شمانیوز
شما نیوز

جزئیات زلزله های دیشب شرق تهران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): زلزله‌ای به بزرگی 4،6 ریشتر فیروزکوه در استان تهران را به لرزه درآورد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

زلزله ای به بزرگی 4،6 ریشتر فیروزکوه در استان تهران را به لرزه درآورد. زمان وقوع زمین لرزه ساعت 22 و 6 دقیقه 33 ثانیه بوده است. هنوز آمار تلفات احتمالی این زلزله مشخص نیست. **آماده‌باش دستگاه‌های امدادی هادی رحمتی مدیرکل بحران استان تهران با اعلام آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در پی زمین لرزه شرق استان تهران گفت: در پی این حادثه در جنوب فیروزکوه در استان تهران کلیه دستگاه‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند. وی افزود:این زمین لرزه در مرز بین استان تهران و سمنان بوده و در حال حاضر فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان فیروزکوه به منظور ارزیابی حادثه و آماده‌باش در مقابل آن تشکیل جلسه دادند. مدیرکل بحران استان تهران خاطر نشان کرد:‌ درحال حاضر تیم‌های ارزیاب نیز به محل حادثه اعزام شده‌اند. **زلزله در آرادان و گرمسار هم احساس شد مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان اظهار کرد: در محدوده استحفاظی استان سمنان، زلزله‌ای رخ نداده ولی زمین‌لرزه 4.6 ریشتری امشب که در فیروزکوه رخ داد، از سوی مردم شهرستان‌های آرادان و گرمسار احساس شده است. احمد طاهری بیان کرد: شدت زلزله و عمق کانونی آن به حدی بوده است که روستاهای شمالی شهرستان آرادان و برخی روستاهای شهرستان گرمسار از جمله سیمین‌دشت که در مرز با شهرستان‌های استان تهران قرار دارد، این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند. وی تصریح کرد: خوشبختانه در پیگیری با مرکز زلزله‌نگاری موسسه ژئوفیزیک مشخص شد، حادثه خاصی در محدوده استان سمنان رخ نداده است.

زلزله اینجا آنجا همه جا، تهران گلستان و .../ آماده‌باش دستگاه‌های امدادی

**اعزام ۸ تیم ارزیاب به منطقه زلزله ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام تیم های کارشناسی و امداد و نجات به محل وقوع زمین لرزه در شرق استان تهران گفت:ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه و ۳۳ ثانیه زمین لرزه ای با قدرت ۴.۶ ریشتر فیروزکوه از توابع استان تهران را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند. وی افزود: ۸ تیم ارزیاب کارشناسی و امداد به محل حادثه اعزام شدند که بر اساس آخرین اطلاعات این زمین لرزه خساراتی نداشته است اما تیم های امدادی و شعب مانند همیشه آماده هستند که در صورت نیاز تعداد این تیم ها افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است پس لرزه ای به قدرت ۳٫۲ ریشتر نیز این منطقه را لرزانده است.

زلزله اینجا آنجا همه جا، تهران گلستان و .../ آماده‌باش دستگاه‌های امدادی

**زلزله در شهرستان پردیس هم حس شد مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس در خصوص زلزله‌های 4.6 و 3.2 ریشتری امشب در فیروزکوه و احساس آن در شهرستان پردیس اظهار داشت: این خبر به دست ما رسید و کانون زلزله فیروزکوه است؛ اما این لرزه‌ها در شهرستان پردیس توسط شهروندان حس شده است. وی افزود: در بدو حس شدن این لرزش، برخی مردم به خیابان‌ها آمدند؛ اما پس از متوجه شدن منطقه‌ای که زلزله در آن رخ داده، به خانه‌هایشان بازگشتند. فرماندار شهرستان پردیس افزود: در حال حاضر، بنده در شهر بومهن هستم و مشکلی نیز مشاهده و گزارش نشده است. فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: با تماسی که با ستاد بحران داشتیم، تا این لحظه شرایط اضطراری اعلام نکرده‌اند. مردم شهرهای هم‌جوار فیروزکوه نیز زلزله امشب را احساس کردند و برخی هم‌اکنون در خیابان‌ها به سر می‌برند. **8 پس‌لرزه در فیروزکوه رخ داد نورالله طاهری فرماندار شهرستان‌ فیروزکوه با اشاره وقوع دو زلزله نسبتاً قوی در حوالی شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در این زمینه هیچ خسارتی تا این لحظه گزارش نشده است. فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا موارد احتمالی را رسیدگی کنند. گفتنی است،تاکنون زمین‌لرزه 8 بار شهرستان فیروزکوه را لرزانده است. **آمار زلزله‌های فیروزکوه بر اساس اعلام مرکز ژوئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت: 22:06:33 4.6 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین ساعت: 22:10:22 3.2 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین ساعت: 22:11:27 2.5 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین ساعت: 22:33:15 1.8 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین ساعت: 22:36:45 2 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین ساعت: 23: 16:12 2.6 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین ساعت: 23:42:04 2.3 ریشتر عمق 8 کیلومتری زمین ساعت: 23:47:57 1.6 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied