شمانیوز
شما نیوز

شاهکار جدید مگاموتور

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بر اساس گزارش بازرس قانونی شرکت، نتایج عملیات گروه و شرکت اصلی مگاموتور در سال مالی 1393، به ترتیب منجر به 2 هزار و 710 میلیارد و 2 هزار و 716 میلیارد ریال زیان خالص شده و زیان انباشته گروه و شرکت اصلی نیز به ترتیب بالغ بر 408 میلیارد تومان و 380 میلیارد تومان شده که بیش از سرمایه ثبت شده شرکت است!

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

صبحانه آنلاين نوشت:شرکت های بزرگ خودروساز ایرانی و بانک ها از جمله مهمترین مراکز اقتصادی در کشورمان به شمار می روند که اطلاع از فعالیت ها و اقدامات آنها، جذابیت خاصی برای رسانه ها و افکار عمومی دارد. به همین خاطر، در برنامه های جدید انتشار اسناد و گزارشات اختصاصی از فضای اقتصادی کشور، تلاش خواهد شد توجه بیشتری به این بخش شود. جدیدترین بررسی های صبحانه نیز مربوط به فعالیت ها و اقدامات یکی از مهمترین شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا به نام «مگاموتور» است. بنا بر اطلاعات منتشره توسط این شرکت، مگاموتور در سال 1372 تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت های خود زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. مگاموتور دارای 18 شرکت اقماری است که در شهرهای تهران، گلپایگان، خمین، قزوین، تبریز و ازنا قرار دارند. گزارش رسمی بازرس قانونی این شرکت (گروه) مربوط به سال مالی 1393 نشان از عملکرد قابل تامل و صورت های مالی جالبی دارد که این گزارش، جدیدا به تایید هیات مدیره این شرکت نیز رسیده و از این نظر، می تواند مستندات محکمی درباره نحوه فعالیت و هدایت مدیریت این گروه باشد. اولین نکته قابل تامل در این گزارش آن است که سعید مدنی مدیرعامل سابق شرکت خودروسازی سایپا که خردادماه سالجاری از سمت خود کنار رفت و اکبر شمسی لاهیجانی مدیرعامل فعلی مگاموتور که قائم مقام فعلی مدیرعامل سایپا است، در هیئت مدیره این شرکت بررسی شده حضور دارند.

امضای اعضای هیئت مدیره مگاموتور پای صورت های مالی شرکت

دوم آنکه بر اساس گزارش حسابرس شرکت، نتایج عملیات گروه و شرکت اصلی مگاموتور در سال مالی 1393، به ترتیب منجر به 2 هزار و 710 میلیارد و 2 هزار و 716 میلیارد ریال زیان خالص شده و زیان انباشته گروه و شرکت اصلی نیز به ترتیب بالغ بر 408 میلیارد تومان و 380 میلیارد تومان شده که بیش از سرمایه ثبت شده شرکت است. بازرس شرکت بر اساس عملکرد زیان ده شرکت، از صاحبان سهام خواسته است به ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت مراجعه کنند که مقرر می ‌دارد که «اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌ مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌ العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.»

در ادامه این گزارش اعلام شده است که به دلیل کمبود نقدینگی شرکت و برای پرداخت تعهدات در موعد مقرر، شرکت مگاموتور اقدام به اخذ تسهیلات از بانکها کرده که همه ساله، هزینه عمده ای از این بابات به شرکت تحمیل می شود که هزینه مالی شرکت در سال 1393، نزدیک به 100 میلیارد تومان بوده است! نکته قابل توجه دیگر در این گزارش رسمی آن است که شرکت از 19 شهریور 93 تا 29 فروردین 94 یعنی بیش از 7 ماه، فاقد مدیرعامل بوده و تا تاریخ این گزارش یعنی اواخر خردادماه سالجاری، صورتجلسه هیات مدیره درباره انتخاب مدیرعامل و تعیین حدود اختیارات، در اداره ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده است. جمالی مدیرعامل جدید سایپا در مراسم معارفه خود در خرداماه امسال، تاکید کرده بود که تخصص اصلی اش مباحث مالی است و متذکر شده بود که «پیش از اینکه به سایپا بیایم مطالعات دقیقی را در مورد مسائل مالی این گروه صورت داده ام و باید بگویم که مشکلات مالی سایپا هم اکنون بسیار زیاد است و در این رابطه راهکارهایی را در نظر گرفته ام.» که امیدواریم انتشار این گزارش در توجه و بازنگری بیشتر وی بر عملکرد زیردستان و زیرمجموعه های سایپا، تاثیر مناسبی بگذارد. دانلود متن کامل گزارش حسابرس قانونی شرکت مگاموتور

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied