شمانیوز
شما نیوز

راه فرار وزیر راه از استیضاح + عکس

رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار سندی در اینستاگرام خود از برخی اسناد علیه وزیر راه و شهرسازی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار سندی در اینستاگرام خود از برخی اسناد علیه وزیر راه و شهرسازی پرده برداشت.
راه فرار وزیر راه از استیضاح + عکس
رسایی نوشت: بعدازچندماه بالاخره سه شنبه استیضاح وزیر راه وشهرسازی دردستور کاری مجلس است که من هم آن راامضا کرده ام. یکی ازدلایل استیضاح آخوندی موضوع مسکن است که چندی قبل من درباره آن سوال طرح کرده بودم.
.
احساس خطر تیغ استیضاح اماظاهر مسئولان وزارت راه وشهرسازی را به سمت اقداماتی سوق داده که اگر تا امروز نمایندگانی درباره #استیضاح #آخوندی تردید داشتند، با اطلاع از این رفتار وی، حتی برای یک لحظه هم نباید در باره رأی مثبت به استیضاح وی تردید کنند. درروزهای اخیر برخی از مکاتبات وزارت راه و شهرسازی برای اعطای امتیازات خاص به چند نماینده مجلس، در اختیار ۹دی قرار گرفت که حکایت از باج دهی وزیر برای جلب نظر نمایندگان در ایامی که پرونده استیضاح مطرح بوده است، دارد!
بر اساس یکی ازاین اسناد رسمی به شماره ۶۹۳/۲/م و/۹۴ مدیر کل حوزه وزارتی دفتر وزیر در نامه ای خطاب به مدیر عامل سازمان ملی زمین ومسکن، پی نوشت وزیر درخصوص درخواست یک نماینده مجلس مبنی بر واگذاری وتقسیط بلند مدت یک باب واحد مسکونی را این چنین ابلاغ می کند: «جناب آقای مهندس پژمان، ۲۵درصد نقد والباقی راپنجساله تقسیط فرمایید»
همچنین در ذیل نامه نماینده دیگری مبنی بر واگذاری یک واحد مسکونی، پی نوشت وزیر این چنین ابلاغ شده است: «جناب آقای پژمان، موافقت کنید» این درحالی است که بسیاری از مردم ضعیف و آسیب پذیر علیرغم پرداخت بخش مهمی از هزینه های مسکن مهر، با موانع بی دلیل وزارتخانه مواجه هستند ودرخواست های آنها یکی پس از دیگری به بایگانی وسطل زباله حواله می شود.
جالب اینجاست که یکی از مسئولان وزارتخانه درخواست کرده که این اسناد منتشر نشود چرا که با انتشار این اسناد، به حیثیت مجلس لطمه وارد شده و آبروی نمایندگان می رود! در این که چنین درخواست های حقیرانه ای از سوی چند نماینده مجلس بر خلاف شأن این جایگاه و نقض قسم جلاله ای است که در ابتدای این دوره بر زبان آورده و بدون تردید با ارائه این اسناد به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و #شورای_نگهبان، رفتار این نمایندگان پیگیری خواهد شد، اما نمی توان از خطای غیرقابل بخشش آقای آخوندی و موافقت وی با این درخواست های ناموجه آن هم در ایامی که استیضاح وی مطرح بوده، گذشت.
این فقط چند مورد قابل تأمل در حوزه مسکن بود که اسناد آن به دست ما رسید اما سئوال مهم این است که آیا اکثریت نمایندگان مجلس نهم، روز استیضاح با رأیی آگاهانه از حیثیت خود دفاع متی کنند یا رفتار غلط چند نماینده باعث خواهد شد تا عملکرد اکثریت مجلس زیر علامت سوال برود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied