شمانیوز
شما نیوز

آشتی مردم با سینما در ماه رمضان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): همزمان با اجرای طرح «اکران از افطار تا سحر» در سینماهای پایتخت، مردم و سینماداران از این طرح راضی هستند و نمایندگانی از این دو طیف می‌گویند لازم است این طرح در شب‌های گرم تابستان ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از مهر،با آغاز ماه مبارک رمضان ساعت نمایش فیلم ها در سینماهای تهران تغییر کرده است. این تغییر به این معنا است که سینماداران می توانند تا نیمه شب و حتی تا نزدیک سحر و با توجه به حضور سینمادوستان، فیلم های سینمایی را در سالن های خود نمایش دهند. این طرح باعث شده تا علاقه مندان به سینما با آرامش خاطر افطار کرده و بعد از تماشای سریال های تلویزیونی برای دیدن فیلم های مورد علاقه خود به سینما بروند.

در این میان سینماداران نیز از مخاطب راضی هستند و معتقدند طی اجرایی شدن این طرح آمار تماشاگران آنها بالا رفته است. برخی از آنها می‌گویند آمار تماشاگران در برخی از سینماها تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سینماداران بیش از هر چیز بر این باورند که اجرای طرح خوب برای جذب مخاطب به سینما زمانی می تواند موفق عمل کند که فیلم خوب هم در سینماها اکران شود. در چنین شرایطی است که مخاطب به سینما می رود و فروش گیشه افزایش پیدا می کند.

اما مردم که مخاطبان اصلی سینما در این شب ها هستند از اجرای این طرح بسیار راضی و معتقد هستند که در شب های گرم تابستان و بعد از اتمام فعالیت های روزانه می توانند از زمان استراحت خود به نحو احسن استفاده کنند. برخی دیگر از مخاطبان نیز بر این باورند که با باز بودن سینماها تا سحر، این فرصت برای بسیاری از افراد که در طول هفته درگیر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی هستند، فراهم می شود که به سینما بروند.

در این گزارش می توانید نظرات سینماداران و مخاطبان را نسبت به اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «اکران از افطار تا سحر» بخوانید:

زندگی شبانه با اجرای این طرح به تهران بازگشته است

امیرشهاب رضویان مدیر پردیس سینمایی کورش با ۱۴ سالن درباره طرح ویژه اکران در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به استقبال مردم و سینمادوستان از طرح اکران ماه مبارک رمضان و نمایش فیلم ها تا سحر در سینماها، پردیس سینمایی کوروش نیز رونق بیشتری یافته است. برهمین اساس طی شب های گذشته در این پردیس نمایش فیلم های سینمایی تا نیمه شب ادامه داشته و حتی در برخی از شب ها از ساعت ۲ تا ۴ صبح هم فیلم نمایش داده ایم، که این سانس نیز با استقبال خوبی از سوی مردم روبه رو شد .

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که سبب شده مردم در این شب ها به سینما بروند این است که با آغاز ماه مبارک رمضان زندگی شبانه نیز در تهران آغاز شده است. در واقع در زمان های دیگر تهران به عنوان یک کلان شهر زندگی شبانه ندارد و از ساعتی به بعد رستوران ها، کافه ها و سینماها تعطیل هستند و هیچ مرکزی برای گذران وقت وجود ندارد .

طرح اکران افطار تا سحر سینماهای تهران

رضویان بیان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و باز بودن رستوران ها، کافه ها و سینماها تا نیمه شب، مردم هم به خیابان ها می آیند تا با حضور در این مراکز بتوانند از اوقات خود به نحو احسن استفاده کنند .

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه استقبال از سینماها در آخر هفته بیشتر از روزهای دیگر است توضیح داد: در طول هفته نیز مردم برای دیدن فیلم تا نیمه شب به سینما می آیند اما این استقبال در تعطیلات آخر هفته بیشتر است. به هر حال اجرای این طرح سبب شده تا آمار تماشاگران پردیس سینمایی کورش بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. به گونه این که این پردیس سینمایی در روز جمعه دوازدهم تیر ماه میزبان ۱۳ هزار تماشاگر با ۱۷ فیلم سینمایی بوده است .

مدیرعامل پردیس سینمایی «کورش» گفت: اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان در جذب مخاطب تاثیرگذار است، اما به شرط اینکه فیلم های خوب نیز برای این طرح در نظر گرفته شود. اگر قرار باشد فیلم های سفارشی را در چنین طرح هایی اکران کنیم، بی شک مخاطب به سینما کشیده نمی شود .

وی در پاسخ به اینکه اجرای این طرح در طول سال می تواند به اقتصاد سینما کند بیان کرد: اجرای این طرح در طول سال به شکل غیر گسترده و در مراکز و سینماهای خاص می تواند خوب باشد. متاسفانه در تهران اگر کسی شب بخواهد تفریح داشته باشد هیچ جایی وجود ندارد که بخواهد زمان خود را از نیمه شب تا صبح بگذراند. دادن اجازه فعالیت به مراکز فرهنگی مانند سینماها می تواند فضای مناسب و مطمئنی را برای گذران وقت برای ساکنان تهران ایجاد کند .

رضویان در پایان تاکید کرد: طی روزهای گذشته فیلم هایی چون «گینس» و «نهنگ عنبر» با استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است.

افزایش سانس سینماها تنها مختص رمضان نباشد

و اما ترانه صمدی از مخاطبان سینما درباره این طرح گفت: اجرای این طرح در شهرهایی مثل تهران بسیار خوب است، اکثر مردم در طول روز مشغول به کار هستند و تا آخر وقت کار می کنند و به همین دلیل کمتر فرصت می کنند تا به سینما بروند و فیلم ببینند، اما از ابتدای ماه مبارک و با توجه به اینکه سینماها تا نیمه شب اجازه اکران فیلم را دارند، می توانیم بعد از استراحت به سینما برویم و فیلم مورد نظر خود را ببینیم. البته این برنامه سال‌های گذشته هم اجرا شد و من هم از آن استقبال کردم.

علیرضا محمدی ۲۷ سال دارد و طی اجرای طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان دو بار در سانس های آخر شب به سینما رفته است. وی در این باره بیان کرد: اینکه هم بتوانیم سریال های تلویزیونی را ببنیم و هم بتوانیم به سینما برویم خیلی خوب است، آن هم در ماه مبارک رمضان که روزه هستیم و دیگر نمی توانیم در طول روز به سینما برویم. من و دوستانم بعد از افطار سعی می کنیم یک قراری گذاشته و شب ها به سینما برویم و دیگر نگران تعطیل شدن سینما هم نیستیم. در واقع می توان گفت در این شب ها بعد از افطار یک جایی در این شهر بزرگ هست که می توانیم برای حضور در آن برنامه ریزی کنیم.

میلاد مدنی از دیگر علاقه مندان به سینما است که به همراه همسر خود به سینما آمده است. او گفت: این طرح بسیار خوب است اما افرادی مانند من که شاغل هستند و باید صبح در محل کار خود حاضر شوند، تنها می توانند آخر هفته از این طرح استفاده کنند که البته همین هم خوب است، به عنوان مثال آخر هفته بعد از سر زدن به پدر و مادر خود، آخر شب می توانم به همراه همسرم به سینما بروم و یکی از فیلم های مورد علاقه خود را ببینم. اینکه مکانی فرهنگی در این شهر وجود دارد که زوج های جوان آخر شب و بعد از انجام فعالیت های روزانه می توانند به آنجا سر بزنند خیلی خوب است و امیدوارم چنین طرحی در طول سال در آخر هفته ها ادامه داشته باشد.

طرح اکران افطار تا سحر سینماهای تهران

وحید امینی نیز که به همراه دوستان نوجوان خود برای دیدن فیلم به سینما آمده است، گفت: ما از اینکه می توانیم هر ساعتی به سینما برویم و فیلم ببینیم راضی هستیم، اما یکی دیگر از مسائل قابل توجه این است که قیمت بلیت ها در این روزها پایین آمده است و فکر می کنم می تواند به نفع ما باشد. البته فیلم هایی که در سینما اکران شده نیز خوب است و ارزش این را دارد که برای دیدن آن نیمه شب به سینما برویم. فکر می کنم در روزهای گرم تابستان که مردم ترجیح می دهند بعد از خنک شدن هوا بیرون بروند، افزایش ساعت کار سینما بسیار خوب باشد.

فاطمه زمانی ، شهروند تهرانی که به سینما آمده است، نیز بیان کرد: با اجرای این طرح فرصت بیشتری داریم تا با خانواده به سینما برویم و از بودن در کنار هم لذت ببریم. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا چنین طرح هایی تنها در ماه مبارک رمضان اجرا نشود و به خصوص در طول تابستان که هوای تهران بسیار گرم است، ادامه پیدا کند.

افزایش ۶۰ درصدی مخاطبان در سینمای شرق تهران

محمد قاصداشرفی رییس سینما ماندانا و رییس انجمن سینماداران نیز به خبرنگار سینمایی مهر گفت: سینما و در واقع گیشه سینما برای اینکه بتواند به حیات خود ادامه دهد، نیازمند فیلم خوب است. اگر فیلم خوب وجود نداشته باشد هر چقدر هم طرح های خوب برای جذب مخاطب به سینما ارائه دهیم باز هم با مشکل مواجه می شویم. تجربه نشان داده است که هر زمان فیلم خوب اکران شود مردم به سینما می روند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان و اکران فیلم های مخاطب پسند همگی دست به دست هم داده تا مردم به سینما بروند و فیلم ببینند.

این مدیر سینمایی بیان کرد: اینکه سینماها در چنین هوای گرمی تا نیمه شب و گاهی تا سحر باز است، سبب شده مردم با آرامش به کارهای خود رسیده فیلم ها و سریال های مورد نظر خود را از تلویزیون ببینند و در نهایت آخر شب برای دیدن فیلم های سینمایی به سینماها بروند. در واقع مردم از این فرصت پیش آمده استفاده می کنند و در ترافیک کمتر و در هوای خنک تری به تفریح می پردازند.

اشرفی گفت: هرچند فیلم هایی که در ماه مبارک رمضان در سینماها اکران شده است، تبلیغات چندانی در تلویزیون و در داخل شهر ندارند، اما باز بودن سینماها تا سحر و تبلیغ دهان به دهان درباره دیدن فیلم ها در نیمه شب و در سالن های سینما سبب شده تا سینماها هرشب با استقبال مناسبی رو به رو باشند.

طرح اکران افطار تا سحر سینماهای تهران

وی با اشاره به سینما ماندانا به عنوان یک سینمای خانوادگی در شرق تهران بیان کرد: در این سینما با توجه به استقبالی که از سوی مردم و به خصوص خانواده ها شده است، تقریبا هر شب تا ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد نمایش فیلم داریم و این سینما آماده ارائه سرویس به مشتریان خود است.

رییس انجمن سینماداران ادامه داد: فروش این سینما در طول هفته با آخر هفته هیچ فرقی نمی کند و تقریبا هر شب از فروش مناسب و قابل توجهی برخوردار هستیم. به گونه ای که تعداد مخاطبان سینما ماندانا در این طرح نزدیک به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده که این نشان دهنده موفقیت طرح ویژه رمضان البته با اکران فیلم های مخاطب پسند است.

اشرفی گفت: موفقیت این طرح در تابستان امسال نشان داد، اگر فیلم خوب در کنار طرح های اکران خوب وجود داشته باشد، ماه هایی مانند رمضان که در حوزه سینما یک ماه مرده در نمایش فیلم بوده است، تبدیل به یکی از ماه هایی می شود که فیلمسازان با علاقه فیلم های خود را در آن اکران می کنند. چرا که مخاطبان بسیاری برای دیدن این فیلم ها به سینما می آیند. به همین دلیل می توان چنین طرح هایی را در طول سال و نه تنها مختص یک بازه زمانی خاص فعال کرد.

وی تاکید کرد: به هر حال برای حل مشکل مخاطب در سینما نیازمند یک اتاق فکر مناسب هستیم که شامل کارشناسانی در این زمینه باشد تا بتوانیم راه حل های مناسبی را در این زمینه به دست آوریم.

طرح اکران رمضان نیازمند تبلیغ در تلویزیون است

علی اصغر عاشوری مدیر سینما «سروش» واقع در خیابان شریعتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با اجرای این طرح در سینما سروش استقبال مخاطبان بیشتر از گذشته شده و ما در اکثر شب ها سانس ۲ نیمه شب را هم داریم. در حال حاضر دو فیلم «گینس» و «عصر یخبندان» اکران می شود که هر دوی این فیلم ها با استقبال مناسبی همراه است. سال گذشته سینما سروش به دلیل بازسازی در این طرح حضور نداشت اما با توجه به رضایت دیگر سینماداران این را می دانم که با اکران فیلم های خوب در سینمای ایران این طرح در سال جاری نسبت به سال گذشته با موفقیت بیشتری همراه بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال برای هر موفقیتی نیازمند ایجاد آگاهی در جامعه هستیم. فکر می کنم اگر تبلیغات مناسبی در تلویزیون برای فیلم هایی که اکران شده است پخش شود، بی شک استقبال سینمادوستان از این طرح افزایش پیدا می کند و تماشاگران بیشتری به سمت سینما کشیده می شوند. همچنین لازم است درباره خود طرح نیز در تلویزیون اطلاع رسانی شود. شاید خیلی از مردم ندانند که سینماها تا سحر باز هستند.

این مدیر سینمایی در پایان اعلام کرد: از زمان اجرای این طرح ۵۰ درصد به آمار تماشاگران ما افزوده شده است و این خود آمار قابل توجهی به شمار می رود. امیدوارم مسئولان با توجه به اینکه طرح فوق می تواند در تابستان مردم را به سینما جذب کند، شرایطی را فراهم کنند تا سینماها حداقل در طول تابستان و به دلیل گرمای بسیاری که وجود دارد، بتوانند در نیمه های شب هم باز باشند تا هم مردم و هم سینماگران و سینماداران از این طرح لذت ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied