شمانیوز
شما نیوز

دلیل حادثه امروز رمی جمرات و آخرین آمار کشته های ایرانی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اوحدی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مسیرهای رمی جمرات به علت نامشخصی توسط ماموران سعودی بسته شده بود که همین موضوع باعث ازدحام جمعیت و رقم خوردن این حادثه شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

با اشاره به آخرین وضعیت حجاج ایرانی اظهارکرد: تا کنون بیش از 47 زائر ایرانی در میان قربانیان حادثه رمی جمرات هستند

وی در ادامه افزود: به طور کلی بیش از 1000 حاجی در این حادثه کشته شدند و متاسفانه شمار آنان در حال افزایش است.

اوحدی تاکید کرد: متاسفانه بعد از گذشت ساعت های طولانی از وقوع این حادثه اجساد تعداد زیادی از قربانیان هنوز بر روی زمین و بیمارستان ها نیز مملو از مجروحین است.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حج و پزشکی هلال احمر و عوامل امدادی ما در حال رسیدگی به وضعیت حجاج هستند، گفت: متاسفانه به دلیل نوع مسیر رمی جمرات تردد آمبولانس ها با مشکل مواجه شده است .
اوحدی تاکید کرد : تامین امنیت زائران به صورت مستقیم به عهده عربستان است و حادثه امروز به دلیل سوء مدیریت عربستان رقم خورد.
رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد : مسیر رمی جمرات همه ساله این ازدحام را به خود می بیند و از آنجا که هیچ دلیلی به جز سو مدیریت برای این حادثه وجود ندارد لذا عربستان باید پاسخ گو باشد چرا که جان 100 ها زائر گرفته شده است.
وی گفت: صد در صد کشته شدگان به علت مشکل تنفسی و خفگی حاصل از ازدحام جمعیت فوت شدند.
اوحدی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مسیرهای رمی جمرات به علت نامشخصی توسط ماموران سعودی بسته شده بود که همین موضوع باعث ازدحام جمعیت و رقم خوردن این حادثه شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied