شمانیوز
شما نیوز

یک نماینده: 20 مورد اعتراف زنجانی را داریم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با گذشت بیش از دو سال از آغاز ماجرای جنجالی بابک زنجانی، هنوز اثری از پیشرفت در این پرونده دیده نمی شود و همچنین با وجود اینکه حتی وزارت نفت از طریق قوه قضاییه، وکالت نامه ای برای دریافت اموال زنجانی نیز دریافت کرده ـ به گفته ویر نفت ـ هنوز چیزی دست این وزارت خانه را نگرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از تابناک، با گذشت بیش از دو سال از آغاز ماجرای جنجالی بابک زنجانی، هنوز اثری از پیشرفت در این پرونده دیده نمی شود و همچنین با وجود اینکه حتی وزارت نفت از طریق قوه قضاییه، وکالت نامه ای برای دریافت اموال زنجانی نیز دریافت کرده ـ به گفته ویر نفت ـ هنوز چیزی دست این وزارت خانه را نگرفته است.

چند روز پیش، وزیر نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گاه مسائلی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که تعجب‌آور است، گفت: برخی به نقل از زنجانی مطرح می‌کنند او می‌خواهد پول وزارت نفت را بدهد، ولی وزارت قبول نمی‌کند. ما پولمان را می‌خواهیم و می‌گوییم حاضریم زنجانی پول را در یک حساب به نام خودش بریزد و اصلا حساب بلوکه باشد. وی افزود: بابک زنجانی با فسادی که در نفت انجام داده، رکوردی از خود بر جای گذاشته که در دنیا کسی ندارد و نمی تواند ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار فساد انجام دهد. با این حال، هنوز پرونده ابعاد آشکار و پنهان زیادی دارد، ولی برخی نمایندگان مجلس بر این باورند، مدارکی دارند که اگر اجازه ملاقات با بابک را در زندان پیدا کنند، در گشایش این پرونده مؤثر خواهد بود؛ هر چند در روزهای گذشته، قرار بود این نمایندگان به دیدار زنجانی در زندان بروند، گفته می شود، این ملاقات به دلایلی ملغی شد. بنا بر این گزارش، با وجود این، هنوز نمایندگان پیگیر امیدوارند این فرد را در زندان ببینند و با امضای نامه ای دیگر از قوه قضاییه، بار دیگر تقاضای ملاقات با بزرگ ترین دلال نفتی ایران را کرده اند. امیر عباس سلطانی درباره این موضوع اظهار داشت: صحبت های که زنگنه درباره بابک زنجانی گفته و اینکه زنجانی همکاری نمی کند، حرف درستی است، ولی متأسفانه به ما اجازه داده نمی شود با زنجانی دیدار کنیم. اگر ما بتوانیم ایشان را ببینیم شاید بتوانیم چیزهای بیشتری به دست بیاوریم. این عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: با توجه به اینکه ما توانسته ایم تا کنون چند بار با وی در کمیسیون جلسه بگذاریم و صحبت کنیم، شاید بتوانیم چیزهای بیشتری به پرونده اضافه کنیم. دست ما پرتر هست. ما اصلاً نمی دانیم مواردی که در اختیار دیگران است، با چیزهایی که ما داریم یکی است یا نه. این نماینده مجلس گفت: اما چیزی که وجود دارد، این است که مذاکرات ما با بابک زنجانی دست هیچ کس نیست و قوه قضاییه هم این موارد را ندارد. ما حدود 20 مورد اعتراف داریم که تنها در اختیار ماست، ولی نمی شود اینها را رسانه ای کرد، چون اگر زنجانی این را بداند، دیگر نمی شود از وی حرفی بیرون کشید. سلطانی درباره شایعاتی که پشت پرده دیدار نماینده ها با بابک زنجانی مطرح شده نیز گفت: اینها حرف هست و ما تنها می خواهیم تکلیف پرونده و حرف های گذشته ای که گفته و امروز همه را تکذیب یا حاشا کرده است، مشخص کنیم. این نماینده مجلس گفت: ما در حال تنظیم نامه جدید برای دیدار با بابک زنجانی هستیم و چهار نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند که امضاکننده های آن بنده، دهدشتی، موسی احمدی و موسوی نژاد هستند؛ البته بسیاری از نماینده ها هم تمایلی به امضا نداشتند، ولی این تعداد هم کافی است. همچنین دهدشتی، نماینده دیگر عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: حدود دو سال است بابک زنجانی در بازجویی است؛ اما از آنجا که آدم عاقلی است، تا کنون چیزی بروز نداده و این کار را مشکل کرده است. وی افزود: ما چیزهایی داریم و همان طور که سلطانی گفت، مدارک جدیدی به دستمان رسیده است که می‌تواند در روند پرونده تأثیرگذار باشد، ما واقعاً نگران هستیم و می خواهیم پرونده هر چه زودتر به نتیجه برسد. این نماینده درباره شایعاتی که پشت سر اعضای کمیته به راه افتاده بود نیز گفت: بابک زنجانی یک توهم نیست و وجود دارد و همین کمیته بود که اولین بار این پرونده را بررسی و حتی موضوع آن را رسانه ای کرد. اگر این کار انجام نمی شد، بابک زنجانی هم ممکن بود مانند برخی آقایان از کشور خارج شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied