شمانیوز
شما نیوز

امارات، برنده دیگر توافق هسته‌ای از نگاه اکونومیست

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نشریه اکونومیست، امارات متحده عربی را برنده دیگر توافق هسته‌ای ایران خواند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نشریه اکونومیست در گزارشی دبی را «در ورود به ایران» برای شرکت‌هایی معرفی کرد که قصد دارند پس از لغو تحریم‌ها با ایران روابط تجاری برقرار کنند. بنابر گزارش این نشریه، ایران بزرگترین بازار منطقه خاورمیانه است که دبی به لحاظ موقعیت جغرافیایی بیشترین منفعت را از آن خواهد برد.
بر طبق این گزارش، 10 هزار شرکت ایرانی در امارات فعالیت می‌کنند که این مسئله این کشور عربی را به دومین شریک تجاری ایران پس از چین تبدیل کرده است.
در تحلیل این نشریه همچنین آمده است: اگر اقتصاد ایران در نتیجه لغو تحریم‌ها به سرعت رشد کند، مقادیر زیادی پول و کالا از طریق امارات وارد این کشور خواهد شد.
بنابر تحلیل این نشریه، بخش‌های مربوط به حمل‌ و نقل هوایی، صنعت نفت و نظام مالی ایران بر اثر تحریم‌ها بیشترین صدمه را دیده است؛ اما امارات در این سه بخش در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
این گزارش پیش‌بینی می‌کند بندر جبل علی در 35 کیلومتری شهر دبی که تا پیش از اعمال تحریم‌ها بزرگترین محل تخلیه کالا از ایران به شمار می‌رفت، پس از لغو آن‌ها دوباره رونق بگیرد.
اکونومیست معتقد است، توافق هسته‌ای ایران در کنار منفعت‌هایی که برای کشورهای منطقه خواهد داشت، ممکن است زیان‌هایی مانند تنزل بهای نفت بر اثر تزریق نفت ایران به بازارهای جهانی و رقابتی شدن این بازارها را نیز به همراه داشته باشد.
در پایان این گزارش آمده یکی از دلایلی که ممکن است شرکت‌های بین‌المللی را برای برقراری روابط تجاری با ایران مردد کند، نگرانی درباره زمان دقیق لغو تحریم‌ها است.
انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied