شمانیوز
شما نیوز

رازهای سلامتی و طول عمر یک جوان 87 ساله

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دکتر حسین احمدی که هم اکنون 87 سال دارد، جوان سالم و پر انرژی است و خود به بیماری قند(دیابت) مبتلاست ولی تا بحال از هیچگونه قرص یا انسولین استفاده نکرده و فقط با تغذیه صحیح طبق ضوابط(گروه خون) و ورزش مداوم توانسته است این بیماری را کنترل کند

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

دکتر حسین احمدی که هم اکنون 87 سال دارد، جوان سالم و پر انرژی است و خود به بیماری قند(دیابت) مبتلاست ولی تا بحال از هیچگونه قرص یا انسولین استفاده نکرده و فقط با تغذیه صحیح طبق ضوابط(گروه خون) و ورزش مداوم توانسته است این بیماری را کنترل کند .

به گزارش انتخاب خبر، تغییر سبک زندگی ایرانیان تا حدود بسیار زیادی روی الگوهای تغذیه ای آنها نیز تأثیرگذار بوده است. متأسفانه امروز در جامعه ایران، بیماری های مختلفی مانند: انواع سرطان ها، کبد چرب، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و... که قطعاً با تغییر الگوی تغذیه مرتبط هستند، بروز یافته است.

به گفته یک متخصص تغذیه، تنها تغذیه در بروز بیماری هایی که امروز گریبانگیر مردم در ایران شده است، مؤثر نبوده است. حسین احمدی، پایه های سلامتی را در رعایت نکات سبک زندگی سالم می داند.

حسین احمدی در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر، آشامیدن روزانه و منظم آب را یکی از پایه های سلامتی عنوان کرد و گفت: افراد غالباً در خوردن آب، غافل هستند. از مغز و قلب گرفته تا اسکلت بدن و استخوان و... همگی نیازمند درصد بالایی از آب هستند.

وی با بیان این که خواب به موقع و ورزش نیز در تأمین سلامت انسان ها بسیار مهم است و در این راستا، حضور افراد در سنین مختلف حتی بزرگسالی و کهنسالی در طبیعت و کوهستان و پیاده روی در رفع بسیاری از بیماری های امروزین اهمیت دارد، افزود: بیماری های قلبی- عروقی، سرطان و بیماری های اعصاب و روح و روان از این طریق بهبود یافته و آرامش و سلامتی را برای مردم به ارمغان می آورد.

این متخصص تغذیه مقیم آمریکا که مدتی نیز در ایران حضور داشت، کاهش وزن، راحتی اعصاب و تغییر روحیه را از اعجاز ورزش و پیاده روی در طبیعت و کوهستان دانست و تصریح کرد: در مدت چهارسالی که در ایران اقامت داشتم، سه روز در هفته به همراه بیش از 200 نفر از شهروندان در منطقه درکه تهران حضور یافته و شهروندان تهرانی به وضوح پی به اعجاز حضور در طبیعت و کوهستان می بردند و سلامتی آنان طی این مدتی که این اقدام به صورت هفتگی انجام می شد، تأمین می شد.

وی افزود: در این مدتی که در ایران و در تهران اقامت داشتم، ایرانیان بسیاری از دستورات سلامتی و تغذیه ای که ارائه می شد، پیروی کرده و تأثیرات آن را نیز همگی شاهد بودیم.

احمدی گفت: سلامتی را انسان ها خود باید کسب کنند و در پی آن باشند، داروها و جراحی ها هیچ زمان برای سلامتی مفید نبوده است، بلکه در طب پزشکی، دارو درمانی و انجام جراحی ها، مُسَکِنی است که برای بیماران تجویز می شود، بنابراین بایستی خود بدن سرِ پا ایستاده و خود را اداره کند و قطعاً قادر به انجام این مسئله خواهد بود.

دستورات تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری های امروزین این متخصص تغذیه با بیان این که بشر امروزین تاکنون به 32 ماده ویتامینه و24 ماده معدنی دسترسی پیدا کرده است و قطعاً انسان ها باید از کلیه این مواد که در طبیعت به وفور یافت می شود، در حد تعادل استفاده کنند، اظهار داشت: امروز برنامه های غذایی بایستی شامل هرنوع ماده غذایی که در طبیعت وجود دارد، مبتنی باشد.

حسین احمدی تأکید کرد: خوردن غذاها با لحاظ کردن چهار «چه» قطعاً می تواند در سلامتی و پیشگیری از بیماری ها مؤثر باشد؛ یعنی انسان چه چیزی می خورد؟ آن را چقدر می خورد؟ چگونه آن را می خورد؟ و چه وقت آن را می خورد؟

وی اضافه کرد: این موارد، چنانچه همگی با هم تلفیق شوند و در زندگی به کار گرفته شوند، انسان را در چگونه سالم زیستن و زنگی مطلوب یاری می کنند.

وی تصریح کرد: انسان باید خود، پزشک خودش باشد؛ این که انسان چه کرده است؟ چه کار می کند؟ و چه خواهد کرد؟، در دستیابی اش به یک زندگی مطلوب و عاری از بیماری کمک می کند.

به گزارش انتخاب خبر، با رعایت این سبک زندگی، دکتر حسین احمدی اکنون 87 ساله است و او معتقد است که تاکنون بدون مصرف دارو، انجام جراحی، مصرف ویتامین های ساخته شده و صرفاً از طریق حضور و پیاده روی در طبیعت و کوهستان به صورت سه روز در هفته و مصرف مواد غذایی موجود در طبیعت، توانسته از سلامتی مطلوب برخوردار شود و به صورت سالم و شاداب به زندگی خود ادامه دهد. این سبک زندگی را چنانچه مردم در ایران انتخاب کرده و به آن عمل کنند، قطعاً به اثرات شگرف آن در زندگی خود پی خواهند برد.

سبک تغذیه و پیشگیری از سرطان شعار من به عنوان یک متخصص تغذیه این بوده است که: «بگذار غذای تو داروی تو باشد و داروی تو، غذای تو.».

این متخصص تغذیه مقیم آمریکا با بیان این مطلب، اظهار داشت: امروز داروهایی که در دسترس مردم می باشد، مواد اولیه آن از طبیعت بدست آمده و سپس مواد اولیه در لابراتوارهای داروسازی و کارخانجات داروسازی به داروهای قابل استفاده تبدیل می شوند.

احمدی ادامه داد: غذا، حبوبات، غلات، میوه، سبزیجات، آجیل ها و ادویه جات همگی از طبیعت به دست آمده و بعضاً از آنها و سایر موادی که در طبیعت یافت می شوند، داروهای گوناگون و متنوع ساخته می شوند و مردم می توانند با مصرف آن دسته از موادی که در طبیعت وجود دارند، و برای پیشگیری و درمان بیماری ها مناسب می باشند، استفاده کنند.

لزوم مصرف مواد غذایی طبیعی و ارگانیک و اما، در ایران، مصرف مواد غذایی از نوع فست فودها طی سال های اخیر افزایش یافته است. از طرفی ورود محصولات غذایی فرآوری شده به بازار ایران، رو به افزایش است؛ محصولات غذایی مانند: چیپس، پفک، انواع کنسروها، بیسکویت و کیک و بسیاری از مواد غذایی فراوری شده دیگر که مواد اولیه آنها در بسیاری موارد، دستکاری شده ژنتیک بوده است، امروز به وفور در دسترس ایرانیان قرار دارد و آنها مصرف کننده آنها هستند. این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش خبرنگار انتخاب خبر که اگر مردم به منع مصرف چنین محصولات غذایی توصیه شوند، چه جایگزینی در این خصوص پیشنهاد می شود، گفت: مردم بایستی با تهیه و مصرف مواد اولیه ای که در طبیعت به وفور یافت می شود، از مصرف مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنند. مردم، مواد طبیعی مانند: تخم مرغ، انواع گوشت ها، میوه ها و سبزیجات و سایر موادغذایی را حتی المقدور به صورت طبیعی، استفاده و از مکان هایی که از سلامت بیولوژیک و شیمیایی آن اطمینان دارند، آن ها را تهیه کنند.

احمدی افزود: خود انسان ها بایستی به دنبال آن چه که در طبیعت وجود دارد و مفید است، باشند و آن را مصرف کنند و هم در خریدن تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشت ماهی و حتی میوه ها و سبزیجات باید اصل آن را از طبیعت تهیه کنند؛ این درست مانند ساختمانی است که حین ساخت آن از مواد اولیه و مصالح مرغوب و بسیار عالی استفاده می شود، که قطعاً در دوام و مقاومت و ماندگاری ساختمان، بسیار تأثیرگذار بوده و سلامت و استاندارد آن تضمین می شود.

وی با بیان این که شرایط بدنی انسان ها هم به گونه ای است که در متابولیسم آن بایستی از مواد اولیه مرغوب و دست اول استفاده کرد، تأکید کرد: هر شخص باید توانایی آن را داشته باشد که موادغذایی خود را به صورت اصلی و دست اول تهیه کند.

این کارشناس رژیم درمانی تصریح کرد: حتی ممکن است این مواد غذایی که در طبیعت یافت می شوند، از لحاظ هزینه ای گران تر هم باشند، اما در بلندمدت آثار آن بر سلامتی به صورت کاهش هزینه های درمانی برای افراد، قابل جبران بوده و قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: بعضاً بسیاری از موادغذایی که امروزه در بازارهای دنیا و به ویژه ایران وجود دارند، از قیمت مناسب و ارزانی برخوردار هستند، اما مصرف مواد غذایی که به صورت ارگانیک در طبیعت موجود هستند، می تواند در بلندمدت، آثار شگرفی در تأمین سلامتی انسان ها و صرفه جویی در هزینه های اقتصادی خانواده به صورت کاهش هزینه های درمانی داشته باشد.

مصرف سیر، چای سبز و سویا را فراموش نکنید به گزارش انتخاب خبر، در مصرف موادغذایی طبیعی و فرآوری نشده مانند سیر و چای سبز بسیار توصیه می شود؛ اما بعضاً سخن از ضرر و زیان مصرف سیر و حتی چای سبز بوده است؛ به عنوان مثال، در زیان مصرف چای سبز اعلام شده که به دلیل تولید فنل، سرطان زا است و از طرفی سیر هم می تواند مشکلات خاص کبدی و عروقی ایجاد کند.

حسین احمدی در این رابطه گفت: ایراد چنین اظهاراتی، قطعاً نظرات شخصی افراد است. زمانی که طبابت من در ایران بود، فرم هایی تهیه شده بود که در آن به مردم اعلام می شد که موادغذایی توصیه شده ای را که مصرف می کنند، آثار و عوارض آن را در محل های مشخص شده درج کنند.

وی تصریح کرد: ایراد چنین سخنانی که مثلاً چای سبز یا سیر مصرف نشود، شایعاتی بیش نیست، چون که گیاه سیر از زمان های بسیار قدیم، در طب پزشکی گیاه معجزه گری بوده است و واقعاً هم همین طور است. یکی از خواص آن، آنتی بیوتیک بودن واقعی آن و اثرات شگرف آن روی سم زدایی بدن و آثار ضد سرطانی آن است.

این کارشناس تغذیه گفت: شاید تحقیقاتی نیز که در این زمینه یعنی زیان داشتن مصرف چنین موادغذایی که به وفور در طبیعت یافت می شوند، اعلام شده، ناشی از ضعف و عدم دقت پژوهشگران و یا اهداف پس پرده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص محصولات سویا نیز مطرح شده که مصرف آن سرطان زا است، در صورتی که امروزه در دنیا محصولات سویا و مصرف آن حرف اول را می زند، ولیکن افرادی مصرف آن را زیر سؤال برده که این اظهارات، نظرات شخصی افراد بوده است، چون که پیگیری خود من به عنوان متخصص تغذیه از موردی که گفته می شد مصرف سویا منجر به بروز بیماری سرطان گردیده است، حاکی از آن بود که موردی یافت شده بود که مصرف سویا منجر به بیماری سرطان شده بود و مطرح کردم که روی کلیت این محصول باید بحث شود.

احمدی با تأکید بر این که در دنیا سالم ترین افراد؛ چینی ها، ژاپنی ها، کره ای ها و ویتنامی ها هستند، گفت: مردم این کشورها همگی سویا مصرف می کنند و سابقه سرطان در افراد این کشورها نسبت به سایر دنیا کمتر است، یا در مورد مصرف چای سبز که امروزه در دنیا خواص ضد سرطان بودن آن به اثبات رسیده است، به اشتباه اعلام می شود که سرطان زا است.

وی افزود: افراد اگر پرسشنامه ای را تهیه کنند و بر اساس موادغذایی طبیعی که مصرف می کنند، آثار و عوارض مثبت و منفی آن را یادداشت و ثبت کنند، می توانند قضاوت مناسبی را نسبت به مصرف چنین مواد غذایی داشته باشند.

حسین احمدی در پایان گفت: امروزه مصرف مواد غذایی که در طبیعت یافت می شوند، به هیچ عنوان جنبه زهر ندارد که انسان ها از مصرف آن خودداری کنند و حتی توصیه به عدم مصرف آن بشود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied