شمانیوز
شما نیوز

قول سیف به نعمت زاده

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با بیان اینکه نحوه تسویه حساب تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی از حساب ذخیره ارزی شب گذشته ابلاغ شد،‌ گفت:سیف قول داده است تا مشکل واحدهای تولیدی که برای تهاتر بدهی خود اقدام کرده اند حل شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): محمدرضا نعمت زاده در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور برخی از اعضای کابینه دولت در حال برگزاری است با اشاره به اینکه نحوه تسویه حساب تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی از حساب ذخیره ارزی شب گذشته ابلاغ شد، گفت: در کنار این موضوع واحدهایی که برای تهاتر بدهی خود اقدام کرده اند هم بنا به قول اقای سیف در قالب این ابلاغیه تعیین تکلیف خواهند شد.

نعمت زاده اضافه کرد: البته این تصمیم ها مسائل را کامل حل نمی کند و در صددیم سایر مشکلات تولیدکنندگان را هم برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون دولت در حال تصویب ایین نامه های قانون رفع موانع تولید است، گفت: یکی از این آئین نامه ها تعیین تکلیف ماده ٢٠ قانون رفع موانع تولید که مربوط به تسویه حساب تسهیلات ارزی دریافتی واحدها از حساب ذخیره ارزی بود.

نعمت زاده با گلایه از اینکه در کشور فقط پنج درصد توزیع‌ها از طریق فروشگاه های زنجیره‌ای انجام می شود اظهار داشت: این موضوع در حالی است که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا 80 درصد توزیع ها از طریق فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همچنان شعار از تولید به مصرف را اعلام می‌کنیم اما هنوز به نتایج مناسبی دست پیدا نرکه‌ایم افزود: حتی در فروش ساده توزیع داخلی خود نیز مشکل داریم که برای رفع این موضوع باید برنامه های مناسبی تبیین شود.

وزیر صنعت با اعلام اینکه وزارت صنعت یک سری سیاست‌هایی برای نجات بخش‌های صنعت، معدن و تجارت کشور تدوین کرده است گفت: بعضی‌ها این روزها این نگرانی را اعلام می‌کنند که با گسترش تعاملات بین المللی ما به عنوان یک بازار مصرف کننده تلفی شده و تولید ما تحت تأثیر قرار گیرد که باید بگویم ما برای این موضوع برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده ومشکلی در این رابطه نخواهد بود.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied