شمانیوز
شما نیوز

کارت‌های شناسایی فرهنگیان ابطال می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تک کارت سرمایه فرهنگیان (کارت پرسنلی چند منظوره) ‌را رونمایی کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تک کارت سرمایه فرهنگیان (کارت پرسنلی چند منظوره) ‌را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد بطحایی در مراسم رونمایی از تک کارت سرمایه فرهنگیان که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اقداماتی که می‌تواند در آینده منتج به بهبود خدمات رفاهی به فرهنگیان شود امروز رونمایی شد گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت یازدهم بهره وری و ارتقای منابع است، به ویژه در آموزش و پرورش که همواره از نبود منابع کافی رنج برده و نتوانسته‌ است به سطح استاندارد و کیفیت خودش برسد، این موضوع ضرورت دارد.

وی ادامه داد: ما به دنبال روشهای مختلف ارتقای بهره‌وری هستیم و این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که فرایندها اصلاح شود و قوانین مانع کارایی، اصلاح و ضوابط زاید و دست و پا گیر کنار گذاشته شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مواردی که می‌تواند موجب شود از منابع خود برای ارتقای خدمات رفاهی فرهنگیان بهتر استفاده کنیم اصلاح رویه فعلی در ارائه خدمات است افزود: این امر در سالهای قبل با بهره گیری از IT و فناوری اطلاعات انجام شده و امروز با تک کارت سرمایه فرهنگیان ادامه پیدا کرده است.

بطحایی ادامه داد: به این کارت چند منظوره به تدریج خدماتی اضافه خواهد شد که امکان اول کارت، شناسایی و پرسنلی برای فرهنگیان است. به تدریج خدماتی چون کارت بانکی،‌ کارت تردد، کارت بلیت، کارت بیمه، کارت خدمات رفاهی و کارت تخفیف و عضویت در باشگاه مشتریان نیز به این کارت اضافه می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه یکی از مهمترین خدمات این کارت آسان شدن بیمه تکمیلی فرهنگیان است اظهار کرد:‌ با فراهم شدن این امکان فرهنگیان دیگر برای مراجعه به مراکز درمانی نیاز به دریافت معرفی نامه ندارند. به دنبال آن هستیم که به تدریج به سمتی برویم که هزینه‌های بیمه‌ای نیز از مجرای این کارت پرداخت شود و همکاران ما ناچار نباشند مدارک پزشکی خود را از بیمارستان بگیرند، به بیمه ارائه کنند تا رسیدگی شود. در واقع اولویت اول این کارت پس از کارت شناسایی و حوزه خدمات بیمه به ویژه بیمه‌های تکمیلی خواهد بود. پس از آن فرهنگیانی که قصد استفاده از مراکز اسکان و مراکز رفاهی را دارند نیز بی نیاز از دریافت این معرفی نامه می شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تسهیلات و وام‌های فرهنگیان نیز از طریق این کارت ارائه می‌شود گفت: امید است با توسعه کارکردهای این کارت، فرایند ارائه خدمات برای فرهنگیان کوتاه شده و رفت وآمد فرهنگیان به مراکز مختلف کم شود.

به گزارش ایسنا، بطحایی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز عنوان کرد: تک کارت سرمایه فرهنگیان که اولین کارکرد آن کارت شناسایی است تا پایان پاییز برای همه فرهنگیان صادر و کارت‌های شناسایی قبلی ابطال می شود. وی در پاسخ به اینکه آیا این کارت برای بازنشستگان فرهنگی نیز صادر می شود یا خیر؟ گفت: در مرحله اول این کارت برای شاغلان صادر می‌شود، در مراحل بعدی بازنشستگان نیز مشمول دریافت کارتهای چندمنظوره می‌شوند.

وی افزود: کارکرد شناسایی این کارت، اجباری است اما سایر خدمات و امکانات آن چون کارت بانکی اختیاری است؛ هرچند تسهیلات عمومی به فرهنگیان چون وام از طریق این کارت ارائه می شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied