شمانیوز
شما نیوز

جزئیات پرونده شکایت از جنرال موتورز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دادگاهی در آمریکا یک شکایت علیه جنرال موتورز را که هیات مدیره این خودروساز را به قصور در انجام وظیفه جهت جلوگیری از افزایش ضرر حاصل از فروش خودروهای دارای سوئیچ احتراق معیوب متهم کرده بود، رد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

این شکایت که از سوی سهامدار شرکت مطرح شده بود، بدنبال جبران خسارتهای ناشی از هزینه‌ها، جریمه‌ها، شکایت‌ها و غرامتهای مربوط به 119 کشته و 234 مصدوم سوئیچهای احتراق معیوب و فراخوان پرهزینه برای حل این مشکل بود.

جنرال موتورز خواستار رد این شکایت بود و دادگاه دلاوار چنسری چنین تصمیمی گرفت اما به تازگی آن را اعلام کرد.
طبق نظر قاضی این دادگاه، اعضای هیات مدیره جنرال موتورز عمدا از نظارت بر فعالیتهای این شرکت قصور نکرده اند و از این رو نمی‌توان از نظر حقوقی آنها را مسئول شناخت.
قاضی نتیجه گرفت جنرال موتورز سیستم ارزیابی ریسک مناسبی داشته و هیچ مشکل مشهودی وجود نداشته است که مورد بی‌اعتنایی اعضای هیات مدیره قرار گرفته باشد.
بر اساس گزارش یو اس ای تودی، این حکم بردی برایجنرال موتورز است که پس از افشای تاخیر یک دهه ای این شرکت برای فراخوان سوئیچ معیوب، با شکایتهای متعدد بمباران شده و هدف تحقیقات زیادی قرار گرفته است. این شرکت ممکن است با دو میلیارد دلار جریمه بابت کوتاهی خود در اعلام مشکل مذکور و رسیدگی به آن روبرو شود.
پرونده‌های شکایت مشابه دیگری در مناطق دیگر آمریکا شامل میشیگان وجود دارند.
بر اساس گزارش ایسنا، جنرال موتورز سال گذشته برای 2.6 میلیون خودرو فراخوان داد اما معترف شد که بیش از یک دهه قبل درباره مشکلات سوئیچ آگاهی داشته است. این خودروساز با بیش از 150 مورد شکایت مربوط به سوئیچ‌های معیوب که از سوی قربانیان و مالکان خودروهای قدیمی این شرکت تنظیم شده، روبروست. تنها در یک شکایت گروهی مالکان خودرو به دنبال دریافت 10 میلیارد دلار خسارت از جنرال موتورز برای کاهش ارزش و خسارت وارده به میلیون‌ها خودروی فراخوان شده هستند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied