شمانیوز
شما نیوز

کدام کشور عربی کیفیت زندگی بهتری دارد؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک پژوهشگاه آلمانی با انجام یک نظرسنجی، شاخص‌های کیفیت زندگی را در کشورهای مختلفی بررسی و رتبه کشورهای عربی را در پژوهش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

پژوهشگاه «اینترنیشنز» (internations) که مقر آن در مونیخ آلمان قرار دارد با انتشار پژوهشی کیفیت زندگی در برخی کشورها از جمله کشورهای عربی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، امارات عربی متحده در رتبه 21 و بالاتر از کشورهای سوئد، آمریکا و انگلیس و در صدر کشورهای عربی منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا قرار دارد و کویت در رتبه آخر لیست کشورهای عربی این پژوهش است.

این پژوهش که در پایان ماه جاری میلادی (مرداد) منتشر شد و ویژه سال 2015 است، 64 کشور را از بین 195 کشور انتخاب کرده و مجموعا 14 هزار نفر از شهروندان کشورهای شرکت‌کننده به نظرسنجی پژوهشگاه مذکور پاسخ داده‌اند.

بحرین در رتبه 47، اردن در رتبه 48، قطر در رتبه 56 و عربستان سعودی در رتبه 62 و پس از آن کویت است که قبل از نیجریه به عنوان آخرین کشور لیست قرار دارد.

کشورهای عربی بسیاری از جمله کشورهای شمال آفریقا اصلا در این لیست قرار ندارند.

پژوهش مذکور بر شاخص‌های متعددی از جمله اوقات فراغت، خوشبختی شخصی، قدرت مسافرت به صورت آسان، سلامتی، امنیت و رفاه تکیه کرده و در 234 صفحه منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied