شمانیوز
شما نیوز

جنایاتی که از یاد کردستان نخواهد رفت/تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رژیم بعث عراق در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، برای ریشه‌کن کردن شورش مسلحانه کردهای عراق دست به حمله شیمیایی علیه آنها زد. حملات شیمیایی رژیم بعث نه تنها علیه شبه نظامیان کرد، بلکه علیه مناطق وسیعی از قسمت‌های مسکونی کردستان عراق به اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

«مریم رجوی» سرکرده گروهک تروریستی ورشکسته منافقین در صفحه توئیتر خود طی پیامی مضحک به مردم کردستان دستور داده تا علیه جمهوری اسلامی قیام کنند!

جنایاتی که از یاد کردستان نخواهد رفت +تصاویر
«مریم رجوی» به‌ویژه جوانان کردستان را مورد خطاب قرار داده و آنها را به شورش فراخوانده است! البته سرکرده منافقین تاکنون هیچگاه به همدستی این گروهک با رژیم «صدام حسین» برای سرکوب و کشتار مردم کردستان عراق در سال ۱۳۷۰ اشاره نکرد. گروهک منافقین در ده‌های اخیر جنایات بسیاری علیه مردم کرد کشورهای ایران و عراق انجام داده و دستشان به خون ده‌ها هزار نفر آلوده است؛ قطعاً خاطره تلخ این جنایات هیچگاه از خاطر مردم کردستان محو نخواهد شد.
گفتنی است، رژیم بعث عراق در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، برای ریشه‌کن کردن شورش مسلحانه کردهای عراق دست به حمله شیمیایی علیه آنها زد. حملات شیمیایی رژیم بعث نه تنها علیه شبه نظامیان کرد، بلکه علیه مناطق وسیعی از قسمت‌های مسکونی کردستان عراق به اجرا گذاشته شد. این عملیات‌ها در مارس ۱۹۸۸ میلادی به اوج خود رسید. این زمانی بود که جنگ عراق علیه ایران به روزهای آخر رسیده بود. تنها در حمله شیمیایی به حلبچه ۵۰۰۰ نفر کشته و ده‌ها هزار نفر مجروح شدند.
دادگاه عالی جنایات جنگی عراق عملیات «انفال» را کشتار دسته‌جمعی و "پاکسازی نژادی" خواند، در صورتی که اگر این عملیات همزمان با پایان جنگ هشت ساله پایان می‌پذیرفت به عنوان جزئی از این جنگ شناخته می‌شد. در سال ۱۹۹۱ موج شدید دیگری از شورش کردها به راه افتاد. در این زمان بود که اعضای گروهک تروریستی منافقین در همکاری با صدام به سرکوب کردها دست زدند. در این زمان عراق به خاطر اشغال کویت مورد هجوم نیروهای بین المللی قرار گرفت.
شکست در این جنگ و جنگ با ایران، عملاً قدرت ارتش رژیم بعث را تحلیل برده بود. در چنین شرایطی، گروهک تروریستی منافقین که سرنوشت خود را به رژیم بعث پیوند زده بود و از شورش جدید کردها به وحشت افتاده بود به پاس حمایت‌های صدام، کشتار کردها را شروع کرد. به گفته «سعد الحمدانی» نویسنده عراقی، گروهک تروریستی منافقین تنها ۶۰ زن و کودک کرد را در عرض یک ساعت در منطقه «بدره و جصان» به خاک و خون کشیدند و هیچ‌کدام از سازمان‌های حقوق بشری نیز تاکنون به این مساله نپرداخته‌اند.
یکی از عملیات‌های دیگری که با همکاری گروهک تروریستی منافقین علیه کردها صورت گرفت عملیات موسوم به «مروارید» است. در این عملیات تعداد زیادی از کردهای ایرانی و عراقی جانشان را از دست دادند. «قادر رحمانی» یکی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین درباره حضور مستقیم این گروه تروریستی در کشتار مردهای ایران و عراق گفت: "عناصر مجاهدین خلق (منافقین) و ارتش وابسته به آن به دستور سرکردگان‌شان در کشتار و سرکوب کردهای شمال عراق دست داشتند … زمانی که بعد از اشغال کویت در یکی از پادگان‌های وابسته به گروهک در نزدیکی شهر طوز مشغول آموزش نظامی در بخش هدایت تانک‌ها و نفربرها بودیم، دستوری را از جانب سرکردگان گروهک مبنی بر حرکت به سوی شهر جلولاء به منظور ایجاد درگیری و کشتار کردهای عراق دریافت کردیم. در آن زمان من راننده یک دستگاه کامیون حمل و نقل مواد بودم که فیلمی را از «مهدی ابریشمچی»، همسر سابق مریم رجوی به ما نشان دادند که در آن فیلم او اسرایی از عناصر پیشمرگان و شهروندان کرد را مخاطب قرار داده بود. هم‌چنین در آن فیلم صحنه‌هایی از اجساد قربانیان کرد که در منطقه پراکنده شده بودند، نشان داده شده بود … ما می‌دانستیم که آن اجساد متعلق به کردهای عراق بودند."
جنایاتی که از یاد کردستان نخواهد رفت +تصاویر
جنایاتی که از یاد کردستان نخواهد رفت +تصاویر
منبع:امپراتوری دروغ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied