شمانیوز
شما نیوز

مصر و انگلیس در حمایت از روسیه بیانیه دادند

دولت های انگلیس و مصر در بیانیه های جداگانه ای ضمن حمایت از حضور نظامی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه از همکاری مشترک نظامی با این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از طرح دولتش برای همکاری با روسیه در حملات هوایی علیه داعش در سوریه خبر داد و گفت احتمالاً این حملات از پایگاه های انگلیس در عراق انجام خواهد گرفت.

دولت انگلیس پیش از این در سال ۲۰۱۳ برای حضور نظامی در سوریه رای پارلمان را کسب نکرده بود، با این حال به نظر می رسد این بار انگلیس از عراق اقدام به این کار کند.

کامرون که در مراسم سالیانه حزب محافظه کار حاکم در شهر منچستر انگلیس سخن می گفت به حضور نظامی روسیه در سوریه اشاره کرد و هشدار داد که روسیه نباید به غیر از مواضع داعش نیروهای مخالف بشار اسد را هدف قرار دهد.

وی افزود: انگلیس در جنگ علیه داعش می تواند از پایگاه های نظامی خود در عراق روسیه را همراهی کند ولی در این میان نمی تواند کاری کند که موجب تقویت بشار اسد شود. وی از شرکت ۲۰ پهپاد انگلیسی به عنوان پشتیبان و مداخله مستقیم نیروی هوایی ویژه بریتانیا ( SAS) در جنگ با داعش خبر داد.

نخست وزیر مصر نیز از حضور نظامی روسیه در خاک سوریه حمایت و اعلام حملات هوایی روس ها در این کشور مبارزه مستقیم با تروریسم موجب تضعیف داعش می شود. «سامه شکری» نخست وزیر مصر در بیانیه ای ضمن اعلام حمایت کشورش از حملات روسیه علیه مواضع داعش گفت: گسترده ترین حضور روسیه در خاورمیانه در یک دهه اخیر تاثیر بسزایی در کاهش و محدود کردن تروریسم در سوریه و منطقه دارد.

با این حال مصر در بیانیه خود سعی کرد جانب احتیاط را حفظ کرده و عربستان متحد و حامی اصلی خود را ناراحت نکند. عربستان خواستار سقوط بشار اسد بوده و مدعی است حضور نظامی روسیه به تقویت بشار اسد در سوریه منجر خواهد شد. گفتنی است مصر و روسیه در ماه ژوئن سال جاری رزمایش مشترک دریایی برگزار کرده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied