شمانیوز
شما نیوز

افزایش حقوق فرهنگیان و معلمان تا 800هزارتومان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):وزیر آموزش و پرورش گفت: ضریب فوق العاده شغل معلمان در سال تحصیلی جدید به جای 800 امتیاز از 1500 امتیاز آغاز می شود که در نتیجه آن، حقوق معلمان افزایش می باید

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

باشگاه خبرنگاران نوشت؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان از مهر ماه امسال اظهار داشت: طرح رتبه بندی در 4 رتبه انجام می شود که در رتبه اولیه قریب 300 هزار تومان و در بالاترین رتبه حدود 800 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت اعتبارات این موضوع را برای سال های ۹۴ و ۹۵ مصوب کرده است اظهار کرد: دولت در سال ۹۳ برای سال جاری هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان و برای سال ۹۵ نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده است.
وی ادامه داد: دولت دکتر روحانی از شهریور ماه سال گذشته اجرای طرح رتبه بندی را مورد توجه قرار داد که این مهم در 27 اسفند ماه سال 93 در آخرین جلسه هیات دولت در سال گذشته تصویب شد و احکام جدید معلمان بر اساس این طرح از مهرماه امسال صادر می شود.
ضریب فوق العاده شغل معلمان
فانی همچنین گفت: ضریب فوق العاده شغل معلمان در سال تحصیلی جدید به جای 800 امتیاز از هزار و 500 امتیاز آغاز می شود که با این امر حقوق معلمان افزایش می باید این در حالی است که در سال تحصیلی جدید فوق العاده مناطق مرزی نیز برقرار می شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در مقایسه با تلاش های فرهنگیان خیلی عقب هستیم و امیدواریم در یک بازده زمانی قابل قبول این فاصله را به حداقل برسانیم.این فاصله در 2 سال اخیر محقق نشده بلکه از قبل از انقلاب وجود داشته است.
تغییرات کتب پایه پنجم ابتدایی
وی ادامه داد: پایه نهم در نظام جدید آموزش و پرورش امسال برای نخستین بار در مدارس کشور تشکیل می شود.
وی افزود: با توجه به تالیف کتاب های جدید برای پایه نهم و اعمال تغییرات در کتاب های پایه پنجم، دوره های آموزش معلمان برای تدریس این کتاب ها تا پایان شهریور برگزار خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مواد درسی کتاب های این دو پایه با همفکری و نظرسنجی از معلمان انتخاب و تدوین شده است.
توزیع 30 هزار خودروی لیزینگی بین فرهنگیان تا پایان شهریور
شهاب الدین غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از توزیع 30 هزار خودرو برای فرهنگیان تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: عملکرد هیات مدیره فعلی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و تمامی شرکت های تابعه آن منطبق بر اهداف و موضوع فعالیت های موسسه مندرج در اساسنامه و سیاستهای ابلاغی هیات امنای موسسه در چارچوب قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات جاری کشور است.
وی در خصوص ارائه برخی از مزایا و خدمات موسسه به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان نیز تصریح کرد: در زمینه ارائه مزایایی مانند خودرو لیزینگی و خدمات گردشگری، بیمه ای، فروشگاهی و … روندهای مناسبی پیش بینی شده و تلاش ما براین است به گونه ای عمل کنیم که عدالت رعایت شده و در حق هیچ کدام از اعضا اجحافی صورت نگیرد.
غندالی افزود: به طور نمونه در زمینه ارائه خودرو لیزینگی در حال حاضر بر اساس امتیاز متقاضیان، خودرو واگذار می شود که این امتیاز بر اساس سابقه عضویت در موسسه، سابقه عضویت در آموزش و پرورش و همچنین میزان سرمایه عضو تعلق می گیرد.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: در خصوص سایر خدمات مانند خدمات بیمه ای اقساطی، خدمات فروشگاهی و یا خدمات مسافرتی اقساطی نیز هیچ گونه محدودیتی برای فرهنگیان عضو موسسه وجود ندارد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied