شمانیوز
شما نیوز

نارضایتی مردم کردستان از سفر روحانی به این استان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دبیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد کشور با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به کردستان تنها دو دستاورد داشت، گفت: در مجموع مردم کردستان از سفر دکتر روحانی به این استان ناراضی بودند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

جلال جلالی زاده در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر در خصوص دستاورد سفر دکتر روحانی به کردستان، بیان داشت: رئیس جمهور در این سفر، وعده اختصاص اعتبار 840 میلیارد تومانی برای توسعه راه ها، گردشگری و شبکه آب و فاضلاب به استان کردستان را داد، همچنین با تأیید وی قرار شد رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه های کردستان تدریس شود.

وی تأکید کرد: به غیر از این دو مورد، سفر دکتر روحانی به کردستان برای مردم این استان دستاوردی نداشت.

استاد دانشگاه تهران و دبیرشورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد کشور با بیان اینکه مردم کردستان از سفر رئیس جمهور به این استان ناراضی بودند، تأکید کرد: متأسفانه رئیس جمهور به آن وعده هایی که در انتخابات ریاست جمهوری خود داده بود، در این سفر توجهی نکرد و مردم کردستان حتی خبر خوشی از آن وعده ها ندیدند.

وی در خصوص خواسته های مردم از رئیس جمهور در این سفر، بیان داشت: مردم کردستان انتظار داشتند که رئیس جمهور به وعده هایی که در مورد مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داده بود عمل کند.

جلالی زاده با اشاره به اینکه حتی در مصاحبه خبری، دکتر روحانی برخورد مناسبی با خبرنگاران نداشت، گفت: رئیس جمهور در مورد پرسش خبرنگاری، برآشفته و عصبانی شد و عنوان کرد که وعده هایی را در این سفر به مردم کردستان داده است.

به گفته وی، دکتر روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا سفیر سنی در وزارت امور خارجه وجود ندارد، با عصبانیت این موضوع را رد کرد.

دبیرشورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد کشور تصریح کرد: این برخورد رئیس جمهور در جمع خبرنگاران کُرد مناسب نبود و در حالی پاسخ داده شد که حتی یک کارمند سنی در وزارت امور خارجه وجود ندارد و شاید رئیس جمهور محترم از این مسئله، اطلاع نداشته اند.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم با تأکید بر اینکه شاید اگر رئیس جمهور به کردستان سفر نمی کرد، بهتر بود، بیان داشت: با این سفر، مشکلات مردم کردستان حل نمی شود و این دیدار چه از نظر اعتبار و بودجه و چه از نظر مطالبات مردم کردستان، دستاورد مناسبی نداشت و سفری محدود بود.

جلالی زاده گفت: این سفر تنها در راستای سفرهای استانی انجام شد و با وجودی که مردم کرد 74 درصد در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر روحانی رأی داده بودند، دستاورد مطلوبی نداشت.

وی در خصوص اینکه دولت تدبیر و امید در عمل برای رفع مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه موفق عمل کرده است، گفت: عملکرد استاندار کردستان تاکنون مطلوب بوده، با این حال متأسفانه استاندار از نظر بودجه و اعتبارات با محدودیت هایی مواجه است اما از نظر رفتار، استاندار برخورد مناسبی با اهالی کردنشین دارد.

استاد دانشگاه تهران در خصوص موفقیت دولت در این منطقه، بیان داشت: اگر دولت موفق بود، دست پر به کردستان می آمد.

وی با انتقاد بر اینکه دکتر روحانی در این سفر به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به کردستان اشاره کرد، گفت: سفر مقام معظم رهبری و دستاوردهای آن به کردستان، پیش از این آثار مثبتی داشت و آن سفر، ارتباطی با دستاورد سفر روحانی به مناطق کردنشین نداشت، و مردم منتظر عملی شدن وعده های انتخاباتی رئیس جمهور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied