شمانیوز
شما نیوز

مدیریت قوی چمران نسبت به مسجدجامعی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): قناعتی تصریح کرد:هردو نحوه مدیریت در جای خود تحسین برانگیز است.در زمان هردو ریاست موضوعاتی وجود داشت که به آنها کم توجهی شده و یا حتی موضوعاتی بودند که نباید به آن پرداخته می شد،ولی توجه شده است.اما درکل فکر میکنم در دوره ریاست چمران به نسبت مسجدجامعی بهتر عمل شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

چهارمین شورای اسلامی شهر تهران برای اصولگرایان و اصلاح طلبان انتخاباتی برد-برد را رقم زد و علاوه بر مستقلین، اعضایی با گرایش هایی از هر دو جناح سیاسی، به عنوان نماینده مردم تهران به شورا راه یافتند. شاید همین نتیجه برد-برد بود که تا به حال ریاست های یکساله را در پرونده شورای چهارم ثبت کرده است.

شمارش معکوس برای انتخابات هیئت رئیسه در سال سوم آغاز شده است. از این رو برای ارزیابی عملکرد دو ساله شورا با «ابوالفضل قناعتی»، به گفت و گو نشستیم. عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، علاوه بر ارزیابی عملکرد شورای چهارم و دو رئیسش، از دلایل تغییر تاریخ انتخابات هیئت رئیسه نیز خبر داد...

** نمی توان گفت شورا صد در صد موفق بوده است

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با «نماینده» در خصوص عملکرد دو ساله شورای چهارم تصریح کرد:شورا بر اساس رسالتی که بر دوشش گذاشته شده در جهت پیگیری برنامه ها در طی سال، تصویب بودجه، بررسی و تصویب یا عدم تصویب لوایحی که شهرداری در دستور کار خود قرار داده و در طرح ها پیشگام بوده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: از طرف دیگر در خصوص ملاقات های مردمی، نظارت بر مصوبات و حمایت های لازم، تک تک اعضای شورای اسلامی شهر تهران تلاش خود را انجام داده اند اما بالاخره نمی توان گفت شورا صد در صد موفق بوده است و این از طرفی به ظرفیت شهر و مأموریت های متعدد شهرداری تهران و از طرف دیگر به محدودیت های اعضای شورا بر می گردد که باعث شده در برخی موارد شاید آن توجه و نظارتی که باید صد در صد صورت می گرفته، کامل انجام نشده است . ولی اعضای شورا اکثر موضوعاتی که به شکل کلان در شهر تهران در حال انجام است را دنبال کرده اند و وظیفه پایش خود را در رابطه با پروژه های بزرگ در حوزه های مختلف از جمله عمران، حمل و نقل، شهرسازی و معماری، مسائل فرهنگی و ... پیگیری کرده اند. در مجموع فکر می کنم عملکرد شورای چهارم نمره خوبی دارد .

**در دوره ریاست آقای چمران به نسبت آقای مسجدجامعی بهتر عمل شد/ در هر دو ریاست نقاط ضعفی وجود دارد

قناعتی در خصوص عملکرد روسای شورای چهارم نیز تصریح کرد: در هیئت رئیسه هم در دوران آقای مسجدجامعی و هم در دوران ریاست مهندس چمران اقدامات اساسی و خوبی صورت گرفته است. بهر حال هر دو نحوه مدیریت در جای خود تحسین برانگیز است. در زمان هر دو ریاست -مسجد جامعی و چمران- موضوعاتی وجود داشت که به آنها کم توجهی شده و یا حتی موضوعاتی بودند که نباید به آن پرداخته می شد، ولی توجه شده است. اما در کل فکر میکنم در دوره ریاست آقای چمران به نسبت آقای مسجدجامعی بهتر عمل شده است . البته فاصله بینشان فاصله کمی است. در خصوص مدیریت، سیستم اداری، هزینه ها، مدیریت کارکنان شورا و پیگیری جلسات به موقع و حضور اعضای شورا در دوران ریاست آقای چمران بهتر است. در مجموع به نظرم آقای چمران مدیریت بهتری را نسبت به آقای مسجد جامعی داشته اند و تجربه هم به کمکشان آمده و باعث عملکرد بهترشان شده است.

** فضای شورا کاملاً دو قطبی شده است/ هر دو جریان مترصد این هستند که از ظرفیت مستقلین برای موفقیت جریان فکریشان در انتخابات استفاده کنند

وی افزود: فضای شورا در حال حاضر کاملاً دو قطبی شده است و جریان اصلاحات برای انتخابات رئیس و هیئت رئیسه شورا وارد شده اند و جریان اصولگرا نیز چنین رویکردی را دارند. هر دو جریان هم مترصد این هستند که دو، سه نفر افرادی که بهر حال وابسته به جریانی نبوده اند و به صورت مستقل عضو شورا شده اند را در حلقه خود داشته باشند و بتوانند از ظرفیت مستقلین هم برای موفقیت جریان فکریشان در انتخابات هیئت رئیسه استفاده کنند.

این عضو هیئت رییسه شورا ادامه داد: به نظرم دو قطبی بودن شورای اسلامی شهر تهران فرصت محسوب می شود. به این دلیل که بحث های مخالف و موافق در همه جا باعث نتیجه ای منطقی خواهد شد و بدین ترتیب هیچ گاه طرفین فکر نمیکنند که تصمیم مستقلشان کامل است. در حال حاضر در شورا موافق و مخالف ابراز نظر می کند و در نهایت تصمیم درست گرفته می شود. هر دو جریان در بحث مدیریت شهری بحث های سیاسی خود را کنار میگذارند و فارغ از اغراض سیاسی شان پیگیری های لازم را انجام میدهند.

** دلایل تغییر تاریخ انتخابات هیئت رئیسه

قناعتی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر از آقایان اصلاح طلب شورا درخواست کردند که جلسه انتخابات هیئت رئیسه از روز یکشنبه ۸ شهریور به سه شنبه ۱۰ شهریور منتقل شود . به دلیل اینکه شاید از اصلاح طلبان کسی برنامه ریزی کرده باشد و به علت سفر یا ... نتواند در روز یکشنبه در شورا حاضر باشد و از طرف دیگر درخواست رسانه ها مبنی بر حضور در جلسه و علنی برگزار شدن انتخابات، در نهایت با موافقت مهندس چمران هیئت رئیسه به دلیل حضور همه اعضا و همچنین به احترام رسانه ها تاریخ و روز انتخابات را تغییر دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied