شمانیوز
شما نیوز

استقبال مردمی از اهدای عضو به بیماران نیازمند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نخستین همایش پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) با شعار اهدای عضو، اهدای زندگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

سايت خبري انتخاب خبر نوشت:نخستین همایش پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) با شعار اهدای عضو، اهدای زندگی برگزار شد.

استقبال مردمی از اهدای عضو به بیماران نیازمند

به گزارش خبرنگار انتخاب خبر، این همایش با حضور رئیس، معاونان، اساتید پیوند اعضا، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین تنی چند از دریافت کنندگان اعضای اهدایی با هدف تقدیر و تشکر از تلاشگران عرصه پیوند اعضا برپا شد.

دکتر صدف علی پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از ضیافت افطار در جمع حاضران با ارائه گزارشی از آمار پیوند دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه به دارا بودن سه بخش فن آوری اعضا در مجتمع های بیمارستانی امام خمینی(ره)‌، بیمارستان دکتر شریعتی و بیمارستان سینا توانسته است در مجموع 11 هزار پیوند عضو را به انجام برساند.

دکتر صدف علی پور همچنین خاطر نشان کرد: حدود یک چهارم پیوندهایی که تاکنون در کشور انجام شده در این دانشگاه صورت گرفته و به امید خدا این واحد تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند در مسیر فراهم آوری پیوند اعضا اقدامات مؤثرتری را انجام دهد.

در حاشیه این همایش، خبرنگار انتخاب خبر با دکتر ساناز دهقان، مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضای بیمارستان سینا گفت و گو کرد. دکتر دهقان با اشاره به رشد روز افزون اهدای اعضا در کشور و نجات بیماران نیازمندی که برای ادامه زندگی اشان به کمک دیگران احتیاج دارند، گفت: خوشبختانه درچند سال اخیر با توجه به تلاش همکارانم در واحدهای فراهم آوری بیمارستان و همچنین آموزش هایی که از طریق رسانه ها و مطبوعات به مردم داده شده است، در حوزه اهدای اعضا به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کرده ایم؛ هرچند تا رسیدن به نقطه مورد نظر، همچنان فاصله داریم.

وی در ادامه درباره اولین همایش پیوند اعضا نیز گفت: در این همایش که با تلاش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در راستای تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه و همچنین ارائه راهکاری جدید در امر رضایت گیری برگزار شده است، تلاش شده تا با تبادل اطلاعات بین اساتید و فعالان واحد فراهم آوری، گامی مؤثر را برداریم.

دکتر ساناز دهقان دکتر دهقان با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل در حوزه اهدای عضو، چگونگی آماده سازی خانواده ها برای تصمیم گیری و درنهایت اعلام رضایتشان می باشد، اظهار داشت: همانطور که مشخص است این وظیفه مهم به عهده واحدهای فراهم آوری و هماهنگ کننده های پیوند اعضا می باشد که با برگزاری این نوع همایش ها می توان با تبادل اطلاعات و دانسته ها قدم مؤثری در حوزه پیوند اعضا برداشت.

همتی، هماهنگ کننده پیوند اعضای بیمارستان سینا هم درباره چگونگی شرایط ثبت نام در طرح اهدای عضو به خبرنگار انتخاب خبر گفت: شهروندانی که تصمیم به اهدای اعضاء بدن خود به بیماران نیازمند را دارند می توانند یا با ورود به سایت www.zhino.org و یا با مراجعه به واحد فراهم آوری پیوند اعضای بیمارستان سینا ثبت نام و کارت اهدای اعضای خود را تحویل بگیرند.

گفتنی است؛ در اولین همایش پیوند اعضای کشور، با تلاش واحد فراهم آوری بیمارستان سینای تهران غرفه ای برپا شده بود که میهمانان این همایش می توانستند با حضور در این غرفه و پر کردن فرهم های موجود، اعضای بدنشان را اهدا کنند.

استقبال مردمی از اهدای عضو به بیماران نیازمند

لازم به ذکر است؛ در پایان این همایش از رؤسا و اساتید مجرب بخشهای پیوندهای دانشگاه علوم پزشکی تهران با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied