شمانیوز
شما نیوز

آتش تروریسم دیر یا زود دامن حامیانش را می‌گیرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس‌جمهور گفت: امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهدای ترور که در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزارکنندگان این کنگره در جهت پرده برداشتن از ماهیت کثیف تروریسم تلاش کردند، اظهار داشت: از برگزارکنندگان این کنگره بسیار ارزشمند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به ماهیت ترور و تروریسم تصریح کرد: ترور یکی از چهره‌های زشتی است که متاسفانه شاهد آن از دیرباز و در دوران کهن در زندگی انسان‌ها هستیم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: امروز تروریسم در دنیا و سیاست مدرن شکل جدیدی به خود گرفته، چرا که در تاریخ کهن عمدتا ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله‌ای انجام می‌شد، اما در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است و گاهی سازمان متشکل از آن اهدافی را دنبال می‌کند و برای اهداف سیاسی بر قدرتی تسلط دارد یا اجرای برنامه‌هایی را که از سوی قدرت‌ها به آنها ابلاغ شده اقدام می‌کند که یکی از نمونه‌های آشکار اینگونه تروریسم سازمان منافقین است که خود را به عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرده بودند.

روحانی با تاکید بر اینکه کشور ما شاهد جنایات این گروهک منافقین بود، تصریح کرد: گاهی موضوع تروریسم از یک سازمان و از یک تشکیلات پا را فراتر می‌گذارد و برخی از حکومت‌ها بر مبنای ترور به وجود می‌آیند و ادامه حیات خود را در سایه ترور می‌بینند که نمونه بارز آن رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین است.

رئیس جمهور تاکید کرد: این حکومت از اساس بر مبنای ارعاب و ترور و اشغال کار خود را آغاز کرده و امروز هم همان مسیر ضدانسانی خود را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به نوع دیگری از ترور اظهار داشت: نوع دیگری از ترور بر مبنای ترور اعتقادی و عقیدتی است و شکل ظاهری و ادعایی آنها بر این مبناست که گروهی متعصب جاهل گاهی تحت پوشش یک آئین و دین به خشونت می‌پردازند و هرآنکس که در مسیرشان نیست را تکفیر می‌کنند و در بعد از آن جواز ترور و خشونت نسبت به او صادر می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: نمونه‌هایی از آنان در عصر ما وجود دارد و ما شاهد نمونه‌هایی از قبیل داعش، القاعده، بوکوحرام، طالبان و دیگران در منطقه هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در تمام این ترورها چه آنهایی که تشکیلات دارند و چه آنهایی که رژیمی را در اختیار گرفته و چه آنهایی که بر مبنای اعتقادی به کشتار دیگران می‌پردازند، از استقبال، رای و خواست مردم محروم‌اند و اساسا می‌بینند که در میان ملت‌ها و جوامع مردم آنها را قبول ندارند.

روحانی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی همواره از آراء می‌ترسد اظهار داشت: آنان همواره مرگ خود را در پای صندوق‌های رای می‌بینند و در منطقه اشغالی فلسطین رژیم ترور وسازمان تروریستی هیچگاه در مسیر انتخاب قرار نمی‌گیرند تا به سمت صندوق‌های آراء بروند و به جای انتخاب به دنبال ارحاب و ارعاب‌اند.

وی تاکید کرد: همه آنهایی که مسیر ترور را انتخاب کرده‌اند تفاهم و مذاکره را خیانت می‌بینند و مسیرشان مسیر خشونت و افراط است، آنها می‌گویند یا سفید سفید یا سیاه سیاه یا زیبای مطلق یا زشت مطلق و چیزی را به عنوان حد وسط قبول ندارند و رنگی جز سیاه و سفید را نمی‌فهمند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: تفاهم و مذاکره و منطق چیزی است که همواره تروریسم از آن گریزان است، آنها همواره خود را میزان و مرکز عالم می‌دانند و می‌گویند که حرفمان حق است و هرکس که مخالف ماست، در مسیر باطل ناحق قرار گرفته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آنها همواره پیشواپرست هستند، خاطرنشان کرد: فردی که به عنوان رئیس سازمان تروریسم قرار دارد، برترین مقام را گرفته است و بر اقدامات ناشایست خودش تاکید داشته و همواره به دنبال ناامن ساختن منطقه است.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در گذشته و در زمان رژیم سابق قربانی مداخلات نابه‌جای قدرت‌های بزرگ به ویژه قدرت‌های غربی و آمریکا بوده، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مرحله اول در جنگ تحمیلی قربانی ترور و تروریسم‌ شدیم و در مرحله دوم نیز در همان جنگ قربانی سلاح‌های کشتار دست جمعی بودیم.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه شما ببینید در یک کشوری بعد از انقلاب که مردم بلافاصله به سمت صندوق رأی رفتند و با رأی‌شان نوع نظام را انتخاب کردند گفت: گروه‌هایی در ایران که تقربیا همه آنها از حمایت قدرت‌های خارجی برخوردار بودند و یا تحت فرمان قدرت‌های بزرگ عمل می‌کردند چه شرایطی را در این کشور بوجود آوردند.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: این خشونت‌هایی که از داعش در منطقه مشاهده می‌کنیم ممکن است برای بعضی‌ها جدید باشد ولی در همین تهران منافقین در خانه‌ای فردی را دستگیر کردند و خشونت‌ها و وحشی‌گری‌هایی را انجام دادند که شاید در تاریخ کم نظیر باشد مثلا پوست بدن وی را کندند کارهایی که داعش می‌کند قبلا در ایران انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه کجا سابقه دارد که در یک ترور وحشیانه رئیس قوه قضاییه، بالاترین مقام قضایی، وزرا و نمایندگان مجلس در یک ترور وحشیانه شهید شوند و بعد از مدت کوتاهی رئیس جمهور و نخست وزیر را به شهادت برسانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولین ترورها در این کشور یک عالم، اندیشمند، محقق دنیای اسلام علامه شهید مطهری بود گفت: وی به جرم علم، تحقیق، سخن حق گفتن شهید شد.

روحانی تأکید کرد: در زمان جنگ ما از برخی از خلبانان عراقی که دربمباران شهرها اسیر کرده بودیم می‌پرسیدیم شما که مأموریت دارید و می‌آیید چرا وسط شهر را بمباران می‌کنید آنها می‌گفتند ما اول بیرون شهر را بمباران می‌کردیم ولی منافقین بلافاصله اطلاع می‌دادند که بمب را وسط شهر نزدیم و با گزارش آنها ما را اعدام می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یک گروهک نسبت به ملت خود چقدر می‌تواند وحشی باشد گفت: امروز جامعه ما امن است و مشابه این کارها را در کشورهای همسایه مشاهده می‌کنیم و فکر می‌کنیم که یک حادثه جدید اتفاق افتاده است.

رئیس قوه مجریه گفت: ترور تا زمانی که ابزار برای قدرت‌ها است از بین نخواهد رفت.

وی تأکید کرد: تا زمانی که در مورد ترور یک اراده دست جمعی و عزم واقعی در جهان بوجود نیاید از بین نخواهد رفت.

روحانی تصریح کرد: امروز در اروپا و آمریکا قدرت‌هایی هستند که دربرابر برخی گروه‌های تروریستی ساکت‌اند و از یک رژیم تروریستی حمایت می‌کنند و با یک گروه تروریستی هم بد هستند آیا با این روش می‌شود با تروریسم مبارزه کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید با یک استاندارد واحد در برابر همه گروه‌های تروریستی بایستیم گفت: بعضی کشورها می‌گویند ما با تروریسم می‌جنگیم و ائتلاف ضد ترور داریم ولی از سال 2003 به این طرف تعداد کشته‌های تروریسم به چند برابر گذشته افزایش یافت است.

وی با بیان اینکه چطور می‌شود برای ما قابل قبول باشد که کشورهایی مثل آمریکا یا کشورهای اروپایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند امروز از کسانی حمایت کنند که در داخل کشور ما هزاران بیگناه را به شهادت رسانده‌اند و آنها آزادانه در این کشورها به ظاهر به فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی ادامه می‌دهند و به پرونده‌های حقوقی جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتنا باشند.

روحانی تأکید کرد: زمانی ترور و ترویسم از بین خواهد رفت که همه در صف مبارزه با ترویسم قرار گیرند و اراده قاطع خود را برای نابودی تروریسم انجام دهند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ممکن است یک کشوری یک گروه تروریستی را در مقطعی ابزار کار خود بداند گفت: آتش افروزان بدانند این آتش زود یا دیر دامن آنها را خواهد گرفت اینطور نیست یک کشوری به ظاهر به نفع منافع خود از یک گروه تروریستی استفاده کند و تا پایان ازآن منتفع باشد.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم که سازمان ملل در برابر اقدامات رژیم تروریستی صهیونیستی سکوت کرده و هیچ گاه یک اقدام قاطع و جدی را انجام نداده و آنها را بعنوان جنایت جنگی نه نسل کشی هیچگاه محکوم نکرده است.

روحانی تاکید کرد: اینهایی که می‌گویند ما به وسیله ماهواره حتی شماره ماشین‌ها را هم مشاهده می‌کنیم و یا به وسیله هواپیماها برفراز منطقه دید کافی داریم، چطور اجازه می‌دهند تروریسم به راحتی نفت را فروخته و پولش را بگیرد؟

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: چرا در برابر گروه‌های تروریستی از دید مالی، حقوقی و عملیاتی این کشورها متحد نشده و اقدام جدی نمی‌کنند، البته این کشورها اختلافات و کشتار در منطقه و میان مسلمانان را به نفع خود می‌دانند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: آیا آنهایی که در قبال کشتار بیگناهان به نفع منافع بین‌المللی خود سکوت می‌کنند، می‌توانند ادعا کنند که در مسیر حقوق انسان‌ها و بشر در حرکتند؟

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا قربانی ترور بوده و مصمم برای مبارزه با تروریسم، در داخل کشورمان در مرزهای شرقی و غربی و در هرکجایی که تروریسم ظهور و بروز پیدا کرده و بیگناهانی را از تیغ خود گذرانده، ما با همه امکانات علیه تروریسم و به نفع مظلومان حرکت کرده و خواهیم کرد.

روحانی اظهار کرد: ما افرادی را که با گروه‌های تروریسم در کشورهای عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، یمن و هر جای دیگری درحال مبارزه با تروریسم هستند، در حد توان و امکان در کنار آنها ایستادگی می‌کنیم.

رئیس جمهور کشورمان با اظهار تاسف بسیار از اینکه برخی کشورهای مسلمان به دام حمایت از تروریسم افتاده‌اند، گفت: یک زمانی حامیان تروریسم در منطقه کشورهای غربی مانند آمریکا و یا رژیم صهیونیستی هستند و به دلیل آنکه نام این دو کشور در تاریخ بسیار تکرار شده، این موضوع عادی جلوه می‌کند، اما چرا یک کشور مسلمان در منطقه به این دام افتاده و به تروریسم کمک می‌کند؟

رئیس قوه مجریه در ادامه افزود: این کشور مسلمان با کمک از طریق سلاح، پول و امکانات سیاسی در جنایات تروریست‌ها خود را شریک کرده است، آیا فکر نمی‌کند که روزی هم نوبت آنها فرا می‌رسد؟

وی تاکید کرد: تردیدی نیست هر کشوری که امروز در منطقه به تروریسم و کشتار مسلمانان و بیگناهان کمک می‌کند،دیر یا زود این ترور دامن خودش را هم خواهد گرفت.

روحانی با درخواست از همه کشورها به منظور اتحاد علیه تروریسم اعلام کرد همه کشورها باید با یک برنامه جامع از لحاظ سیاسی، حقوقی و اطلاعاتی به یکدیگر کمک کنند، زیرا ترور و تروریسم به نفع کسی نیست.

رئیس جمهور کشورمان بیان داشت: باید به ریشه تروریسم که همان جهل، تعصب خشک، افراطی‌گری، فقر، عدم توسعه یافتگی، استبداد و استعمار نیز پرداخته شود وگرنه با مبارزه ظاهری علیه تروریسم موضوع به حل و فصل نهایی نخواهد رسید.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: متاسفانه هنوز در دنیا گروهک‌های تروریستی برای برخی جوانان ناآگاه امروز دارای جاذبه است و این جاذبه نشان از عدم پرداختن به ریشه‌های ترور و تروریسم دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران و همه سازمان‌های مردم‌نهاد، نهادها و سازمان‌های حقوقی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی متحد شوند تا جامعه انسانی و منطقه را از لحاظ تروریسم برای همیشه نجات دهند.

براساس این گزارش، در این همایش از کتاب روزشمار وقایع تروریستی ایران مربوط به وقایع تروریستی سال‎های 57 و 58 که به کوشش بنیاد هابیلیان تهیه شده است رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied