شمانیوز
شما نیوز

پهلو گرفتن 2 کشتی جنگی هند در ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دولت هند از پهلو گرفتن 2 فروند کشتی جنگی این کشور در بندر عباس در جنوب ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: دولت هند روز جمعه اعلام کرد دو فروند کشتی جنگی این کشور روز پنجشنبه در بندر عباس در جنوب ایران پهلو گرفتند. هدف از پهلو گرفتن این کشتی ها در بندر عباس، که اقدامی حاکی از حسن نیت بود، تقویت روابط دوجانبه میان ایران و هند عنوان شد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع هند، این کشتی ها که «آی ان اس بتوا» و «آی ان اس بیس» نام دارند، 5 روز در بندر عباس توقف خواهند کرد.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، خدمه این کشتی ها قرار است با همتایان خود در نیروی دریایی ایران، تعاملات حرفه ای مختلفی انجام دهند که از جمله آنها می توان به برگزاری رزمایش های دریایی اشاره کرد.
وزارت دفاع هند در بیانیه ای در این باره گفت: «تضمین محیط منطقه ای امن و با ثبات یکی از اهداف ملی هند بوده است؛ زیرا می تواند شرایط مناسب برای توسعه اقتصادی و اجتماعی را نه تنها در هند، بلکه در همسایگی نزدیک و دور فراهم کند.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروی دریایی هند علاوه بر عمل کردن به وظایف امنیتی، خود را در خصوص تحقق این اهداف متعهد می داند و به انجام کمک های بشردوستانه، ظرفیت سازی و ارتقای توانایی های کشورهای خارجی دوست کمک کرده است.»
در بیانیه وزارت دفاع هند آمده است تاریخ روابط ایران و هند به «چندین قرن» می رسد و این دو کشور در حال حاضر در حوزه های بازرگانی، انرژی و آموزش و پرورش با یکدیگر همکاری می کنند.
هند از جمله کشورهایی است که پس از امضای توافق هسته ای ایران، برای سرمایه گذاری در این کشور ابراز علاقه کرده اند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied