شمانیوز
شما نیوز

عدم پرداخت و قطع یارانه ها از این ماه!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با گذشت 22 مرداد و عدم پرداخت یارانه نقدی بازار شایعات مبنی قطع پرداخت این مبلغ بیش از پیش داغ شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

چند سالی است که پرداخت یارانه نقدی با هدف توزیع درآمد در جامعه و ابزاری برای کمک به دولت در توزیع درآمد و برابرى آن بین گروه‌هاى پایین و بالاى درآمدی، 22 هرماه آحاد جامعه گوش به زنگ زمان واریز یارانه نقدی خود هستند و سازمان هدفمندی نیز با اعلام ساعت و تاریخ آن از واریز این مبلغ به حساب سرپرستان خانوار خبر می‌دهد .

اما حدودا از اردیبهشت ماه 94 است که با تاخیرهای یکی دو روزه در پرداخت آن، حرف و حدیث ها در این خصوص آغاز شد . برخی این تاخیرها را آغازی برای قطع پرداخت میدانند و برخی دست به چرتکه شده و سود حاصل از این مبلغ را در بانک‌ها حساب کردند و عده‌ای نیز از نبود منابع لازم نزد دولت برای پرداخت آن خبر دادند . اما محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها با اشاره به تبصره 20 قانون بودجه سال 94 در این خصوص اظهار داشت: دولت طبق این قانون موظف است یارانه نقدی را هر ماه به حساب خانوارها واریز کند و ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد . وی افزود: تأخیر دوروزه واریز یارانه خرداد و تیر ۹۴ خللی در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نکرده است و یارانه نقدی خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد . حال با گذشت 22 مرداد و عدم پرداخت یارانه نقدی و سکوت سازمان هدفمندی یارانه‌ها بازار شایعات و گمانه زنی ها داغ شده تا جایی که برخی پایگاه های خبری زمان پرداخت یارانه این ماه را دوشنبه 26 مرداد اعلام کردند . با تمام این تفاسیر نکته قابل توجه این است که سازمان هدفمندی نه تنها در پایگاه اطلاع رسانی خود هیچگونه توضیحی در این خصوص ارائه نکرده است بلکه هیچگونه توضیح قابل استناد و صحیحی در این خصوص ارائه نمی کند . از هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان بزرگترین طرح تاریخ اقتصادی ایران نام برده می‌شود اما با این اوصاف و شواهد برخی شایعات کم کم رنگ واقعیات به خود می گیرد که آیا این تاخیر ها آغازی برای قطع یارانه نقدی 45500 تومان است یا دولت با کمبود منابعی جدی روبه رو است که اینگونه در ماه های اخیر واریز این مبلغ با تاخیری نزدیک به یک هفته صورت می گیرد . باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied