شمانیوز
شما نیوز

وزرای آموزش و پرورش جهان به ایران می آیند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دومین اجلاس رهبران مدارس ایمن، هفتم و هشتم مهر با حضور ۳۰ وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا اجلاس بین‌المللی مدارس ایمن در تهران برگزار می‌شود؟»، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مقرر شد دومین جلسه رهبران مدارس ایمن در تهران برگزار شود.

وی افزود: این اجلاس با حضور وزرای آموزش و پرورش کشورها با فراخوان نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد که جواب مثبت دادند برگزار خواهد شد و نقشه راهی برای ایمنی مدارس جهان در مهر امسال تهیه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: این اجلاس با همکاری نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد و سازمان نهادهای بین‌المللی که در موضوع ایمنی مدارس فعال هستند برگزار خواهد شد و برای 30 کشور دعوتنامه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به حضور کشورهای مختلف در دومین اجلاس مدارس ایمن در تهران، خاطرنشان کرد: کشورهای مختلفی در این اجلاس حضور خواهند داشت که از تمام قاره‌ها هستند؛ هسته اولیه این گروه با همت نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد تشکیل می‌شود و نقشه راهی در حال تدوین است که در تهران این متن تکمیل و به امضای کشورها خواهد رسید.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس افزود: این برنامه که با عنوان افزایش سطح ایمنی مدارس و یا ساخت مدارس ایمن در جهان است برای سال‌های 2015 تا 2030 تدوین شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به بخش‌هایی که قرار است در نقشه راه مدارس ایمن مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فیزیک مدارس، تجهیزات مدارس، آموزش دانش‌آموزان، مدیران، اولیا و معلمان از مباحث مهمی است که به آنها تکیه خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس یک میلیون فضای آموزشی و بیمارستان در بین سال‌های 2015 تا 2030 مورد هدف است که ایمن شوند و بخش دیگر این موضوع مدیریت بحران است.

رئیسی با اشاره به سه موضوع مهم مورد بحث در تدوین نقشه راه مدارس ایمن به فارس، گفت: «ایمنی زیرساخت‌های مدارس»، «آموزش» و «مدیریت بحران» سه محوریت تدوین نقشه راه مدارس ایمن خواهد بود.

وی افزود: این اجلاس قرار است که در نیمه اول مهر ماه و در روزهای هفتم و هشتم مهر با حضور وزرای آموزش و پرورش کشورهای مختلف برگزار شود و دعوتنامه شرکت در این اجلاس به شکل مشترک توسط وزیر آموزش و پرورش کشورمان و معاون دبیر کل سازمان ملل متحد برای 30 کشور ارسال می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهایی که این اجلاس خواهد داشت، اظهار کرد: فعالیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایمنی مدارس و مقاوم سازی که از سال 1385 شروع شده است، کاری برجسته در منطقه به شمار می‌رود و دیگر کشورها از تجربیات ایران استفاده خواهند کرد.

وی در گفت‌وگو با فارس اضافه کرد: در سندی که توسط سازمان ملل متحد منتشر شده است از اقدامات جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر شده است و حتی ذکر شده که اقدام جمهوری اسلامی می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد؛ اختصاص آن 4 میلیارد دلار در مجلس هفتم سبب شد تا ایمنی مدارس از یک‌سوم به دوسوم افزایش پیدا کند و تجربیات بسیار خوبی در خصوص مقاوم سازی ایجاد شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند به کشورهای مشابه خدمات فنی و مهندسی ارائه کند، خاطرنشان کرد: در این راستا زمینه همکاری‌های بین‌المللی در آینده فراهم خواهد شد و نهادهای مالی بین‌المللی وارد این عرصه می‌شوند، زیرا مدارس ساختمان‌های مهم کشورها محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: مجوزهای اولیه برگزاری این اجلاس از دولت گرفته شده است و امیدواریم مجوز نهایی اخذ شود تا این جلسه منجر به امضای نقشه راه مدارس ایمن برای 15 سال آینده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied