شمانیوز
شما نیوز

چرا پسر هاشمی به زندان منتقل نمی شود؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بعد از گذشت چند ماه از صادر شدن حکم مهدی هاشمی هنوز شاهد اجرای حکم این آقازاده معروف نیستیم. مطمنا آحادگسترده مردم منتظر به اجرا در آمدن حکم هستند. از طرفی نمایندگان مجلس نیز خواستار اجرای سریع این حکم شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از سایت خبری"رازق" پرونده آقازاده معروف شاید در طول چند سال اخیر جزء جنجالی ترین محاکمه های کشور بوده که با گذشت 2 سال از اولین جلسه دادگاه در تهران هنوز شاهد اجرا حکم برای این اقازاده معروف نیستیم‎.

با اینکه وکلای مهدی هاشمی در مورد حکم صادره نظر دیگری دارند و موکل خود را بی گناه جلوه می دهند اما اواخر اسفند سال گذشته 15 سال حبس برای این اقازاده برید شد.‎بعد از گذشت چند هفته وکلای مهدی هاشمی درخواست تجدید نظر کردند اما دادگاه تجدید نظر بازهم حکم را تایید کرد هر چند اینبار هم وکلای مهدی هاشمی رای را قبول نکردند.بالاخره بعد از گذشت چند ماه از صادر شدن حکم قضایی مهدی هاشمی همگان منتظر زودتر اجرا شدن حکم هستند.

نمایندگان مجلس نیز خواستار سریعتر اجرا شدن این حکم هستند:

افضلی فرد:حکمی که قطعی صادر شده است باید سریع اجرا شود

افضلی فرد عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: همه آحاد جامعه در برابر قانون یکسان اند و اگر دستگاه قضایی ما بتواند بدون درنظر گرفتن وابستگی افراد به کانون های قدرت و ثروت، عادلانه و قاطعانه احکام را درمورد افراد صادر و اجرا بکند به میزان بالایی هم اعتماد مردم به دستگاه قضایی افزایش خواهد یافت و هم امید به اجرای عدالت در جامعه بیشتر خواهد شد. وی در مورد سریع الاجرا بودن حکم گفت: نه تنها از نظر مولفه های حقوقی و قضایی بلکه حتی از نظر روانشناختی، هم تنبیه و هم پاداش سریع، اثرات مثبتی بر جو روانی جامعه خواهد گذاشت. وی افزود: در صورت تاخیر در این امر، اثرات بازدارندگی در جامعه از بین خواهد رفت، بنابراین حکمی که قطعی صادر شده است باید سریعا اجرا شود. تعلل و تاخیر در اجرای حکم صادره تبعیضی است مابین کسانی که پارتی ندارند و به کانون های قدرت و ثروت وابسته نیستند که این تبعیض خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

نیره اخوان بیطرف: قانون برای همه یکسان است

نیره اخوان بیطرف عضو کمیسیون حقوقی در این خصوص گفت: علت دیر اجرا شدن حکم را باید از مسئولین اجرای حکم جویا شد. قانون برای همه یکسان است و همه باید در مقابل قانون تمکین داشته باشند، بنابر این فرقی ندارد که شخص مورد نظر وابسته به سران باشد یا نه.

عباسعلی منصوری:قاضی باید تصمیم بگیرد

عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت: در این حوزه بنابه مسائل امنیتی اطلاعات زیادی در دسترس همگان نیست و به همین دلیل نمی توان نظر خاصی داد. در هر صورت اگر اطلاعات کافی هم در دسترس بود باید قاضی این تصمیم را بگیرد.

هر چند شاید علت تاخیر در اجرای حکم موارد قضایی باشد.

شیری علی آبادی:تعویق در اجرای حکم صادره درست نیست

شیری علی آبادی عضو کمیسیون اقتصادی در این باره افزود: دلیل تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی را نمی دانم اما در کل این کار درستی نیست که اجرای حکم صادره به تعویق بیافتد. قوه قضاییه باید زودتر پیگیری کند.

ابراهیم آقا محمدی:عرفا و قانونا حکم باید به اجرا در بیاید

ابراهیم آقا محمدی عضو کمسیون امنیت ملی هم در این باره گفت: عرفا و قانونا باید این حکم به اجرا در بیاید و مطمنا آقازاده بودن مهدی هاشمی دلیلی برای به تعویق افتادن حکم نیست. مراحل قانونی باید طی و حکم اجرا شود.

قانون برای تمامی افراد جامعه اعم از فقیر و ثروتمند یکسان است پس باید حکم مهدی هاشمی به اجرا در بیاید و خارج از شمول قانونی نیست.

میرقسمت موسوی:خواستار اجرای سریع حکم هستیم

همچنین میرقسمت موسوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: طبق قوانین، قوه قضاییه موظف است نسبت به تخلفات به صورت جد رسیدگی و با این قبیل پرونده ها برخورد کند و خوشبختانه قوه قضاییه در این زمینه خوب عمل کرده است. امیدواریم هر شخصی بر اساس قوانین که موضوعه‌ی قوه قضاییه است عمل بکند و هیچ شخصی از قانون اساسی مستثنا نیست. وی افزود: چون حکم صادر شده است، بنابراین براساس قانون خواستار اجرای سریع حکم هستیم.

محمد علی اسفنانی:قانون برای تمامی افراد یکسان است و باید حکم سریعا اجرا شود

محمدعلی اسفنانی عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: طبق مقررات، حکم بعد از قطعی و ابلاغ شدن باید اجرا شود. وی در پاسخ به اینکه آیا خواستار اجرای سریع حکم هستید گفت: اصولا بعد از ابلاغ حکم دادگاه، دلیلی برای به تعویق انداختن اجرای حکم وجود ندارد و به این مربوط به شخص خاصی نمیشود و برای تمامی افراد یکسان است.

عضنفرآبادی:مهدی هاشمی باید در دادگاه حضور یافته و حکم اجرا شود

موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون حقوقی قضایی در این باره گفت: مسله از لحاظ قضایی روشن است،اگر حکم قطعی و ابلاغ هم شود،آقای هاشمی ملزم به حضور در دادگاه است و حکم باید اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied