شمانیوز
شما نیوز

دیدار لاریجانی با روسای مجلس سوریه،‌ انگلیس، فرانسه و عمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای سوری خود بر مقاومت مردم سوریه تاکید و تصریح کرد: این که کلید خاورمیانه را به دست تروریست‌ها دهیم بحران سوریه را حل نمی کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

علی لاریجانی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در دیدار با همتای سوری خود با بیان اینکه برخی هم از تروریست‌ها می‌ترسند و هم به دنبال جنگ طلبی هستند گفت: اینکه کلید خاورمیانه را به دست تروریست‌ها دهیم راه حل سوریه نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی پایان بحران سوریه را راه حل‌های سیاسی توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند تا فراهم شدن زمینه‌های گفت‌وگو و صلح در سوریه از دولت و مردم این کشور حمایت کند.

قدردانی رییس مجلس ملی سوریه از حمایت جمهوری اسلامی

محمد جهاد اللحام رئیس مجلس ملی سوریه هم با قدردانی از مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشورش گفت: محور مقاومت قطعاً پیروز خواهد شد چون مبتنی بر مبانی اخلاقی است و یک شریک ضعیف در آن دیده نمی‌شود.

وی با انتقاد از اینکه مسئله مبارزه با تروریسم در چهارمین اجلاس روسای پارلمان‌های جهان کمتر مورد توجه قرار گرفته است افزود: بیشتر سخنرانی روسای مجالس درباره توسعه پایدار است و گویا در دنیا تروریست وجود ندارد.

رییس مجلس ملی سوریه با ابراز تاسف از اینکه نمایندگان ویژه سازمان ملل و میانجی‌ها اصل بی طرفی را در حل بحران سوریه رعایت نمی کنند گفت: همه در مورد صلح صحبت می‌کنند اما وقتی به اولویت‌ها می‌رسیم حرف و عملشان فرق می‌کند

دیدار لاریجانی با رئیس مجلس اعیان انگلیس: مبارزه با تروریسم مشارکت همگانی را می‌طلبد/

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس اعیان انگلیس با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم مشارکت و همکاری همگانی را می‌طلبد تصریح کرد: جریان تروریستی و افراط گری محدود به منطقه نیست و می‌تواند برای همه خطرناک باشد

علی لاریجانی در حاشیه اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک در دیدار با رئیس مجلس اعیان انگلیس با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم مشارکت و همکاری همگانی را می‌طلبد گفت: جریان تروریستی و افراط گری محدود به منطقه نیست و می‌تواند برای همه خطرناک باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نتیجه ائتلاف برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را افزایش 40 برابری تولید آن دانست و گفت: مواد مخدر منبع درآمد تروریست‌ها در افغانستان است و اراده بین المللی برای مبارزه با آن وجود ندارد.

لاریجانی افزود: ما سالها مسئولیت مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی بر عهده داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اولویت در همکاریهای اقتصادی را انتقال فناوری دانست و گفت: بازار 80 میلیون نفری و منابع عظیم نفت و گاز فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است.

رئیس مجلس اعیان انگلیس: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به رفع تنش‌ها کمک می‌کند

رئیس مجلس اعیان انگلیس هم در این دیدار خواستار انتقال فناوری از ایران شد و گفت: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به رفع تنش‌ها کمک می‌کند و می‌تواند آغاز فصل جدیدی در روابط دو کشور باشد.

بارونس دسوزا با اشاره به اینکه انگلستان علاقمند به توسعه روابط پارلمانی با ایران است توسعه همکاریهای پژوهشی مجالس دو کشور را خواستار شد.

لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس فرانسه مطرح کرد: تروریسم خطری جهانی است/نگاه مثبت کلی به توافق هسته ای ایران با وجود برخی ایرادها

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رییس مجلس فرانسه گفت: توافق هسته ای ایران و 1+5 با اینکه اشکالاتی دارد توافقی قابل قبول است و می‌شود به آن مثبت نگاه کرد اما باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج بحث‌ها در مجلس ایران چه می‌شود

علی لاریجانی که برای شرکت در چهارمین دوره اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک به سر می‌برد در دیدار با نایب رئیس مجلس فرانسه مبارزه با تروریسم در منطقه را برای هر دو کشور مهم دانست و افزود: جریان تروریستی فقط به منطقه ما محدود نمی شود و خطری جهانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری در بخش‌های نفت ، گاز و پتروشیمی را از اولویت‌های ایران در همکاری‌های اقتصادی دانست و گفت: ایران منابع وسیع نفت و گاز دارد که می‌تواند همکاری در حوزه گاز برای امنیت انرژی اروپا هم موثر باشد.

وی افزود: توافق هسته ای ایران و 1+5 با اینکه اشکالاتی دارد توافقی قابل قبول است و می‌شود به آن مثبت نگاه کرد اما باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج بحث‌ها در مجلس ایران چه می‌شود.

لاریجانی با دعوت از رئیس مجلس فرانسه برای سفر به ایران افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور هم می‌توانند فعال شوند.

لورنس دامونت: توافق هسته ای فرصتی برای ارتقا روابط ایران با اتحادیه اروپا است

نایب رئیس مجلس فرانسه هم در این دیدار توافق هسته ای را فرصتی برای بهبود روابط با اتحادیه اروپا دانست و گفت: این توافق زمینه ای برای گفتگوها در سایر حوزه هاست.

لورنس دامونت خواستار تقویت مناسبات پارلمانی ایران و فرانسه شد و افزود: توسعه این روابط زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در دو کشور فراهم می‌کند.

لاریجانی در دیدار با رییس مجلس عمان تاکید کرد: نقش آفرینی مثبت عمان در حل بحران سوریه/ دولت وحدت ملی راه حل بحران یمن است

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی عمان را در حل بحران سوریه مثبت ارزیابی کردوگفت: مسئله سوریه فقط با اراده مردم این کشور و از طریق دموکراتیک حل می‌شود

علی لاریجانی در حاشیه چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک در دیدار با رئیس مجلس عمان کار نظامی را در سوریه بی نتیجه خواند و گفت: مسئله سوریه به جایی رسیده است که باید یک راه حل سیاسی شرایط را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش آفرینی عمان را در حل بحران سوریه مثبت ارزیابی کردوگفت: مسئله سوریه فقط با اراده مردم این کشور و از طریق دموکراتیک حل می‌شود.

وی افزود: همه گروه‌های سیاسی به استثنای تروریست‌ها و گروه‌های افراطی می‌توانند در آینده سوریه نقش داشته باشند.

لاریجانی دولت وحدت ملی را راه حل بحران یمن دانست و گفت: نقش عمان در منطقه به ویژه در مذاکرات یمن بسیار مثبت است.

خالد بن حلال بن ناصرالمعلولی: گفتگوهای سیاسی تنها راه حل حفظ منافع ملت ها/ ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی بین ایران و عمان

رئیس مجلس عمان هم در این دیدار با بیان اینکه راه‌های نظامی تا کنون جز کشتار ، آوارگی و تخریب تاسیسات زیر بنایی نتیجه دیگری نداشته است گفت: معتقدیم گفت‌وگوهای طرف‌های سیاسی تنها راه حل حفظ منافع ملت هاست.

شیخ خالد بن حلال بن ناصرالمعلولی روابط ایران و عمان را در بالاترین سطح دانست و افزود: این سطح از روابط زمینه را برای تقویت مناسبات اقتصادی فراهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied