شمانیوز
شما نیوز

جزئیات درگیری داعش و نیروی زمینی ارتش ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش تمام تحرکات موجود در مرزها، منطقه و حتی فرامنطقه‌ای را زیرنظر دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحویل دهی دستاوردهای دفاعی به یگان‌های نیروی زمینی ارتش که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: ما امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم و باید به عنوان بازوهای مسلح نظام، ظرفیت مقابله با این تهدیدات را در خود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام حرکات موجود در مرزها، منطقه و حتی فرامنطقه‌ای را زیرنظر دارد و تمامی ظرفیت‌های دفاعی لازم برای این تحرکات موجود می‌باشد.

وی ادامه داد: مردم ایران مطمئن باشند که نیروهای مسلح به هیچ وجه غافلگیر نخواهند شد، ما امروز با تهدیدهای ناهمطراز مواجه هستیم تهدیداتی که بعد از 11 سپتامبر کفر و استکبار جهانی آن را ایجاد کرده است تا کار اسلام را یکسره کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: قصد آمریکا و هم پیمانانش افغانستان و عراق نبوده و نیست بلکه هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن اسلام است، به همین دلیل آنها 180 هزار نیرو را برای این هدف گسیل داشتند.

امیر پوردستان افزود:‌ دشمنان جنگ احزاب دیگری را شکل دادند غافل از اینکه در جبهه ما یک علی دیگر حضور دارد که خون علی در رگ‌های اوست، آمریکایی‌ها 13 تا 14 سال در منطقه حضور داشتند و سرانجام با مقاومت دلیرانه ایران از منطقه بیرون رفته و راهبرد مذهب علیه مذهب را خط مشی خود قرار دادند آنها داعش، النصره و القاعده را بوجود آوردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز ما می‌دانیم که داعش و النصره به نیابت از آمریکا و اسرائیل در عراق و سوریه حضور دارند و با پول کشور‌های مرتجع منطقه تغذیه می‌شوند همانطور که رهبری انقلاب فرمودند برخی کشورها می‌خواهند خطر داعش را به مرزهای ایران بکشانند اما حضور نیروی زمینی، داعش را به عقب نشینی وادار کرد و این حرکت‌ها در مرز ایران زیر ذره بین عناصر اطلاعاتی ما است.

امیرپور دستان افزود: راهبرد تعریف شده برای ما نابودی داعش قبل از رسیدن به مرزهای ما است که این راهبردها به شرح زیر است:

1-تشکیل یگان‌های واکنش سریع 2- تشکیل مدرسه تک تیراندازی ارتش 3- استفاده از پروژه زمین‌های مسلح

فرمانده نیروی زمینی در پایان خاطرنشان کرد: ما در سالهای گذشته رونمایی از دستاوردهای دفاعی را داشتیم اما تمرکز امسال ما علاوه بر کار تسلیحاتی فرایند تولید قطعه نیز می‌باشد وجود دانشمندان و تسلیحات غنی فرایند تولید قطعه را در زمانی کوتاه به سرانجام می‌رساند ما امیدواریم پرچمی را که شهدا به اهتزاز درآورده‌اند در همین حالت نگهداریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخشی دیگر از صحبتهای خود بیان کرد: برخی از کشورهای منطقه می خواهند گروه های تروریستی را به مرزهای ما نزدیک کنند که درخرداد ماه سال گذشته نیز گروه تروریستی داعش در زمان کوتاهی به طرف استان الاانبار حرکت کرد و به نزدیکی شهرهای نفت شهر و سومار رسید و هنگامیکه در خانقین بودند نیروی زمینی ارتش آنها را به عقب راند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied