شمانیوز
شما نیوز

دختر 18 ساله سودانی به داعش پیوست

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): شبکه خبری العربیه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که دختر سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان که دانشجوی رشته پزشکی بوده، اخیرا به سوریه سفر کرده و به همراه تعدادی از پزشکان دارای تابعیت سودانی به داعش پیوسته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از ابنا،‌ یک منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود خبر پیوستن دختر سخنگوی وزارت خارجه سودان به داعش را تاییدکرد و گفت: دختر سخنگوی وزارت خارجه سودان از چند روز پیش به همراه تعدادی از پزشکان سودانی با هدف پیوستن به داعش از طریق مرزهای ترکیه به سوریه سفر کرده بود.

این منبع اعلام کرد که این پزشکان سودانی و دختر سخنگوی به بهانه حضور در گروه‌های امدادرسان توانسته‌اند به سوریه رفته و به داعش بپیوندند.
از سوی دیگر عبدالحافظ ابراهیم محمد، سفیر سودان در عربستان اعلام کردکه سخنگوی وزارت خارجه سودان به ترکیه سفر کرده است تا بتواند برای بازگرداندن دختر خود کاری انجام دهد.
دختر سخنگوی وزارت خارجه سودان 18 سال دارد و پس از اینکه سال سوم دانشگاه خود را به پایان رساند دانشکده پزشکی را رها کرده تا به داعش بپیوندد.
یکی از صفحات پایگاه‌های وابسته به داعش دو روز پیش از پیوستن 18 پزشک سودانی به این گروه خبر داده و اعلام کرد که 18 پزشک از دانشگاه‌های آمریکایی و انگلیسی با تابعیت‌های سودانی از جمله این دختر به داعش پیوسته‌اند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied