان می خواهند بین قومیت ها تفرقه ایجاد کنند و بین مذاهب تفرقه ایجاد کنند ما با وحدت کلمه در داخل کشور اولین قدم اتحاد و وحدت در داخل کشور است اگر اختلاف سلیقه و احزاب متعدد داریم ما در منافع ملی ما برای حفظ نظام و وحدت جهان اسلام صدای واحد داریم.
کاهش قیمت نفت توطئه دشمنان بود
رئیس جمهور گفت: ما نخواهیم گذاشت منافع ملی ما اساس اسلام معنویت اسلام و اخلاق محمدی مورد تاخت و تاز این یا آن قرار بگیرد،در شرایطی که دشمن توطئه کرد قیمت نفت را از نصف هم پایین تر آورد قیمت نفت 110 دلار را به 40، 50 دلار کشاند برای این که ملت ایران در برابر قدرت های بزرگ خم شوند این ملت در برابر همه مشکلات در طول این 36 سال ایستادگی کرد باز هم به حول قوه الهی خواهد ایستاد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت:دولت با حمایت ملت بزرگ ایران و با هدایت های مقام معظم رهبری از مشکلات عبور خواهد کرد شما دیدید در طول این 6 ماه گذشته که توطئه علیه ما با قیمت نفت اجرا کردند ملت ما ایستادگی کردند آرامش در جامعه ما برقرار است توطئه های امنیتی در منطقه علیه ملت ما موثر نبود و اگر برخی از کشورها و توطئه گران رژیم منفور صهیونیستی فکر می کنند با فشارشان و برنامه ریزی و توطئه شان در سطح جهانی می توانند حرکت این ملت و دولت را در زمینه سیاست خارجی کند کنند اشتباه می کنند، ملت ما و دولت متکی به آرامی مردم به تمام وعده هایی که به مردم داده شده است با توجهات حضرت ولی عصر امام زمان (عج) آن خط و مسیر را ادامه خواهد داد.
ما اعتدال و امید را از امام آموخته ایم/ تحریم‌ها را در هم خواهیم شکست
وی بیان داشت: اگر امروز از اعتدال و امید می گوییم،از امام و انتظار فرج آموخته ایم اگر می گوییم وحدت و صدای واحد این اتحاد را از اسلام، قرآن امام و رهبر معظم انقلاب آموخته ایم ما متحد خواهیم بود و دشمن نخواهد توانست در میان ملت ایران تفرقه ایجاد کند ما مسیر و راه را ادامه خواهیم داد و تحریم‌ها را در هم خواهیم شکست.
رئیس جمهور گفت: ما حمایت از فقرا و قشرهای مستضعف جامعه را از امام آموخته ایم ما در تمام شرایط تحریم طرح تحول سلامت را اجرا کردیم و امروز در بیمارستان ها مردم شاهد عزت هستند ما در شرایط سخت تحریم توانستیم حمایت غذایی از قشرهای مستضعف را انجام دهیم و توانستیم 9 میلیون نفر را از پارسال و اوایل امسال تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: همه این ها پاسخ به ندا و خط امام و راه امام بود امام به ما یاد داد که چگونه بتوانیم حکومت اسلامی را در این کشور مستقر کنیم ،زیرا امام به ما یاد داد که چگونه باید از حقوق ملت دفاع کنیم و در برابر انواع توطئه های ابر قدرت ها بتوانیم ایستادگی کنیم و مقاومت کنیم.
وی بیان داشت: ما به حول قوه الهی و با کمک ملت بزرگ ایران راه را ادامه خواهیم داد وحدت و اتحاد را و انسجام ملی را ادامه خواهیم داد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied