شمانیوز
شما نیوز

مذاکرات بی سر و صدای سایپا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سایپا مذاکرات زیادی داشته اما چراغ خاموش حرکت می‌کند و این موضوع را رسانه‌ای نکرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

بعد از توافق در تحریم‌ها ورود کثیری از کشورهای اروپایی را در زمینه صنعت به کشور شاهد بودیم که در صنعت خودروسازی فولکس و بنز در ایران خودرو تیتر بزرگ بیشتر رسانه‌ها شد. ایران‌خودرو و سایپا که بزرگترین خودروسازی‌های ما هستند این سوال مطرح می‌شود که آیا مذاکراتی با سایپا صورت نگرفته یا توانمندی لازم را برای برقراری ارتباط نداریم و یا سیاست‌ها از رسانه‌ای شدن خبرها جلوگیری می‌کند.

نعمت بخش رئیس انجمن خودرو سازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پس از بازگشت از وین و رایزنی‌های صورت گرفته، گروه خودروسازی سایپا در نشستی که با نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت داشت، برای تولید موتورهای کم‌مصرف به توافق رسیده و قراردادی منعقد کردند.

وی اظهار داشت: خودرو سازان خارجی بعد از ورود به کشور سعی می‌کنند با اکثر خودروسازی‌های بزرگ ما نشست داشته باشند شاید سایپا در سکوت است، همانطور که ما در پی انتخاب خوب هستیم و بین آنها مناقصه برگزار می‌کنیم آنها هم با خودروسازی‌های مختلفی مذاکره می‌کنند.

وی اضافه کرد: به این صورت نیست که شرکتی تمایل به مذاکره با سایپا نداشته باشد بلکه رنو سیترون مذاکرات زیادی را با این شرکت داشته اما سایپا چراغ خاموش حرکت می‌کند و هنوز از مضمون این رایزنی مطلبی رسانه‌ای نشده است.

عبدالله بابایی کارشناس خودرو در این خصوص گفت: بحث تمایل یا ضعف نیست بستگی به مدیریت مذاکرات و توانمندی ارتباطات دارد همه خواستار ارتباط با خودروسازی بزرگ هستند و ما باید فرصت‌ها را غنیمت شماریم در سکوت حرکت می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، باید منتظر ماند و دید تولید خودرویی نستالژیک مانند پراید تا چه سالی ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied