شمانیوز
شما نیوز

سردردهایتان را پشت گوش نیندازید

خیلی از افراد به علت مشکلات زندگی یا عواقب ناگواری دچار سردرد های پی در پی می شوند که این درد های گاهی انسان را تا مرز مرگ میبرد.

به گزارش مشرق، دکتر محمد علی اکبری متخصص مغز و اعصاب گفت:سردرد ها گاهی نیاز به درمان خاصی دارند، گاهی هم ندارند سردردهایی همچون میگرنی، سینوسی،هیجانی که زیاد اهمیت به آنها داده نمیشود و توموری در مغز فرد تا مرز نابودی انسان را می کشاند.
این متخصص مغز و اعصاب افزود:افرادی که دچار تومور مغزی می شوند نشانه هایی مثل تغییراتی در بینایی و شنوایی، ناتوانی در قسمت دست و پا حالت استفراغ و تهوع همراه با سردرد و....دارند که نبایند بی توجه به این علائم باشند البته گاهی این سردرد ها به علت سابقه خانوادگی هم می تواند، باشد.
وی گفت:سردرد هایی که منجر به به بیدار شدن فرد هنگام خوابیدن می‌شود، ممکن است یکی از علائم تومور باشد ولی به هر صورت هر فردی با توجه به علائم بیماری و درد هایش حتما باید به پزشک متخصص گفته شود تا بلافاصله فرد به حالت مناسب خود بازگردد.
اکبری در مورد علت سردرد ها بیان کرد:سردردها علل های متفاوتی دارد از جمله نور آفتاب، گرما، استرس،بی خوابی، خوردن قرص،خستگی و....نشانه هایی است که به صورت ناگهانی فرد دچار آن می شود، بنابراین سطح هوشیاری فرد را دچار اختلال می کند.
این متخصص مغز و اعصاب گفت:اگر فردی چندین بار دچار سردرد شود می توان گفت به یکی از انواع میگرن دچار شده اما یکی از علت های حائز اهمیت استرس های روحی و جسمی فرد است.
وی افزود:80 درصد افراد بزرگسال طی یک مرتبه به علت های متعددی سردرد را تجربه کردن بنابراین طبق آمار سازمان بهداشت جهانی میگرن از میزان ناتوانی مقطعی که در فرد ایجاد می کند قابل مقایسه با فلج دست و پا، مشکلات حاد روان پزشکی و فراموشی است.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد:عوارض ناشی از مصرف مسکن نخست می تواند سردرد را در فرد مقاوم و دائمی کند و از نظر گوارش هم آسیب رسان است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied